Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 10:39
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Detson11R » 8.9.2016 20:31

Nyt sitte Ktm-pojat antakaahan neuvoa. Ajattelin hankkis ensi Husabergiin Hgs-paisarin ja Scalvinin änkän. Myös sylinterinkansi ois suunnitelmissa...joko BUDin sininen (11.20 palotila) tai Vhm:mä. Mitä säätojä pyörään pitää tehdä (kaasari ja kone yleisesti) kun siinä tällä hetkellä on kiinni ProCircuitin Works Pipe . Kaasarin säädöt ovat kai samat kun vakiossa. Vai olisiko Tt-settk järkevämpi? ;) ;) ;)
Pyörä:
Ktm exc 125 2012 supermoto
Liittynyt:
7.6.2016 13:12
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut KtmJuhoo » 11.9.2016 20:11

Moro,
Osaisiko joku viisaampi auttaa, kun olisi vähän kysyttävää? Elikkäs alakierroksilla, varsinkin kun lähtee 1. vaihteella paikaltaan, kotari "booaa" vähän ja miettii hetken ennen kuin lähtee. Joten onko tämä ihan normaalia, kun jollain foorumilla sanottiin, että piikit ei ota kunnolla kiekkoja alakierroksilta? Toimii kyllä muuten tosi hyvin ja ottaa kunnolla piikkiä. Tyhjäkäynnillä käy ja kukkuu hyvin. Vaihdoin neulan Nozh neulasta Nozg neulaan (ohjekirjan säätöihin 4. loveen) mutta ongelma ei tuntunut katoavan. Joten osaisiko joku tietäväinen hieman valaista, mistä voisi johtua?
Ps 172
Ts 45
Ryypyn suutin 86
Pyörä:
Husqvarna WR 125
Liittynyt:
18.8.2012 15:51
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TseiAess » 15.9.2016 18:10

Osaisko joku neuvoa?

Hussen vaihteistossa on jotain häikkää, ei mene kutonen millään päälle. Ei edes yritä, vaihdettaessa tuntuu siltä kun pyörässä loppuisi vaihteet vitoseen, elikkäs tulee ikään kuin "seinä vastaan"?
JuuTube: https://www.youtube.com/channel/UC_S-Ve ... 4-pUtX13sQ
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 12:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 16.9.2016 7:49

Käykö pyörä rikkaalla jos savuttaa vähän kokoajan ja ei isoilta vaihteilta jaksa vetää piikille eikä myöskään kulje niin paljon kuin pitäisi. Valoista jos lähtee kaasu pohjassa ni meinaa tukehtua ja ylämäkiin hyytyy jos ei vaihda vaihteita. Matalilla kierroksilla saa ajaa kaasu pohjassa eikä kiihdy muuten ku vaihteita vaihtamalla :/ Ja kannattaako alottaa neulaa säätämällä vai pääsuuttimilla kikkailemaan.
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 12:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 16.10.2016 17:15

Millä konsteilla sais pärrään kierrosherkkyyttä? Kyseessä tt Suzuki RG15F. :)
Liittynyt:
22.6.2005 21:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.10.2016 21:04

Pyörivien ja muutoinkin liikkuvien massojen kevennyksellä. Eri asia taas on, onko siitä loppupeleissä yhtään iloa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Liittynyt:
12.3.2017 1:41
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MGS » 12.3.2017 9:21

Päivää. Olen ajatellut hommata hussen sm 125 ja tehdä siihen vähän kaikenlaista mutta ongelmana on se että ei ole oikein taitoa :D Niin jos saisi jonkin laisia neuvoja että mistä alottaa ja mitä tehdä ja mistä löytyisi hyviä ohjeita. Sanokaa vaan jos olen ihan näiden foorumien väärällä puolella kun olen vastikään tehnyt acon.

Kiitos avusta motot.net tietäjät :D
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 19:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 12.3.2017 9:30

Tällästen pyörien tekniikka on aika yksinkertanen, jote ne jutut ei oo kovinkaa hankalia ellet heti sit mitää vaihelaatikkoo aatellu purkaa. Kannattaa vaa netistä kattella osia, vinkkei ja videoita ni siin saa jujun päästä kii aika hyvin :)
Liittynyt:
12.3.2017 1:41
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MGS » 12.3.2017 12:50

No juu, ajatuksena ois siis 144cc härpättimet jne ja maalailua et ei mitään erikoista.
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 19:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 12.3.2017 14:10

Hommaa eka wr pytty ja sitte se 144 jos siinäkää ei potku riitä? Mikä pyörä sul on nyt ?
Liittynyt:
12.3.2017 1:41
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MGS » 12.3.2017 18:38

No ei ole vielä:/ Mutta olen saamassa jossain tämän vuoden paikkeilla.
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 19:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 12.3.2017 19:27

No sit kannattaa miettiä uudellee et haluaako sitä 144 pyttyä ku et tiiä et mite se lähtee sm/wr pytyllä (ellei jollai sun kaveril oo ) siin 144 pytys on jo aika lyhyet huoltovälit sen viritysasteen takia
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 12:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 14.3.2017 9:06

Tarttisin vähän neuvoja ton mun pyörän kaasarin säätämiseen... elikkäs neula oli keskimmäisessä lovessa ja ku anto kaasua ni booas ja sammu helposti. No vaihoin sitte yhtä lovea alemmas ni helpotti jonkun verran, mutta edelleen vähän epäröi ku tyhjäkäynniltä kääntää kaasua reippaasti, muttei sammu siitä enään lähes koskaan. Pitäiskö koittaa siirtää vielä yks lovi alemmas, eli alimpaan? Onko epänormaalia jos joutuu pitämään sokkaa alimmassa lovessa? Vai löytyykö tohon jokin muu ratkasu? Kaikki vinkit tervetulleita :D
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 14.3.2017 10:54

Alin pykälä sokalle= neula rikkaimmillaan. Kokeile vaan että miten vaikuttaa. Se saattaa haluta ihan vähän isompaa suutinta. Isompi tk suutin jos kierrokset meinaa leijata tai ei herää alhaalta kuten pitäisi. Isompi ps jos ylärekisterissä ei tunnu hyvältä.

Toimiiko pyörä yläkierroksilla hyvin? Entä alakierroksilla?

Kannattaa lukea
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 12:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 14.3.2017 11:06

Joo ton ohjeen mukaan just säädinki neulaa rikkaammalle. Ajaessa tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta kesällä ei jaksanut vetää 6 vaihteella oikeen piikillä. Sillon tosin oli pa säädin paskana. Ainut on toi että kaasun ku kääntää pohjaan ni vähän epäröi. Nyt en oo vielä päässyt ajamaan ku ei oo pyörä vielä kasassa.