Kaasarit

jocke-
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
22.5.2006 15:49

ViestiKirjoittanut jocke- » 25.12.2008 12:55

Urppo kirjoitti:Voisko joku kertoa, että onko toi tuorevoitelunippa? --> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/49750


Ei ole.
Huom! EN myy enää Talonin rattaita tai RK'n ketjuja.
Karhunen
Pyörä:
DT 125x
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.7.2008 11:43

ViestiKirjoittanut Karhunen » 30.12.2008 22:50

Tietääkö joku että mitä eroja on Mikuni TM38 kaasarilla ja Mikuni TMX38 kaasarilla? Kun TMX on 110e kalliimpi.

TM38 http://www.mpt.fi/index.php?productID=35718
TMX38 http://www.mpt.fi/index.php?productID=29936
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 30.12.2008 22:54

Erilaiset säätömahikset. TMX esim. kiinteä neulasuutin jne. http://www.mikuni-topham.de/ pitäs löytyy tarkimmatki erot.
Karhunen
Pyörä:
DT 125x
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.7.2008 11:43

ViestiKirjoittanut Karhunen » 1.1.2009 16:31

Mitä ne säätömahdollisuudet tarkoittaa käytännössä? Eli kaasareista menee yhtäpaljon tavaraa läpi eli yhtä "tehokkaat", mutta TM on vaikeampi säädettävä vai miten?
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 1.1.2009 18:11

Mitenhän tuon tiivistäisi.. Teoriassahan kaasari pitää säätää antamaan sopiva bensa-ilma seos kullakin kaasun asennolla ja kierrosluvulla. Tätä säädetään suuttimilla ja muillakin säätöosilla. Kun on enemmän säätömahdollisuuksia, saa seoksen tarkemmin kohdalleen joka tarkoittaa parempaa tehoa (erittäin pieni ero noilla ko. kaasareilla). Jos puhuttais jostain kisavehkeestä jossa kaasari säädetään uudestaan kun lämpötila muuttuu 10 astetta, niin tuo parempisäätöinen TM olisi oikea valinta. Jos suunnittelisit laittavasi kaasarin aluksi hyviin säätöihin ja sitten seuraavat säätötoimenpiteet olisivat luokkaa; talveksi hieman isompi suutin ja kesäksi pienempi, niin varmasti riittää tuo TMX.

Ja kyllä, TM on reilusti vaikeampi säätää alussa johonkin vehkeeseen johon ei ohjearvoja olekaan kun taas TMX saa muutamaa osaa vaihtamalla helpommin "sinnepäin" ne säädöt.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 1.1.2009 20:47

joo. ja kyllä noissa ihan perus kaasareis on tarpeeksi säätöjö ja monet vaihtaa vaan pääsuutinta...

jo pääsuuttimella, tyhjäkäyntisuuttimella, seosruuvilla ja neulan säädöllä/vaihdolla saa säätöjä aika pitkälle kohdalleen...
mutta haittaako se menoa ??
Karhunen
Pyörä:
DT 125x
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.7.2008 11:43

ViestiKirjoittanut Karhunen » 3.1.2009 19:15

En tiedä sekoititko tuossa viestissä TM ja TMX väärinpäin, koska esim Yamaha YZ125:sessa on TMX38, eli siis kisa peli, ja tmx on myös kalliimpi joten luulisi siinä olevan enemmän säätömahdollisuuksia. Ymmärsin tuon eron, ihmettelen vain hintaa ja sitä miksi yz:tassa olisi ns. huonompi kaasari.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 3.1.2009 20:42

Yritin valottaa hieman tuota TM ja TMX asiaa, koskematta noita malleja. Yleisellä tasolla kuitenkin TM mallin säätömahdollisuudet on paremmat kuin TMX-mallin. MX malli on enemmänkin krossikäyttöön ja M kadulle, että sekin vaikuttaa tuohon YZ juttuun. Ja enemmän kuin onko malli M vai MX vaikuttaa käyttöön se mallinumero. Niiden erot löydät tuolta tophamista, se on paras informaatio mitä kukaan voi sulle antaa Mikunien kanssa, ei noihin kysymyksiin voi vastata että "osta se TMX TM38-27, se on paras" joka on mopopuolella yleistä. Ne kaasarit on erilaisia, toiset sopii toisille vehkeille. Eroavaisuudet opit vertailemalla valmistajan tietoja.
Karhunen
Pyörä:
DT 125x
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.7.2008 11:43

ViestiKirjoittanut Karhunen » 4.1.2009 1:49

Eli toi TM sopii paremmin dtx:ääni, siitä saa myös hieman enemmän tehoa, se on halvempi, mutta vaikeampi saada säätöihin. Eli ostan siis TM
ripetsu
Pyörä:
yamaha tzr-rr ja ktm sx 125
Paikkakunta:
vehmersalmi/kuopio
Liittynyt:
23.4.2005 21:46

ViestiKirjoittanut ripetsu » 5.1.2009 19:07

mulla ois myytävänä keihinin 38 kaasutin honda 125 cr:stä peräsin oleva,eli kaikki säädöt löytyy..

myös dellorton 32 kaasari löytys,käypi suoraan esim yamaha dt:seen

jos tarvista niin voipi heittää vaikka yv:tä
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 5.1.2009 20:00

Saako mikuni vm20:en ryyppyvaijeri-tsydeemin kytkettyä vipuryyppyiseen mikunin vm24:een?
Oisko jollain heittää linkkiä, että mistä saisin aidon vm24:en, mielellään kiihdytyspumpulla?
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 5.1.2009 22:46

Ideoita miten estää Uni-filtterin muuttumistä jääkalikaksi ajossa?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 6.1.2009 1:54

sumppa kirjoitti:Ideoita miten estää Uni-filtterin muuttumistä jääkalikaksi ajossa?


Imurinletkunpätkä syyläristä, sylinterintakaa (vesi/ilma) siihen filtteriin puhaltamaan.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 7.1.2009 19:45

eikai siihen pääse lumi/lumipöly ??
mutta haittaako se menoa ??
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 7.1.2009 23:14

johani kirjoitti:Imurinletkunpätkä syyläristä, sylinterintakaa (vesi/ilma) siihen filtteriin puhaltamaan.


Periaatteessa ihan hyvä idea mutta kone on ilmajäähyllä ja epäilen kyllä tuon toimivuutta :| . Turhan patentoimiseksi menee..

Pitää koittaa oravafiltteriä, se ei ainakaan jäädy.