Yamaha TZR viritys/tekniikka

Zaleva
Liittynyt:
24.6.2009 1:52
Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

ViestiKirjoittanut Zaleva » 20.9.2010 23:13

Elzen kirjoitti:
Zaleva kirjoitti:Voiko rikkinäinen jännitteensäädin vaikuttaa YVPS:än toimintaan? Ja siis oletan jännitteensäätimen olevan rikki sillä logiikalla että mikään sähköistä ei toimi niinkuin pitäisi vaan päinvastoin eli torvi ei toimi muuta kuin korkeilla kierroksilla, valot himmenevät heti kun kierrokset nousevat yli kolmeen tonniin ja torven/vilkun päällä pitäminen kasvattaa valotehoa, vilkut vilkkuvat vain alakierroksilla (ja silloinkin vaihtelevaan tahtiin, muutoin ne vain palavat), mutta sytytys toimii täysin normaalisti ja akkukin ainakin pitäisi olla toimiva.

ootko sulakkeen kattonu ehjäks?


Viimeksi kun sulakkeita tutkin niin kyllä ne kaikki kunnossa näyttivät olevan. Ja siis pohdin tätä vikaa siltä pohjalta että kiinni on 190 suutin, tyhjennetty vakioputki ja silti tessu kiertää vain 8-9k?
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00

ViestiKirjoittanut Mpi » 29.9.2010 16:26

Minkä kokosta suutinta olette käyttäneet pipercrossin kanssa vakio kaasuttimessa? :s
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
peexi94
Pyörä:
Mbk X-limit -04, suzuki s, SF2 -08
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
3.8.2009 18:53

ViestiKirjoittanut peexi94 » 29.9.2010 17:57

ja nyt itsari lämpöleikkas :( edessä koneen purku
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 29.9.2010 19:42

Osaisko joku sanoo onko yamaha dt:n alakerrassa kaikki samat laakerit kuin tzr:än koneessa?
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
Elzen
Liittynyt:
17.10.2009 12:19
Laakerit

ViestiKirjoittanut Elzen » 1.10.2010 16:23

Joku vois kertoo alakerran laakkereitten koot (kampuran jne.). Pitäs alakerta laakeroida.
-Kalmari
Pyörä:
Yamaha TZR 1990
Liittynyt:
16.10.2010 20:41
tzr kaasari

ViestiKirjoittanut -Kalmari » 16.10.2010 20:49

itellä on yamaha tzr '90 ja muuten vakio peli mutta tehari on, ypvssässä ei vaijereita edes ole. Vikana ois että a) kaasarin säädöt hukassa b) lähtee käyntiin kiertää jne mutta alkaa booaamaan ja sitten sammuu. epäilyksenä on että kaasari "käy tyhjäksi" ja sit sammuu... bensaa kuitenkin tulee kaasariin. mitä vois olla vikana?
latexxiino
Liittynyt:
2.4.2010 19:30

ViestiKirjoittanut latexxiino » 16.10.2010 23:47

mistä tzrrän stefasarjoja? olisi koneremppa edessä..
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 18.10.2010 0:20

http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1791 tuolta ja sit ainaki yamaha centereistä
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00

ViestiKirjoittanut Mpi » 18.10.2010 17:18

Niin eikö kukaan tiedä minkä kokosta suutinta pitää laittaa vakio kaasuttimeen jos laittaa siihen pipercrossin?
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 19.10.2010 21:28

Mpi kirjoitti:Niin eikö kukaan tiedä minkä kokosta suutinta pitää laittaa vakio kaasuttimeen jos laittaa siihen pipercrossin?

jos teharinki meinaat laittaa nii joku 240 mutta en oikein osaa sanoo jos pelkkää pipercrossia meinaat laittaa
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00

ViestiKirjoittanut Mpi » 20.10.2010 15:37

tolonext kirjoitti:
Mpi kirjoitti:Niin eikö kukaan tiedä minkä kokosta suutinta pitää laittaa vakio kaasuttimeen jos laittaa siihen pipercrossin?

jos teharinki meinaat laittaa nii joku 240 mutta en oikein osaa sanoo jos pelkkää pipercrossia meinaat laittaa

Joo teharin kanssa. no ostan sit varmaan suuttimia siitä 230->245 väliltä
Kiitos tiedosta. :)
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
ang
Pyörä:
Keeway x-ray, Yamaha Tzr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.5.2010 0:20
tzr 1990

ViestiKirjoittanut ang » 28.10.2010 17:25

Eli olen saanut tuollaisen Tzr projektin. 46 000 kilsaa takana ja 5 vuotta nyt seisonu. Ehdotuksia mitä kaikkea kannattaisi tehdä? Ja onko teharista ja ypvs:ästä paljonkaan apua ?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 28.10.2010 19:39

ang kirjoitti:Eli olen saanut tuollaisen Tzr projektin. 46 000 kilsaa takana ja 5 vuotta nyt seisonu. Ehdotuksia mitä kaikkea kannattaisi tehdä? Ja onko teharista ja ypvs:ästä paljonkaan apua ?

Vaiha kampuran stefat, säästyt monelta vaivalta.
Tarkista kampiakselin stefa.
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 29.10.2010 5:11

Kyllä mä ainaki melkee vaihtaisin kaikki alakerran laakerit, vaikka ei se välttämättä iha täysin ajankohtasta oliskaa... ei sitte jää ainakaa laakereista ajelut kiinni. + Sitten tietenki laakereitten vaihdon yhteydessä stefat ja muut tiivisteet vaihtoon. Ja sit jos männällä kauan jo ajettu niin uutta mäntää ja mahdollisesti pytty hoonaukseen/poraukseen. Ja samalla kun on kone auki niin voi todeta onko kiertokangessa klappia, jos klappia ni joutaa sekin vaihtoon mielellään. Ja kyllä se tehari hieman tuo tehoja lisää, gianellissa on ainakin hieman kovempi piikki kuin vakio putkessa ja sen kierrosalue ylettyy hieman vakioputkea pidemmälle. Sitten tuosta y.p.v.s:ssästä, se tuo hiukan lisää vääntöä alakierroksille ja vähentää hieman bensan kulutusta oikein säädettynä. ;) Ei mulla tässä sitte muuta, itellä gianelli ja oon siihen kyl ihan tyytyväinen... vakio putkella kun en pahemmin ehtiny ajelee ku kortin sain :P
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 29.10.2010 17:38

Ja tosiaan vuotavat stefat aiheuttavat 80% vioista, jotka liittyvät seoksiin, männän rikkoutumisiin ja pakoaukonsäätimen "toimimattomuuteen", kun vuotava stefa laskee ilmaan sekaan ja vetää seoksen laihalle. Nimim. 3 mäntää rikki kuukaudessa.
Tarkista kampiakselin stefa.