Cagiva Mito viritys/tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 9.12.2013 0:04

Ei tuo ainakaan lämpöanturin johdolta näytä (ellei se uudemmissa ole erilainen). Tulee myös mieleen ettei olis cts systeemistä peräisin, pakoaukonsäädin kuitenkin toimii?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 11.12.2013 14:57

Cts toimii kyllä ja siinä on johdot kiini, lämpöanturikin on toiminnassa.

Sähköinen tuorevoitelu ei toimi, mutta piruvie kun mistään ei löydy vapaata kaveria tolle liittimelle :|

Mitoon ei siis kuulu jäädä mitään liitintä ylimääräiseksi?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 11.12.2013 17:37

Ei itsellä siellä ainakaan ole ylimääräisiä liittimiä, tosin oma mito onkin 2006. Kaikki muu toimii sähköistä paitsi tuorevoitelu? Ei toi sitten kuulusi johonkin kaasarin kaasuasennon tunnistukseen? Eikös niissä sellaiset ole myös?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ojatalo » 13.12.2013 2:32

hei !

Onkimadolle :

seuraava tulee kuulostamaan aika tylyltä, mutta itseasiassa siinä piilee Positiivinen asianydin :

sanon nyt ehkä viidennen kerran "epäsuoraan" että Mitosi ei ole mitään sukua '06 mallille. se ei ole '05~'07

se on ylivuotinen. '04 tms aiempi. tai jopa Harmaatuotu ja uudelleen rekisteröity. Joka ei ole mikään huono asia.

olen monta kertaa selittänyt ja kirjoittanut sinulle miksi se ei ole '06.

jos mainostat sitä '06 versiona, on sillä suuri harhaanjohtava merkitys SÄHKÖJEN TAKIA.

meni silloin yksi kesä ainakin yht 3 tuntia kysellessä ja selittäen kirjoittaessa Mikä se mitosi on ja miksi, eikä se näytä vieläkään menneen ymmärrykseen. Anteeksi, kuulostaa tylyltä, ei tarkoitus loukata eikä halventaa.

ei siis mitenkään ole tarkoitus haukkua eikä loukata, mutta ethän tee sen '06 väitöksen perusteellla ohjeita tms muille ihmisille ja johda heitä harhaan.

Tässä sinun tapauksessa olet Voittajajan roolissa, koska se Mitosi ei ole "huonoa" vuosikertaa '05~'07, VAAN sinulla on paljon paremmat sähköt ja cts tekniikka siinä kuin vaikka oikeasti aidossa '06.

ei kukaan joka ymmärtää sähköistä halua Evo2 '05~'07 sähköjä jos on valittavissa Evo2 '99~'04 sähköt.
Hypoteettisesti, jos yrittäisit myydä omaasi '06 mallina, itseasiassa häviäisit ajoneuvon arvossa.

Tässä kuva '05~'07 huonoista sähköistä:
http://img117.imageshack.us/img117/9171 ... e06sk6.jpg

kuvassa näkyvä punainen CDi on Sp versio paremmalla syttykäyrällä.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.12.2013 13:02

Hupsista, vissiin kiireessä kirjoittelin kun en ottanut noita seikkoja huomioon, vähän tuo teksti tylyltä vaikuttaa, mutta ei varsinaisesti ole kun niin hyvin osaat neuvoa ja täyttä asiaa puhut. Olet minua paljon auttanut ja erittäin kiitollinen olen että tietoa joltakulta löytyy ja jaksaa jakaa tietojansa. Aika lirissä olisin ollut ilman sinua ;) Noh, toivottavasti tomi löytää johdolle paikan, vaikka oma mutuilu ei asiaa paljoa auttanut...
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ojatalo » 13.12.2013 22:38

kaikkien Sp525Stradale omistajien kannattaa Googlettaa netistä ilmaiset opukset.
Ennen vanhaan Markka aikana 90-luvulla 1kpl tehtaan w.s.m painos per asiakas maksoi 1500markkaa sis alv. Vaikeampaa oli ajat ennen vapaata myyntiä, koska niitä ei julkaistu eikä myyty yksityisille.

