Cagiva Mito viritys/tekniikka

krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 1.8.2013 11:55

http://www.tori.fi/uusimaa/Cagiva_mito_ ... 426683.htm minkä mallinnen jollymoto? :|
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 1.8.2013 13:25

Std malli näyttäis olevan.
Näyttäs olevan jotenkin omatekonen tuo änkän laippa. Normaalisti se änkkä tulisi pidemmälle, ja sais siten hyvin kiinni omaan kiinnikkeeseensä.
Ja näyttäs olevan tuo pytyn kiinnityskin erilainen. Tuossa on erilainen kiinnityslaippa. En sitten tiiä saako ton jotenkin tosta irti. On siellä myös jousen paikat.
Onkohan tuo ollenkaan Cagivaan tarkotettu jollymoto? :lol:
tukzkalakati
Pyörä:
Cagiva mito '07 & Yamaha YZ125 '97
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
24.10.2010 19:11
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tukzkalakati » 2.8.2013 23:52

Vaihdoin mitoon reginan o-rengasketjut ja lähdin testiajolle niin ketjut pitää ihme vinkumista :s onko normaalia kun on uudet ketjut?
_Teba
Pyörä:
Cagiva Mito
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.7.2009 22:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _Teba » 4.8.2013 20:56

Pemppis kirjoitti:Kertokaapas, et käykö 6-vaihteisen miton kytkinlevyt suoraan 7-vaihteiseen? Hallis seisoo nyt kaks italianihmettä. Se virallinen, käytössä oleva mito vm -04 ja vieressään majailee vm. -91 mito, jonka moottorista löytyy seitsemäs vaihde, 66650e pytty, 200H kansi sekä 34 lortto. Tarkotuksena on laittaa tuo kone siihen -04 mitoon kiinni, niin johan alkaa pienen tuppukylän muut pyörät jäämään :D . Pienen koeajon aikana huomasin vaa et siitä 7-vaihteisesra mitosta luistaa kytkin niin perkeleesti. Öljyt minä siitä tiputin ja ne oli varmaan 100 vuotta vanhat, mut ajattelin samalla vaihtaa kytkin levyt, JOS ne 6-vaihteisen miton levyt menee. <- sori, mikä tarina tuommosesta pienestä asiasta :nörtti:

Avaa kytkimen puoli ja vertaa niitä levyjä uusiin ja tee siitä omat johtopäätöksesi.
Jos ei sovi, niin älä laita :)
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pemppis » 8.8.2013 7:57

Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 8.8.2013 14:27

Pemppis kirjoitti:Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Myytkö pelkän kannen?
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pemppis » 8.8.2013 17:03

Tunico kirjoitti:
Pemppis kirjoitti:Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Myytkö pelkän kannen?

Jos hinnasta sovitaan ;)
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 8.8.2013 17:23

Pemppis kirjoitti:
Tunico kirjoitti:
Pemppis kirjoitti:Nyt olis mulla myynnissä semmosta viripalikkaa mitoon, että oksat pois!! Olis kokonainen 7- vaihteinen miton moottori, jossa on 66650E pytty, 200H- kansi, 2-renkainen tasapää mäntä ja Dellorto VSHB 34 kaasari vaijereineen päivineen. Tarkotuksena oli laittaa tuo kone tuoho minun -04 miton runkoon, mut tosta seven speed koneesta hajos magneetto ja pitäis joku pyörä saada ajoon, ni siks on myytävänä. Elikkä olis myynnissä just huollosta valmistunu kovan luokan moottori, jolla on ajettu huollon jälkeen 20.1 km. Mitä minä ehin huippuja kokeilla, nii 14/43 väleillä kelas 0-100 km/h n. 6 sek ja huippuja vetelin 170 km/h luokkaa, mut välit loppu kesken. Tiivisteitä ja laakereita on vaiheltu siitä koneesta, mut männällä ajettu n. 3tkm. Ottakaa yhteyttä YV ja kuvia saa pyytämällä. Hinta on tarjoa, mutta järki käteen niissä tarjouksissa, koska pytty ja 7-vaihteinen laatikko on harvinainen näillä korkeuksilla!

Myytkö pelkän kannen?

Jos hinnasta sovitaan ;)

yv ->
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 9.8.2013 7:19

tukzkalakati kirjoitti:Vaihdoin mitoon reginan o-rengasketjut ja lähdin testiajolle niin ketjut pitää ihme vinkumista :s onko normaalia kun on uudet ketjut?
Rasvasitko ketjut? Itellä ei ainakaan uusista ketjuista ole koskaan sen erikoisempia ääniä tullut.
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 10.8.2013 18:53

Elikkä nyt on semmonen vika mitossa et startti kilahtaa ja pyörii vaa tyhjää... :| missä mahtaa olla vika? ja minkälainen ääni yleensä miton startista kuuluu :x
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 19.8.2013 19:25

Osaako kukaan sanoa minkä kokoiset laakerit miton takarenkaaseen menee? Kun pitäisi laakerit vaihtaa muttei innosta erikseen mittausta varten takapyörää irroittaa.
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 21.8.2013 14:29

Kummin päin toi eturatas menee ku entinen omistaja on laittanut sen "paksunnuksen" pois päin koneesta, mutta katoin netistä nii jollain oli se uloke koneeseen päin.... Eli kumminkoha päi sen kuulus olla?
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 21.8.2013 15:34

jonttu-13 kirjoitti:Kummin päin toi eturatas menee ku entinen omistaja on laittanut sen "paksunnuksen" pois päin koneesta, mutta katoin netistä nii jollain oli se uloke koneeseen päin.... Eli kumminkoha päi sen kuulus olla?

monessa pyörässä on yleensä uloke ulospäin, en vain osaa sanoa mitosta tarkasti, koska olen sen verran vähän aikaa sen omistanut ettei eturatkasta ole tullut tutkittua. Uskoisin että uloke ulospäin.
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
Sipasama
Pyörä:
Rieju RRX Power Up 50cc (2007)
Liittynyt:
17.1.2010 19:16
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sipasama » 25.8.2013 23:11

Saisko mitenkään säädettyä tota tehopiikkiä alemmas pienemmille kierroksille?Toivoisin saavani piikin tuohon n.4000-5000rpm tienoille, tällä hetkellä se on n.6500rpm kohdalla.
krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 28.8.2013 23:49

Ja sitten taas tarvisin viisaampien apua, meneekö uudenmallin perä "heittämällä" vanhemmanmallisen takahäkkiin, vai onko häkit erilaiset? :s Ja onko kukaan korottanut miton perää, vinkkejä kiitos :)