Cagiva Mito viritys/tekniikka

Rieppola
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
11.2.2005 20:52

ViestiKirjoittanut Rieppola » 6.4.2007 23:42

ande90 kirjoitti:montas hevosta irtoo tommosista polinin pytysköistä? että onko tehokkaampi vaik nuihin kisapyttyihi verrattuna mitä wikissä lueteltiin?


Tehdas lupaa ~34hp. En sitten tiedä millä kokoonpanolla mutta 35mm kaasuttimella + hyvällä teharilla luulisi riittävän potkua ja pärjäävän "kisapytyille". Vääntöhän noissa on se tärkein, sitä kyllä löytyy. Itse kun omaani tesmin pikkasen huonoilla säädöillä niin kyllä TT mito jäi taakse hyvin.
Poona
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
21.1.2006 0:49

ViestiKirjoittanut Poona » 7.4.2007 0:00

Viilatulla Polinilla, sille lasketulla putkella, kunnon kannella ja sopivalla kaasuttimella varmasti mennään jokasen satakaksvitosen ohitse. 40 hevosen konetehot tuskin mikään ongelma. Jollakin makaroonisivulla oli Evo1 Polinilla ja muilla asiaankuuluvilla hilppeillä.

Tollaselle viilaamattomalle Polinille ois varmaan sopiva kaasari joku 32-34 millinen. Isommat kaasarit siirtää varmasti tehoaluetta turhan ylös.
VIPPI
Liittynyt:
25.1.2005 22:19

ViestiKirjoittanut VIPPI » 12.4.2007 12:27

mikäs vittu kun mullakaan ei kulje kun sen 140 mutta kiihtyy paremmin.. eikös putkessa ole pelkkä hukkaputki ja sen mää tukin.. sit mulla on piper ja 135 suutin..
Rieppola
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
11.2.2005 20:52

ViestiKirjoittanut Rieppola » 12.4.2007 13:12

VIPPI kirjoitti:mikäs vittu kun mullakaan ei kulje kun sen 140 mutta kiihtyy paremmin.. eikös putkessa ole pelkkä hukkaputki ja sen mää tukin.. sit mulla on piper ja 135 suutin..


Tarkistappa:
Jos hukkaputken tukkimisessa on käynyt joku pieni virhe ja se vuotaa? Mutta yleensä tarkista heti ensin tulppa ja sen jälkeen sytytys! Muita "vikoja" voisi olla: Välitykset? Neulan asento? Männän tai sylinterin kunto? CTS:n toiminta/oikeassa asennossa? Bensan saanti? Oikean kokoinen neula?

Tuleeko paljon kierroksia kutosella?
VIPPI
Liittynyt:
25.1.2005 22:19

ViestiKirjoittanut VIPPI » 13.4.2007 17:28

Rieppola kirjoitti:
VIPPI kirjoitti:mikäs vittu kun mullakaan ei kulje kun sen 140 mutta kiihtyy paremmin.. eikös putkessa ole pelkkä hukkaputki ja sen mää tukin.. sit mulla on piper ja 135 suutin..


Tarkistappa:
Jos hukkaputken tukkimisessa on käynyt joku pieni virhe ja se vuotaa? Mutta yleensä tarkista heti ensin tulppa ja sen jälkeen sytytys! Muita "vikoja" voisi olla: Välitykset? Neulan asento? Männän tai sylinterin kunto? CTS:n toiminta/oikeassa asennossa? Bensan saanti? Oikean kokoinen neula?

Tuleeko paljon kierroksia kutosella?
Vika löyty.. se oli cts. onko siinä vikaa vai miks se ei enää aukase sitä siä 7000:ssa vai onko se vaan säädön tarpeessa?
-Sane-
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
16.5.2005 17:03

ViestiKirjoittanut -Sane- » 13.4.2007 19:16

voi olla jumissa tai sen sulake kärähtäny?. tekeekö se sen tarkistuksen ku laitat virran päälle?
Rieppola
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
11.2.2005 20:52

ViestiKirjoittanut Rieppola » 13.4.2007 19:18

VIPPI kirjoitti:
Rieppola kirjoitti:
VIPPI kirjoitti:mikäs vittu kun mullakaan ei kulje kun sen 140 mutta kiihtyy paremmin.. eikös putkessa ole pelkkä hukkaputki ja sen mää tukin.. sit mulla on piper ja 135 suutin..


Tarkistappa:
Jos hukkaputken tukkimisessa on käynyt joku pieni virhe ja se vuotaa? Mutta yleensä tarkista heti ensin tulppa ja sen jälkeen sytytys! Muita "vikoja" voisi olla: Välitykset? Neulan asento? Männän tai sylinterin kunto? CTS:n toiminta/oikeassa asennossa? Bensan saanti? Oikean kokoinen neula?