kyllä nykyään on kaikki helpompaa.

mitoclub.com löytyy ilmaiset w.s.m, omistajankäsikirja ja erillinen s-kaavio liitteineen.

samat löytää muualtakin myös kun etsii.

esim: S-kaavio Sp525S
http://www.mitoclub.com/immagini/schemi ... grande.gif

W.S.M
http://files.falconevo.co.uk/motorcycle ... Manual.pdf

hakusanojen kanssa pitää olla tarkka, koska siten löytää helpoiten.

se on tärkein syy miksi esim itse aina kirjoitan "Sp525S" tai "Sp525Stradale" enkä vain "Sp525"

toinen syy on että virallisesti :
-Sp525 tai Sp525R tarkoittaa rekisteröimätöntä tyyppihyväksymätöntä Racing rata mallia. Sitä josta tehtiin vain Eicma consepti yksilö käytännössä, Marvic vanteineen jne.

-Sp525S tarkoittaa katuveriosta (Stradale), tuotantomallia.

Jos italiasta etsii tai tilaa jotain väärällä mallinimikkeellä, menee 50-50 hommat sekaisin.

Jos CMC foorumilla menisin kirjoittelemaan katu versiosta nimikkeellä Sp525, nauraisivat ja potkisivat italiaanot minut sieltä pihalle. loppuisi aika äkkiä avun saanti kun pitäisivät minua ihan pelle noobyna.


Eli tuosta s-kaaviosta varmasti löytyy info Tomi'n johdolle. kunhan ottaa sieltä W.S.M versiosta liitteen jossa johtovärit ja osa nimikkeet, jollei kenties osaa tulkita ilman niitä...
vilkkukeulija
Liittynyt:
25.8.2013 22:46
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vilkkukeulija » 22.12.2013 17:32

Nyt kun talvikin ovella ja ajokelit ohi, pitäis vissiin jotain pyörällekki tehä :) mitäs virityksiä porukka suosittelee? Omassa mopossa kuriton vakioputki ja isommat suuttimet, muuten vakio.

Millaisia välejä suosittelette? Nyt kiinni 13/41

Kiitos vastauksista jos niitä ees tulee :D
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 24.12.2013 1:09

1-renkainen tasakattomäntä ja 200H kansi, tänään pääsin omaa mitoa testaan uusilla osilla ja voi piru ku on vihanen 8)

http://i832.photobucket.com/albums/zz24 ... 222931.jpg

http://i832.photobucket.com/albums/zz24 ... 222908.jpg

http://i832.photobucket.com/albums/zz24 ... 201508.jpg

Nyt joku sp525 miton omistaja kertoo mulle mihin tuo johto kuuluu? Melko varmasti liittyy tuoreöljyvoiteluhässäkkään muttakun ei löydy paikkaa.

Liittimeen tulee 4.5V koneen käydessä, kierroksista riippumatta.
nikeee
Liittynyt:
13.6.2011 13:18
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nikeee » 5.2.2014 17:44

Heips!

-09 Mito löytyy pihasta ja täystehoseks ois aikomus tottakai laittaa. Elikkäs jos jollain on teharia myynnissä niin saa ehdottomasti tarjota! Etenkin jos myy könttänä putken ja änkän, mutta molemmat käy erikseenkin. Vähän kyllä ihmetyttää miten noita tt vaimentimia ei oo näkyny myynnissä öbaut lainkaa. Ja sitte loppuun parit kyssärit elikkä mitkä kaikki vanhempien mallien putket tohon sp 525 malliin käy, vai sopivatko lainkaan? Toiseksee kellään tietoa mistä halvimmalla irtoais gianellin tai arrowin rööri uutena, suomesta tai ulkomailta?Ensisijaisesti kyllä käytettynä ostan. Änkkään vielä että vaatiiko pahoja modauksia että saa räsän arrowin änkän sopimaan miton arrowiin? Kaasarista sen verran että tarviiko sinne jotain aivan spessua vaihtaa vai riittääkö räsän tavoin perus suuttimien vaihdot ja neulan sokan siirto?

