Cagiva Mito viritys/tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 7.8.2012 17:15

Ok. Entäs mihinsuuntaan pitää kaasaria säätää jos muuten toimii ihan ok, pysyy tyhjäkäynnillä hyvin ja ottaa jenkaa melkosen ilosesti, mutta kun on tyhjäkäynnillä ja kaasuttaa nopeasti tai oikein hitaasti ei se vastaa samantein kaasuun. Tulee pieni viive tai joutuu pumppaamaan kerran tai kaksi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 7.8.2012 17:29

Pari numeroo isompi tk suutin.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 7.8.2012 17:39

Sjelvä se.

Vaikuttaako muuten tuo pakoaukonsäätimen laipan lukitseminen ylös säätöihin? Että alkaakin vaatimaan isompaa pääsuutinta tjsp?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut välzy » 8.8.2012 0:47

ei pitäisi vaatiaa sen isompaa suutinta, teho tulee vaan epätasaisemmin ulos ja sitä on huomattavasti vähemmän ennen laipan aukeamiskohtaa.

Kannattaa muistaa että ei paljon auta laittaa isompaa tk-suutinta jos alla oleva suutinputki on edelleen se 65 tai jopa A1pyörän 55. Avaa sitä seosruuvia lisää, menee aukipäin rikkaammalle, mulla korjas hyvin, tällä hetkellä muistaakseni jopa 3,5kierrosta auki ja toimii hyvin, eli vaatisi käytännössä isomman (70) tyhjäkäyntipiirin suutinputkin ja suuttimen.
tombee_95
Liittynyt:
27.9.2010 19:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tombee_95 » 8.8.2012 14:05

tombee_95 kirjoitti:mikähän nyt paskana ku kipinä hävis.toimi viime viikonloppuna hyvin mut sitten meni vauhtiksen kiila paskaks mut ei ollu tehny mitään vaurioita nyt kuitenki uuen kiilan löin ja ei anna kipinää enää tulpan johdon ja tulpan vaihoin mut ei auttanu ni missä vika?


staattorilta tulee virtaa cdi ille mut siitä ei mee puolalle enään eli eikö cdi paskana?
jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jenääss » 8.8.2012 15:07

Paljonko sille sytytyspuolalle pitäis tulla virtaa kun painaa starttia? Ei anna kipinää ja mittasin siitä puolaan menevältä johdolta tulevan 0,3V myös sillon kun EI paina starttia, eikä muutu kun sitä painaa.
Onko normaalia vai paljonko sen pitäisi näyttää?
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod
Hoseer
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.1.2012 16:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hoseer » 8.8.2012 15:57

Itellä meni kanssa toi vauhtipyörän kiila lähti irti toimi kyllä sen jälkeen melkee 2tkm, mutta tänään aamulla ei lähtenyt enää käyntiin. No annoin sen olla parituntia kokeilin ni lupas muutaman kerran ei enää sen jälkee vaihdoin tulpan ei luvannu silläkään en tiiä missä on vika.
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aramid » 8.8.2012 17:21

jenääss kirjoitti:Paljonko sille sytytyspuolalle pitäis tulla virtaa kun painaa starttia?

Mittaat jännitettä et virtaa ja jos mittaat sitä yleismittarilla tuo 0,3V ei kerro yhtään mitään koska puola ei toimi tasavirralla. Jos haluat oikeasti mitata puolalle tulevan jännitteen niin tarvitset oskilloskoopin jolla pystyy mittaamaan korkeita jänniteitä(>500V) tai jonkun muun epäsuoran tavan.

Tuossa on CDIin kytkentäkaavio, saattaa olla joltain osilta hieman epätarkka: http://www.motot.net/galleria/kuva108138/

Mutta kokemuksesta voin sanoa, että CDIit on yleensä kestäviä ja vika löytyy todennäköisesti rikkoontuneesta staattorin käämistä tai irroneesta/maadoitetusta johdosta. Kannattaa mitata resistanssi magneetolta tulevilta johdoilta maihin. Staattorien käämien resistanssit pitäisi olla jotain 100 Ohmin luokkaa. Puolankin toimivuuden pystyy tarkistamaan yleismittarin resistanssi alueella, mutta induktanssimittari olisi paras siihen hommaan, koska puolan ensiöpuolen resistanssi on todella pieni ja sitä on vaikea erottaa oikosulusta epätarkalla yleismittarilla.

Jos kaikki muu näyttää toimivan, niin kannattaa tarkistaa myös tulpanjohto, luulen että sen pystyy tarkistamaan sen ollessa paikallaan mittaamalla resistanssin tulpanhatusta maihin. Sen pitäisi olla yhtäsuuri kuin puolan toisiopuolen resistanssi.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 8.8.2012 23:13

Mihissuuntaan säädetään 2006 mitoa kun tällähetkellä pakoaukonsäädin lukittu ylös, jollymoton putki kiinni ja kaasutin suunnilleen säädöissä.

kun pistää lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ryypyn, se alkaaa vähän tukehtua/sammua. Sitten kun lähtee ajamaan, saattaa joutua pumppaamaan kaasua kun se pätkii, nykii ja tökkiii. Jos ajelen vaikka 40km/h ja lisään kaasua pikkuhiljaa, se nostaa ilosesti piikille jne. Eli nopealla/täyskaasulla ei tahdo toimia.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Hoseer
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.1.2012 16:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hoseer » 8.8.2012 23:39

Hoseer kirjoitti:Itellä meni kanssa toi vauhtipyörän kiila lähti irti toimi kyllä sen jälkeen melkee 2tkm, mutta tänään aamulla ei lähtenyt enää käyntiin. No annoin sen olla parituntia kokeilin ni lupas muutaman kerran ei enää sen jälkee vaihdoin tulpan ei luvannu silläkään en tiiä missä on vika.