Tuleeko paljon kierroksia kutosella?
Vika löyty.. se oli cts. onko siinä vikaa vai miks se ei enää aukase sitä siä 7000:ssa vai onko se vaan säädön tarpeessa?


Kun laitat virrat päälle kuuluuko se normaali cts:n surina, siis tasainen jurraus kerran edestakaisin. Tarkista virtajohdot ja vaijerit, jos niissä ei ole vikaa niin otat CTS:n irti ja puhdistat sen mahdollisesta karstasta. Myös jos kunnolla haluat puhdistaa niin otat myös pytyn irti ja karstat CTS laipan reijästä pois. JOS tämänkään jälkeen ei toimi, vika taitaa olla koneistossa..

edit. Sane ehti ekaks :(
VIPPI
Liittynyt:
25.1.2005 22:19

ViestiKirjoittanut VIPPI » 14.4.2007 1:44

-Sane- kirjoitti:voi olla jumissa tai sen sulake kärähtäny?. tekeekö se sen tarkistuksen ku laitat virran päälle?
Tekee tarkistuksen.. siä voi kyllä olla karstaa kun välillä kuuluu vikinää.. mites kun sieltä CTS:n mustasta mötikästä tulee kaks "sokeri" palaa tai mitä nyt onkaan ja yks yksinäinen valkosininen johto roikkuu vieressä. minne se pitäis työntää?
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 14.4.2007 11:58

VIPPI kirjoitti:
-Sane- kirjoitti:voi olla jumissa tai sen sulake kärähtäny?. tekeekö se sen tarkistuksen ku laitat virran päälle?
Tekee tarkistuksen.. siä voi kyllä olla karstaa kun välillä kuuluu vikinää.. mites kun sieltä CTS:n mustasta mötikästä tulee kaks "sokeri" palaa tai mitä nyt onkaan ja yks yksinäinen valkosininen johto roikkuu vieressä. minne se pitäis työntää?


Valkosininen menee muistaakseni CDI-boxiin
VIPPI
Liittynyt:
25.1.2005 22:19

ViestiKirjoittanut VIPPI » 17.4.2007 17:59

Jax_KiBez kirjoitti:
VIPPI kirjoitti:
-Sane- kirjoitti:voi olla jumissa tai sen sulake kärähtäny?. tekeekö se sen tarkistuksen ku laitat virran päälle?
Tekee tarkistuksen.. siä voi kyllä olla karstaa kun välillä kuuluu vikinää.. mites kun sieltä CTS:n mustasta mötikästä tulee kaks "sokeri" palaa tai mitä nyt onkaan ja yks yksinäinen valkosininen johto roikkuu vieressä. minne se pitäis työntää?


Valkosininen menee muistaakseni CDI-boxiin
missäköhän se cdi boxin johto on.. voiko se olla vikana siihen että se ei aukase sitä sillon n.7 tonnissa?
Niko_^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
5.6.2005 16:56

ViestiKirjoittanut Niko_^ » 18.4.2007 20:22

mul on arrowi putki ja isompi suutin ja menee 150 mittariin, tollanen setti vois olla hyvä -92 mitoon minkä joku tänne kirjotti, sellanen sit ku on paljo rahaa :D
Niko_^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
5.6.2005 16:56

ViestiKirjoittanut Niko_^ » 22.4.2007 11:12

ja sit huomasin viel sellasen et mul on liian pieni pääsuutin, pitää vaihtaa isompaan, ja sit et mun sylinteri onki gil 1 60433 eikä gil 2 60433? onks mitään eroo? :D
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 22.4.2007 11:29

Niko_^ kirjoitti:ja sit huomasin viel sellasen et mul on liian pieni pääsuutin, pitää vaihtaa isompaan, ja sit et mun sylinteri onki gil 1 60433 eikä gil 2 60433? onks mitään eroo? :D
Sylinterin aukoissa ei ole mitään eroa. Jos niissä on jotain eroa, se on kanavien muodoissa ja tilavuuksissa.
Peltsii|
Pyörä:
Yamaha R1 ja Husaberg FC 550
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.5.2004 9:25

ViestiKirjoittanut Peltsii| » 22.4.2007 11:30

Takahuuhtelujen suuntaus ja koko on muiden gil#1 mallinen, muuten kuin 60433 #2.
VIPPI
Liittynyt:
25.1.2005 22:19

ViestiKirjoittanut VIPPI » 24.4.2007 17:59

mistä voi johtua että kierrokset tökkää 11500 ku kiihytän? mutta paikoillaan kun kierrättää menee sen 13000