Piikkien sähköt ja ongelmat

i-Flizzer-i
Pyörä:
Cagiva mito -11
Paikkakunta:
Vieremä
Liittynyt:
20.6.2009 15:49
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut i-Flizzer-i » 12.8.2014 18:40

Paljon yleensä noin piikin sytytyspuolan resistanssi. kyseessä cagiva mito -12.
i-Flizzer-i
Pyörä:
Cagiva mito -11
Paikkakunta:
Vieremä
Liittynyt:
20.6.2009 15:49
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut i-Flizzer-i » 13.8.2014 22:06

Ja onko puolat yleensä jotain yleismallia? Sama kuin mopoissa?
xtio98
Pyörä:
Honda CBR 125 R -06, Ducati Monster 796 ABS -14
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
13.4.2014 17:35
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut xtio98 » 9.9.2014 15:18

Kertokaas viisaammat miksi -06 cbr:ssä vilkkuu kaikki vilkut vaikka laitat suunnan oikealle tai vasemmalle. Ongelma tuli kun vaihdettiin ledi vilkut eteen ja taakse. Piuhoja on pyöritelty vaikka mitenkä ja on ledi relekkin vaihdettu. Myös vilkun katkaisija (sähkökaavion mukaan on ainut mikä jakaa virran vas. tai oik.) on avattu ja putsattu.
If everything seems under control, you're not going fast enough. - Mario Andretti
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut riksu26 » 9.10.2014 8:59

Eikös ledi vilkkuihin pidä kytkeä vastukset?
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 9.10.2014 17:40

Vielä parempi on kun kytket niille vilkuille tarkotetun releen.
Edix98
Liittynyt:
13.3.2014 23:17
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Edix98 » 25.10.2014 9:29

tietääkö kukaan että passaako ktm 125 exc 2003 vuosimalliseen pyörään.

kyseinen cdi? Eli tuo cdi on ktm 125 sx 2004vm.

http://www.kisakone.com/cdiboxi-sx125-2004-p-15497.html
alexo
Pyörä:
Gas Gas Sm 125
Liittynyt:
19.5.2012 0:04
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut alexo » 1.11.2014 14:01

Kertokaas ny mikä gassussa vois olla. Kipinä katos abaut 2kk sit sillä tavalla että ajoin pitemmän pätkän (20-30km) ja pyörä pelas hienosti. Seuraavana aamuna ei tullut kipinää ollenkaan. Johdot päältäpäin ja niiden liittimet katoin ja putsasin, ei auttanu. Vaihdoin puolan jonka jälkeen pyörä lähti käyntiin ja kävi niinkuin pitikin, ei röpeltäny eikä pätkiny millään kierrosalueella.

No sit taas seuraavana aamuna sama homma, kipinä hukassa. Sen jälken uusein vielä jännitteensäätimenkin jolla ei ollut vaikutusta. Mitä tässä pitäis alkaa epäileen ku itelle noi sähköt on kuin hepreaa?
Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Leksaj » 9.11.2014 2:25

Tervehdys!

Elikkä aattelin vielä täällä kysyä josko löytyis vastaus ongelmaani. Itellä on tommone Rieju Marathon 125 pro vm. -11 ja siinä on ilmennyt semmoinen vika, että jossain yli 90 km/h vauhissa alkaa pätkimään, nykimään ja booaamaan. Saattaa myös sammua. Kun se on alkanut tekee noita oireita nii kun käyttää rajoittimella niin iskee liekkiä putkesta ja paukkuu muutenkin paljon putkessa. Se tekee satunnaisesti tuota, että joskus pätkii herkemmin ja joskus ei pätki ollenkaan. Voisko tämä johtua sähköistä? Kun olen saanut vinkkejä, että voisi johtua joko bensa- tai sähköpuolesta. Tulpan vaihtamisella ei ollut vaikutusta, mutta muita sähköjuttuja en ole katsonut vielä.
Kiitos vastanneille!
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Johani » 11.11.2014 11:15

Tekeekö kylmillä keleillä enemmän ja lämpimällä vähemmän ? jos niin pääsuutinta suurentamaan, jos kelillä ei väliä niin staattori -> cdi -> puola -> tulppa välin sähköjä katteleen.
Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Leksaj » 11.11.2014 18:53

Kelillä en ole huomannut olevan merkitystä, kun tekee hyvin satunnaisesti. Kaasun asento tuntuu vaikuttavan tuohon. Jos pitkään pitää kaasua pohjassa esim matka-ajossa nii alkaa nopeammin pätkiminen yms. Mutta pitää alkaa sit noita sähköjä kattelee näköjää... Kiitos!
emil98
Pyörä:
ktm 300 exc -09, ktm 125 exc -08, yamaha wr450f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.3.2013 19:43
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut emil98 » 3.1.2015 0:24

Oisko kellää tietoo mistä johtuu ku fantic on alkanu rikkomaa cdi-bokseja :s ? On siis 2007 vm yamaha xt tekniikalla :) ja voin laittaa kuvan sähkökaaviost jos auttaa
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kimzter » 4.2.2015 12:23

Mitä eroa on vilkkureleellä ja mikroeleellä?
anttijussi26
Pyörä:
Husqvarna sm 125 vm2009
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
10.2.2014 17:08
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut anttijussi26 » 10.2.2015 16:44

Moi ! Tässä nyt pitäs alkaa päätöstä tekeen että minkä piikin ostaa. Vaihtoehtoja ovat ktm exc 125 ja yamaha wr 125. Wr oon miettyny aika pitkälti, mutta mietityttää tuo talvella ajo kun ei ole lämmintä tallia niin lähteekö tuo pyörä kuinka hyvin käyntiin sähkösahalla kovemmallakin pakkasella. Työntämisestä tuskin mitään tulee.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kersti91 » 11.2.2015 17:54

Oisko Minkä piikin ostaisin-topikki parempi paikka tolle kyssärille.
Tarkista kampiakselin stefa.
harmaakarhu
Pyörä:
Derbi GPR125
Liittynyt:
21.8.2014 18:44
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut harmaakarhu » 1.3.2015 19:25

Derbi GPR bensavalo kokoajan päällä, ei auta vaikka vetää anturilla olevat johdot yhteen. 2 euroa sen tilille, jonka neuvo toimii.