Yamaha TZR viritys/tekniikka

jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 15.4.2008 21:13

tarviikos muute kaasaria säätää jos laittaa ypvsn toimintaa? ja onko tzrssä läppäkone?
spänks
Liftari
Liittynyt:
4.1.2008 3:36

ViestiKirjoittanut Liftari » 15.4.2008 22:32

Tota millanen homma toi suuttimen vaihto on? Kauan siinä menee suunnilleen kun sen tälläseen TZR:ään vaihtaa? Entäs viittiskö joku kertoo mitä kaikkee oikeen tarvii eka irrottaa ennenku sen saa vaihdettuu? Entä mistä nään minkä kokonen suutin on nyt tällä hetkellä kiinni? Niin ja pyörä on täystehonen mutta aattelin et suutin pitäis vaihtaa isompaan kun ottaa vaan 130km/h ja senki vaivoin. Myönnän oon vähä peukku suussa näis asioissa mut eihän sitä opi kun tekemällä. Kiitti jo etukäteen vastauksista.
N1tr0
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
3.6.2007 4:00

ViestiKirjoittanut N1tr0 » 15.4.2008 23:59

Liftari kirjoitti:Tota millanen homma toi suuttimen vaihto on? Kauan siinä menee suunnilleen kun sen tälläseen TZR:ään vaihtaa? Entäs viittiskö joku kertoo mitä kaikkee oikeen tarvii eka irrottaa ennenku sen saa vaihdettuu? Entä mistä nään minkä kokonen suutin on nyt tällä hetkellä kiinni? Niin ja pyörä on täystehonen mutta aattelin et suutin pitäis vaihtaa isompaan kun ottaa vaan 130km/h ja senki vaivoin. Myönnän oon vähä peukku suussa näis asioissa mut eihän sitä opi kun tekemällä. Kiitti jo etukäteen vastauksista.


Suosittelen oikeasti hommaamaan tuon Haynesin korjausoppaan, siinä ei ole muuta kuin asiaa.

Sitten asiaan: Suuttimen vaihtamiseksi sinun täytyy irroittaa tankki, ilmanputsari ja kaasutin tuossa järjestyksessä. Aukaiset kaasarin pohjan ja sieltä etsin sen kuusikulmaisen liekkö messinkiä olevan palikan. Ei pitäisi mennä kovinkaan kauaa tuossa hommassa ja suuttimen koko taitaa lukea suuttimen kyljessä.
TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 16.4.2008 0:13

Pystyykö TZR:n kampiakselin runkolaakerit vaihtamaan ilman lohkojen halkaisemista, kun en oikeen räjäytyskuvasta selvää saanut..
Liguidcell
Liittynyt:
31.1.2008 18:46

ViestiKirjoittanut Liguidcell » 16.4.2008 15:48

Tuohon tezarin vakio-kaasuttimen sielunelämään tutustuneille. Pitäisikö osan johon pääsuutin kiinnittyy päästä liikkumaan vapaasti "ylöspäin" niin että sen saa nostettua näkyville n. 0.5cm korkeudelle ilmanputsarin aukosta katsottuna?
skylane
Liittynyt:
26.6.2006 0:09

ViestiKirjoittanut skylane » 17.4.2008 13:07

Morjesta!

Lisää pulman ratkaisua teille motolaisille! Heitin tosiaan tänään pyörän kasaan, ypvs toimii niin pitkälle että kun virrat kääntää se sulkee itsensä ja sit avautuu taas uudestaan. Eli niinkuin pitäisikin. Mutta kun pyörän heittää käyntiin, ei ypvs toimikkaan kaasun mukaan ollenkaan, pysyy vaan paikallaan. Missä vika? Kaikki ypvs:n johdot on kiinni oikeissa vastakappaleissa...

Kiitoksia.

PS. Olen ymmärtänyt että tosiaan kaasun mukana pitäisi tuon ypvs:n sulkea ja avata itseään, tai oikeastaan kierrosten mukaan. Olenko oikeassa? Mulla ei ole myöskään kiekkamittarin vaijeri kiinni, onko sillä vaikutusta ko. probleemaan?
Linkku92
Pyörä:
Kawasaki ZXR 750 -90
Paikkakunta:
Tammisaari
Liittynyt:
25.10.2007 13:46
Tezzun kuristukset.

ViestiKirjoittanut Linkku92 » 17.4.2008 19:09

Moro. Olis kysyttävää tosta tzr:än kuristuksesta. Rekisteri otteesa lukee että pyörä on kuristettu 19mm kuristusholkilla. Näkyykö kuristusholkki heti ku ottaa putken pois vai onko kuristusholkki jossain syvemmällä putkessa?