Otin sulakkeet irti pistin takas ni lähti käymää heti ryyppy päällä.
jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jenääss » 9.8.2012 16:14

Aramid kirjoitti:
jenääss kirjoitti:Paljonko sille sytytyspuolalle pitäis tulla virtaa kun painaa starttia?

Mittaat jännitettä et virtaa ja jos mittaat sitä yleismittarilla tuo 0,3V ei kerro yhtään mitään koska puola ei toimi tasavirralla. Jos haluat oikeasti mitata puolalle tulevan jännitteen niin tarvitset oskilloskoopin jolla pystyy mittaamaan korkeita jänniteitä(>500V) tai jonkun muun epäsuoran tavan.

Tuossa on CDIin kytkentäkaavio, saattaa olla joltain osilta hieman epätarkka: http://www.motot.net/galleria/kuva108138/

Mutta kokemuksesta voin sanoa, että CDIit on yleensä kestäviä ja vika löytyy todennäköisesti rikkoontuneesta staattorin käämistä tai irroneesta/maadoitetusta johdosta. Kannattaa mitata resistanssi magneetolta tulevilta johdoilta maihin. Staattorien käämien resistanssit pitäisi olla jotain 100 Ohmin luokkaa. Puolankin toimivuuden pystyy tarkistamaan yleismittarin resistanssi alueella, mutta induktanssimittari olisi paras siihen hommaan, koska puolan ensiöpuolen resistanssi on todella pieni ja sitä on vaikea erottaa oikosulusta epätarkalla yleismittarilla.

Jos kaikki muu näyttää toimivan, niin kannattaa tarkistaa myös tulpanjohto, luulen että sen pystyy tarkistamaan sen ollessa paikallaan mittaamalla resistanssin tulpanhatusta maihin. Sen pitäisi olla yhtäsuuri kuin puolan toisiopuolen resistanssi.


Noniin, otin magneeton irti ja pääsin käämeihin käsiksi, näyttäisi siltä että joku johto on hitsannut tohon alimpaan käämiin, vai mikä tuo nyt onkaan. Voikohan kipinän katoaminen johtua siitä? Ja voiko tuon korjata jollain tavalla itse helposti vai pitääkö tilata uusi staattori?
Kuva
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aramid » 9.8.2012 16:37

Se on sytytyskäämi ja se on rikki. Voit vielä tarkistaa yleismittarilla.

Voit tehdä itse uuden käämin jos osaat, ne on aika yksinkertaisia, mutta helpoimmalla pääset jos ostat uuden käämin tai koko staattorin.
Pikkutuutti
Pyörä:
Cagiva Mito evo2
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
6.12.2010 18:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pikkutuutti » 10.8.2012 12:40

Nyt tarvis apua kun ei Mito käynnisty... Aamulla lähti moitteettomasti käyntiin mutta samana päivänä piti työntää parkkihallissa käyntiin. Eli starttaa ihan kunnolla ja ehkä yksittäisiä kierroksia kävi mutta ei sen enempää. Työntämällä lähti suht hyvin käymää. No samana päivänä myöhemmin ei siitten taas lähtenyt startista vaan kasteli tulpan. Putsasin tulpan ja lähti taas, ajoin n 40 km ja lämmöt nousi johonki sataan ja kone sammui itsekseen tyhjäkäynniltä kun olin valoissa. Siinä sitten jäähdytteli mutta ei sitten taaskaan lähtenyt.. tällä kertaa ei työntämälläkään. Ei onneksi leikannut kiinni kuitenkaan. Tulppa on vakio eil NGK BR9EG. Pyörä on tt. Kaikki saman päivän aikana Ei ole ennen tehnyt tämmöstä. Onko kokemuksia? Mikähän nyt neuvoksi?
JesseKola
Liittynyt:
31.5.2012 20:37
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JesseKola » 10.8.2012 22:55

miksi mitostani kuuluu aivan järkyttävä kilahdus kun starttaa? mäntä, pytty yms ehjiä... olisiko starttimoottori paskana?
jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jenääss » 11.8.2012 0:47

JesseKola kirjoitti:miksi mitostani kuuluu aivan järkyttävä kilahdus kun starttaa? mäntä, pytty yms ehjiä... olisiko starttimoottori paskana?


Mullakin kuuluu välillä, onko samallainen ääni joka kuuluu kun sitä starttia painaa moottorin käydessä?
Avaa magneeton kansi ja katso onko startin bendixissä jotain vikaa.
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod