Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Liittynyt:
16.10.2016 15:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 3.5.2017 7:00

Moro! Kestääköhän tommonen ite leikelty pahvitiiviste sylinterin alapään tiivisteenä? Ihan kunnon paperia ois ni saiskoha värkättyä.
Liittynyt:
30.4.2017 13:18
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut urosmies » 22.5.2017 11:48

Oon katellut detsejä ja huomannut että moni ottaa tuorevoitelun pois käytöstä; miksi? Eikö se voitele niin hyvin tai jotain?

Myös jos on pyörä ilman tuorevoitelua, voiko siihen mitenkään asentaa sitä itse?
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.5.2017 22:29

Joku legenda siinä on että ne vanhemmiten lakkaisi toimimasta. Itselläni ei ole ollut ongelmia '86, '90 ja '94 mallisissa Yammuissa joissa kaikissa on käytännössä sama pumppu mitä Detseissä. Lähinnä ongelmat lienevät lähtöisin väärästä öljystä tai väärin säädetystä pumpusta. Samaten kaikki muutkin moottorivauriot tunnutaan käännettävän tuorevoitelun syyksi vaikka todellisuus on yleensä ihan jotain muuta.

Ja tuorevoitelun voi asentaa takaisin. Ehjiä pumppuja pitäisi löytyvän purkaamoilta kuten MP-Pitstopilta pikkurahaan. Tietenkin säiliön ja letkut tarvitsee myös. Ja kytkinkoppaan tulevan käyttöakselin ja rattaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
28.6.2016 11:54
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut täyzii » 18.6.2017 15:26

Moro! Tässä oon ostamassa kesän ajaksi honda nsr 125cc. Kuristamattomana nuissa ilmeisesti 31hv? Paljon siitä sais kutiteltua kanavien ja kannen työstämisellä? Osat sen verran kalliita että en rupea mitään teharia ostamaan (ei taida muutenkaan olla hirveästi hyötyä). Vääntöä olisi mukava saada sillä kikkailut olisi mielessä.
Liittynyt:
3.10.2017 17:49
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse kuski » 10.10.2017 22:13

Mitäs mieltä husqvarna sm 125 kannattaisko v force 3 vai 4?
Liittynyt:
15.5.2016 22:02
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut OstosTV » 12.11.2017 10:54

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta vastaako tyhjennetty vakioputki tehtaan tt putkea? Pyörähän on aprilia 125 mäxä.
Kiitos jo etukäteen!
Liittynyt:
15.5.2016 22:02
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut OstosTV » 12.11.2017 11:29

OstosTV kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta vastaako tyhjennetty vakioputki tehtaan tt putkea? Pyörähän on aprilia 125 mäxä.
Kiitos jo etukäteen!

Ja vielä että jos eroaa toisistaan niin millä tavalla?
Liittynyt:
6.5.2018 22:14
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Husaberg » 6.5.2018 22:21

Mitkä kaikki tekijät kontrolloivat 125cc 2-tahtikoneessa keski- ja alatehoja?
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 19:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 7.5.2018 6:33

Pakoaukon säädin on aika isos osassa jo sellanen on ja sit esim putken tehoalue vaikuttaa myös jonki verra
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 16:53
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 7.5.2018 19:14

Pakoaukon aika-ala ja asteet, pakoaukonsäätimen asetukset (miten aikasin aukeaa) kaasarin koko, läpät, onko boost bottlea imukaulassa ja kuinka pitkä letku taikka kuinka iso tilavuus sillä on.

Pakoputken pituus vaikuttaa eniten korkeilla kierroksilla siihen suurimpaan "tehopiikkiin" mutta putken läpivirtaavuus vaikuttaa myös matalemmilla kierroksilla jos on tarpeeksi kuristava 8)

Kannen palotilan tilavuus ja squish välys oikein säädettynä vaikuttaa myös alhaalta ylös asti hyödyn pienentyessä korkeilla kierroksilla.

Sivuhuuhteluiden suuntaus sylinterin takaosaan lisää alavääntöä.. Todella moni asia vaikuttaa eli monta asiaa muuttamalla saadaan suuriakin eroja aikaan mutta 2-tahti on aina kompromissi jos maksimihyödyt on saavutettu.

Kuutioilla saa helpoiten vääntöä koska liikkuvan ilman määrän massa kasvaa ja luonnollinen resonointitaajuus laskee alemmas. Sen takia isot yksimukiset 2-tahdit ei kierrä taikka toimi korkeilla kierroksilla vaikka tehoa olisikin lähes samat litratehoissa kuin pienemmissä moottoreissa ;)
Liittynyt:
22.6.2005 21:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.5.2018 23:23

Oon vähän sitä mieltä, että 125cc koneessa on vielä aika turhaa edes miettiä ala ja keskialuetta, mutta tuossa olis ainakin nyt jotain lukemista : https://www.intechopen.com/books/advanc ... on-engines
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Liittynyt:
9.5.2018 22:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Auttakaas vähä2 » 10.5.2018 21:54

Oisko jollain myydä käytettyä mikuni tmx 38mm kaasutinta
Liittynyt:
6.5.2018 22:14
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Husaberg » 19.5.2018 9:45

Mikä vois olla Husaberg TE 125 vikana ku rötää kiihyttäessä ja jossaan kohtaa sammuu ihan yhtäkkiä. Sit antaa jonkun aikaa olla ja käynnistyy uudelleen ja sit voi ajaa taas hetken jonka jälkeen sammuu taas?
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 14:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 26.5.2018 20:07

Mitäs sanoisitte että pitäis 170cc detsiin jossa on tt 28mm vakiokaasari, niin minkä kokosta pääsuutinta alkas laittelee. 300? 350? 400?

Joo, tiiän että ei läheskään kaikkea tehoa saada ulos 28mm kaasarilla. Ku en saa mistään isompaa imukaulaa nii en isompaa kaasariakaan kehtaa hankkia.

Joku kellä on tai on ollut samanlainen setuppi niin voisi jakaa tietojaan :)
:D
Liittynyt:
2.7.2018 18:01
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Juujuuu » 2.7.2018 18:14

Kertokaa kumpi olis parempi putki ku ittella nyt kiinni messico ja oon miettiny scalvinia ja pyörä on gasgas ec 125 11vm :|