Kiitos etukäteen!
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35
Re: Tezzun kuristukset.

ViestiKirjoittanut partsu » 17.4.2008 22:08

[quote="Linkku92"]Moro. Olis kysyttävää tosta tzr:än kuristuksesta. Rekisteri otteesa lukee että pyörä on kuristettu 19mm kuristusholkilla. Näkyykö kuristusholkki heti ku ottaa putken pois vai onko kuristusholkki jossain syvemmällä putkessa?

Kiitos etukäteen![/quote]


jos siellä jotain on mitä epäilen niin se on siinä putken heti alussa ja näkyy kyllä ihan hyvin..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 18.4.2008 1:26

skylane kirjoitti:Morjesta!

Lisää pulman ratkaisua teille motolaisille! Heitin tosiaan tänään pyörän kasaan, ypvs toimii niin pitkälle että kun virrat kääntää se sulkee itsensä ja sit avautuu taas uudestaan. Eli niinkuin pitäisikin. Mutta kun pyörän heittää käyntiin, ei ypvs toimikkaan kaasun mukaan ollenkaan, pysyy vaan paikallaan. Missä vika? Kaikki ypvs:n johdot on kiinni oikeissa vastakappaleissa...

Kiitoksia.

PS. Olen ymmärtänyt että tosiaan kaasun mukana pitäisi tuon ypvs:n sulkea ja avata itseään, tai oikeastaan kierrosten mukaan. Olenko oikeassa? Mulla ei ole myöskään kiekkamittarin vaijeri kiinni, onko sillä vaikutusta ko. probleemaan?


se on alle 6500rpm kiinni ja yli 6500rpm se sitte aukeaa. signaalijohto irti jos ei ajossa pyörähä ja kuitenki paikalla surisee.
skylane
Liittynyt:
26.6.2006 0:09

ViestiKirjoittanut skylane » 18.4.2008 10:20

Mistähän tuo signaalijohto lähtee, minkä värisenä, ja minne kuuluu tulla kiinni?

Kiitos.
nx-speed
Liittynyt:
31.3.2007 18:51

ViestiKirjoittanut nx-speed » 18.4.2008 11:17

Hanki tetsarin sähkökaavio sähkökaavio-threadista.
arskadaa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
11.3.2007 21:53

ViestiKirjoittanut arskadaa » 18.4.2008 19:40

hey dudes, nytku ajokausi on taas vauhdissa niin tuli heti eka ongelma. Mihin helvetin suuntaan sen bensahanan punasen nuolen pitää osottaa et se on auki ja sit et se on varatankilla. :D Ikä tekee näköjään tehtävänsä ku muistiki pettää. :D
[-Make-]
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
25.9.2005 12:11

ViestiKirjoittanut [-Make-] » 18.4.2008 20:29

arskadaa kirjoitti:hey dudes, nytku ajokausi on taas vauhdissa niin tuli heti eka ongelma. Mihin helvetin suuntaan sen bensahanan punasen nuolen pitää osottaa et se on auki ja sit et se on varatankilla. :D Ikä tekee näköjään tehtävänsä ku muistiki pettää. :D


Sillo ku se osoittaa alaspäin ni o se o auki ja sit ku se osoittaa ylöspäin ni on varatankil.
http://www.youtube.com/watch?v=bXhfyFWzE24
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 18.4.2008 21:28

eilen sain itelleni vuoden 92 tartzanin. jes. ihan vakio ja kulkee 120. hienoa. mutta mikäs sellanen musta laatikko on kuskin takana oikealla puolella katteen alla? jotain elektroniikkaa siellä on ja piuhoja pirusti... vai oliskohan tartsanin räjäytyskuvista mitää apua. täytyy itekkin pohtii huomenna. Niin ja mistäs sais sen ypvsn vaijerin tilattua? eihän kaasaria tartte säätää jos ypvsn laittaa toimintaa?
hyviä ajoja :D
w4rmak3r
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.10.2006 16:01
keittää

ViestiKirjoittanut w4rmak3r » 18.4.2008 23:26

TZR -92 tuppaa kuumenee ihan jumalattomasti, en keksi missä ois vika. nesteet vaihoin eikä mitään vaikutusta, kilsan lenkin kun ajaa niin lämpömittari on ihan tapissa ja penkin alta höyryää. Letkut on kunnossa. Ja kun polkasee käyntiin(kone vielä kylmänä) niin suihkuttaa paisuntasäiliöstä paineella sitä nestettä ulos.. kiitos.