Cagiva Mito viritys/tekniikka

]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 30.9.2012 17:43

juu, mitä nyt kattelin niin imuputket on litteät. Eli niitä ei tarvii vaihtaa...? En ole vielä kaasaria raaskinu avata, mutta ohjekirjassa lukee että sielä ois pääsuutin 128, käynnistyssuutin 60, tyhjäkäyntisuutin U34....? Täytyy ny avata ja kahtoo mitä löytyy.

Ediittiä joo nythän tää homma selkis :)

Sitten myös että olikos näissä pinnoitetut sylinterit? Kun mulla on toi -08 mito, ja täytys mäntä vaihtaa niin eikös sinne vielä ihan A-koon mäntä laiteta?
Viimeksi muokannut ]tomi[ päivämäärä 1.10.2012 20:10, muokattu yhteensä 1 kerran
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut E-N » 30.9.2012 20:45

Koitin etsiä ohjeita ton ctsän säätämiseen mutta en löytänyt. Elikkä voiko joku kertoa miten kyseinen homma tehdään? Ja oliko se puhdistus niin että laippa puhtaaksi, muut osat liottaa jossain bensassa ja sitte vaijereille ym. liikkuville osille vaseliinia?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 1.10.2012 14:24

Määhän sulle jo joskus pistin yksityisviestillä ohjeita. Koita ettiä ojatalon viesteistä, siellä on kanssa jossain selittty toi homma.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 1.10.2012 21:19

Joo, nyt tossa laittelin cagivaa palasiks notta laittaa täystehoiseksi ja männänvaihtoo cts putsausta ym. Niintota tosiaan mikä mäntä sisään ja mistä, 2008 mallih mito, 12000 ajettu, pytyn kyljessä lukee gilardoni 1, A0401 ja sit on tommonen alleviivattu 9?

Sitten kun toi putki pitäs tyhjentää, mutta siinä ei ole alkukäyrän suulla mitään holkkia, tuossa ensimmäisen mutkan kohalla on joku katalysaattori. Pitäisikö se heivata mäkeen tuolta? Putken kyljessä lukee Cagiva A8923 e3.

Pahoittelut uusavottumuudesta...
Redsp
Liittynyt:
2.10.2012 16:07
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Redsp » 2.10.2012 16:35

Hei! Tuohon edelliseen:itselläni kanssa cagiva SP525 malli, jonka pistin täystehoiseksi 4000km sitten. Putkessa on 2 katalysaattoria, alkukäyrän alussa ( näkyy putken päästä) ja toinen alkukäyränlopussa.
Suuttimet vaihdoin pääsuutiin kokoon 135 ja tyhjä käyntisuutinta ei tarvitse vaihtaa kyseiseen mallin vaan seosputki 274HN ja vakio neula (D48) . Neulaan pistin holkin neulan ylimpään loveen ( vakiona 2 lovessa) Nämä osat sain, kun kysyin mp-racingiltä tt osia kyseiseen malliin.
Täystehoksi et saa laitettua ilman putken avausta tai teharin ostoa, koska katalysaattorit syövät kaiken väännön eivätkä muutenkaan anna pakokaasujen virrata vapaasti.Myös vakioputkesta olisin avauksen yhteydessä suotavaa tukkia se putki, mikä on alkukäyrässä kiinni ja josta menee letku ilmansuodattimeen. Itse leikkarin sen kokonaan pois ja hitsasin umpeen.
En muista tiedä mutta oma mitoni savuttaa vain kylmällä koneella ja toimii kuin rasvattu. Huiput mittariin 170 (gps 160)
Sitten vielä tämmöinen kysymys, että olisi 24tkm koneremppa edessä. Mäntää ei olla vaihdettu kertaakaan, koska huollon pojat aina sanoneet koneen osien olevan kunnossa, eikä tehohävikkiä ole ollut huomattavissa. Tarkoitus olisi vaihtaa samalla tasapäämäntä ( http://www.motoracingshop.com/product_i ... anguage=en ) 200H kansi ( mistä?) ja kiertokanki ( mikä olisi hyvä?) sekä jos tarvetta niin uusi vakiosylinteri.
Myös arrowin SP525 titanium änkkä ja paisari olisi tarkoitus vaihtaa, sekä v-force3 .
Saisiko tällä parannettua alavääntöjä, huipuilla ei niin väliä, sekä että onko tuo v-force3 hyödyllinen kapistus vakion tilalle alaväännöt mielessä.
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 2.10.2012 17:05

tämä selvensi paljon kiitoksia ! Kaippa sitä vois uuden putken ostaa niin ei tarvii leikellä. Kaasarin tt-setin tilasinkin jo. Elikkäs mp racingiltako saa jotain tehtaan tt-putkea...? Mihin hintaan ja onko pätevä kapistus? Sitten mites tuo männänvaihto, minkä merkkinen / kokonen palikka sinne pitäs iskee?
Redsp
Liittynyt:
2.10.2012 16:07
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Redsp » 2.10.2012 17:31

http://www.mp-racing.fi/taystehokitti-m ... -3327.html
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 3.10.2012 13:52

