Cagiva Mito viritys/tekniikka

Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aramid » 20.6.2013 16:29

Mulla oli täysin samanlaiset oireet kun oli leikannu lievästi ja männänrenkaat oli juuttuneet uriinsa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.6.2013 12:26

Olisko kellään vinkkiä siihen kun mito tuntuu vähän nuhaselta? Ei tahdo kiertää oikeen 12 tonnin yli ja ykkösellä kun kiihdyttää vähän reilummin niin rötää vähän. pakoaukonsäätimen jo tarkistin, laippa nousee ylös asti. Staattorin jouduin irrottamaan tässä keväällä, ehkä se on mennyt millin tai pari väärään ja aiheuttaisi sen että yläkierroksilla ei oikeen enää vedä? Ohjeita ajotukseen kaivataan.

Ja tekniikkana vakio 2005 vuoden kone, 1,5mm squish, 200C kansi ja jollymoto putki 28mm dellortolla.

Vai olisko sitten vaan rikkaalla säädöt? Ei ollut viimevuonna pakoaukonsäädintä käytössä niin olisko se sillon vaatinut rikkaammat seokset ja nyt kun on säädin käytössä niin käy liian paksulla?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 26.6.2013 12:50

Mulla on tuotevoitelu käytössä ja litral öljyy ajan noin 300km. Mikähän vois olla vikana ku vie noin paljo öljyy ?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.6.2013 15:59

Savuttaako oikeen paljon? Joku varmaan säätänyt sen sitten vähän pirun rikkaalle ellei ole letkuvuotoa jossain. Mulla menee litra öljyä varmaa tuhannessa kilsassa.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 26.6.2013 16:05

Kyllähän se aika paljo savuttaa ja savuttaa vaikka kone on kuuma. Mutta mistäs sitä tuorevoitelua säädetään ?
Jullek523
Liittynyt:
23.4.2013 20:51
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jullek523 » 26.6.2013 18:51

Laskeskelin että jos pärrä kuluttaa 8l/100km ni 2.5% seoksilla menis 2l tonnilla että se saa ihan hyvällä seoksella mennä että noin paljo kuluttaa öljyä
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.6.2013 19:22

Jaa no ei mullakaan sitten litraa tuhannessa mene vaikka kulutus jotain 8l/100 onkin ja seos 2,5-2,7%.

Mitomiehet huomio! Multa saisi toimivan mikuni tm35 litteeluisti kaasarin ostaa. Sopii mitoon ja potkua tulee.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Jullek523
Liittynyt:
23.4.2013 20:51
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jullek523 » 26.6.2013 23:24

Onkohan kenelläkään koskaan ollu sunnitelmissa 250/200/300cc moottori mitoon? Onko kukaan onnistunut :D ? Onko edes mahdollista? Tuli vaan mieleen kun pyörin tuolla 4t puolella ja siellä oltiin vaihdeltu.

OT// mites muut 2t pärrät //OT
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Karaikun » 26.6.2013 23:33

Onnistuuhan se... Tässä olis video missä mitossa Yamaha XT 600 moottori :)

http://m.youtube.com/#/watch?v=oRgnOIp4 ... RgnOIp4z7w
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 27.6.2013 0:13

Ja tässä mito rd:n 350cc motilla ja jollymoton putkilla, kivasti käy
http://www.youtube.com/watch?v=whDqmjkTv5c

Nyt tarviin apua staattorin ajotukseen 2006 mitoon, eli miten homma hoituu?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Jullek523
Liittynyt:
23.4.2013 20:51
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jullek523 » 27.6.2013 0:22

BjarneNyholm kirjoitti:Onnistuuhan se... Tässä olis video missä mitossa Yamaha XT 600 moottori :)

http://m.youtube.com/#/watch?v=oRgnOIp4 ... RgnOIp4z7w

Juu eli ei muuta ku kattelee jotai 600 heppasta rekkamoottorii? Vois olla ettei poliisitkaa uskois dynoo :D :D Musta tuntuu että mä en oo tarpeeks sekasin tähän
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 27.6.2013 8:12

Miten säädetään tuorevoitelua 2010 vuoden cagivassa ?
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 27.6.2013 10:19

Auttaako yhtään kulkuu/tehoihin jos vaihtaa vapaavirtaus äänenvaimentimen ?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 27.6.2013 10:51

Kytrkinpuolelta tuoreöljyvoitelun koppa avaamalla, samanlainen kun derbeissä ja kaikissa muissa 2t härpäkkeissä.

Ja ei kannata laittaa mitään vaparia, vakio on paras.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut teemu96 » 27.6.2013 11:54

Kyllä helvetissä kannattaa, ei tunnu enään niin tukkoselta ja äänetkin paranee huomattavasti! ;) Se vakio vaimennin on ns. kammiovaimennin ja se kammio siellä kuristaa , eli vaimentimen vaihto pitäisi vaikuttaa positiivisesti tehoihin :) Eli vakio ei todellakaan ole paras! :D
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806