Jooo täytyypä soitella että mikä on putkien tilanne. Kuuluuko -08 sp525 mallissa cts:n tehä jonkunlainen tarkistusliike kun heittää virrat päälle...? Kun kierräteltäessä se liikkuu kyllä mutta virrat kun laittaa päälle niin ei inahdakkaan...?
Redsp
Liittynyt:
2.10.2012 16:07
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Redsp » 3.10.2012 14:13

Itse mietin samaa ongelmaa taannoin, mutta itselläni ainaki cts:än tarkistus valo paloi aina virrat kytkettäessä päälle. Kyllä minulla ainaki cts toimii kun tyhjäkäynniltä painaa 1/3 kaasua tai juuri sen verta että kierrokset pääsevät juuri ja juuri 7250rpm. Sen jälkeen laippa aukeaa ja sen huomaa kierrosten äkkinäisellä nousulla. Näin ainakin minulla, mutta joku viisaampi korjatkoon...
riski
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
23.3.2005 22:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riski » 4.10.2012 18:57

Olen laittamassa kaksirenkaista kupumäntää koneeseen. Kumpaa kantta suosittelette? Ensimmäinen kansi on 200c toisessa kannessa ei ole mitään merkintöjä...


Kuva

Kuva
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aramid » 4.10.2012 19:53

Toinen kansi on 60433 sylinterin kanssa kuuluva kansi, joka on vakiona Mito 1:sessä ja Frecciassa. 200C on noista vaihtoehdoista kaikin puolin parempi.
riski
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
23.3.2005 22:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riski » 5.10.2012 18:44

Aramid kirjoitti:Toinen kansi on 60433 sylinterin kanssa kuuluva kansi, joka on vakiona Mito 1:sessä ja Frecciassa. 200C on noista vaihtoehdoista kaikin puolin parempi.



Kiitoksia! 200c kantta siis koneeseen :D
jygeboxi69
Liittynyt:
5.8.2011 1:40
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jygeboxi69 » 15.10.2012 14:17

sitä vaa et mikä mitos o ku painaa vaikka 80 vauhdeis nii alkaa röpöttää ja hiljentyy ja sit ku vähä nostaa kaasuu pois nii joha lähtee ja sit kunnei jaksa vääntää kutosella ja vireinä : jollymotot std vapari suodatin ja mikuni 35 :s et menee sinne 140 mittarii ja ku laittaa kutose silmää nii jää siihe ei jaksa vääntää 9k enää korkeemmalle ja ottaa 9,5k tai 10k jälkee piikkii ja ps eturatas vissii 12 ja takan vakio

vähän epäselkee mut kai tost ny jotai selvää saa :)
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 16.10.2012 11:55

Mites tollase via vois korjata, kun pa-säätimen laippa heiluu muutaman millin nii kun kone on käynnissä niin se kolisee todella paljon.
pilu
Liittynyt:
13.5.2007 18:10
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pilu » 17.10.2012 18:00

Osaiskohan joku kertoa viisaana, että mikähän on mitossani vikana kun ei laturilta anna kun 25 VAC kierroksista riippumatta vaikka pitäisi tulla tietääkseni enemmän. Jännitteensäätimen jälkeen ei siis tule juuri mitään. Otin magneeton auki kun totesin kaikkien johtojen olevan kunnossa ja katselin staattoria, joka näytti olevan päällisin puolin ihan kunnossa, mutta kun tarkemmin rupesin katsomaan niin ihan kuin nuo käämilangat ottaisi paikoin toisiinsa kiinni. Osaisko joku tulkita tuota kuvaa hieman ja voikohan se vaikuttaa laturin alhaiseen jännitteeseen jos ne ottaa oikosiin vai missä vika ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut pilu päivämäärä 28.11.2012 14:30, muokattu yhteensä 1 kerran