Kiitokset jos joku osaa auttaa! Terv. tunari Miton tekniikan kanssa, räsästä enempi kokmusta :D
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 27.2.2014 22:56

Terve. Oon tässä harkinnu vaihtavani hussen pois ja miton tilalle. Oon kattonu että tossa evo malleissa (alle 08?) on ihan törkee ero tehoissa verrattuna noihin sp525 mitoihin jotka on sitten taas helvetin komeita. Elikkäs, mitä sanotte kuinka iso homma on alkaa repimään sp525 sta niitä evon tehoja ( internet uskaltaa väittää että tt 25kw ?) vai olisko järkevämpää sijottaa suoraan evoon sitte? Internet myös väitti että uusissa mitoissa tt nä vaan 18 kw. 8o Ja paljon porukka on sitte repiny sp525 irti ?
PS. eikai mitoista löydy samaa sähkösyöpää kun mun nykysestä 08 hussesta.
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 28.2.2014 16:14

-jimi kirjoitti:Terve. Oon tässä harkinnu vaihtavani hussen pois ja miton tilalle. Oon kattonu että tossa evo malleissa (alle 08?) on ihan törkee ero tehoissa verrattuna noihin sp525 mitoihin jotka on sitten taas helvetin komeita. Elikkäs, mitä sanotte kuinka iso homma on alkaa repimään sp525 sta niitä evon tehoja ( internet uskaltaa väittää että tt 25kw ?) vai olisko järkevämpää sijottaa suoraan evoon sitte? Internet myös väitti että uusissa mitoissa tt nä vaan 18 kw. 8o Ja paljon porukka on sitte repiny sp525 irti ?
PS. eikai mitoista löydy samaa sähkösyöpää kun mun nykysestä 08 hussesta.

Jos välttämättä sp 525 haluat, niin konehan on pääpiirteiltä sama, joten luulisi samat tehot saavan. Ja sähköissä ei isoja ongelmia ole, sp525 sisältää tosin enemmän sähköjä kuin mitä evoissa on. Itse kallistuisin (tai siis kallistuin) evoon. Kannattaa lukea tietopankista mitoista.
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 28.2.2014 18:46

Noita evoja on kovin vähä kunnollisen olosii myytävänä tällä hetkellä tosiaan. Tärkeintä on että kaverin tt räsä 0'10 jäis :seko:
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 3.3.2014 23:28

Hox hox kaikki kenellä on -08 tai uudempi mito!

Pari viestiä ylempänä on mun vuodatukset kun en löydä liittimelle kaveria, joten jos joku ystävällinen viittis omastaan kattoa mihin nuo johdot kuuluu niin olisin kiitollinen!
SLR
Pyörä:
Audi A3 -09
Paikkakunta:
Alastaro
Liittynyt:
1.7.2007 18:26
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SLR » 15.3.2014 20:08

Tomi! Mulla on muistikuva, (tänään pudotin moottorin pois vm2010) että tuo kuuluu lämpöanturiin. Se on kannessa kiinni. Toinenkin johto jossa on naaras-laattaliitin kuuluu sihen.


Olisi tarvetta avulle.

Mitoon tuli männänvaihto 16tkm, ja mietin että minkäkokoinen mäntä sinne tulisi laittaa.
Pienin koko saatavilla näyttää olevan 55,95mm.

Vähän selvisi, männästä löytyi teksti SP 929-01 B. Todennäköisesti B viittaa männän kokoon, eli? Siihen tulee ihan vakiokoinen mäntä.
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 30.3.2014 11:50

Semmonen vika oia 2010 vuoden cagivassa että vie tuorevoitelu öljyä ihan törkeesti ja savuttaa koko ajan ku hullu... öljyä menee 1L noin 400-500kilsalla... oon kokeillu toista pumppua mutta ei auttanu olen myös kokeillut eri tuorevoiteluöljyjä mutta sekään ei auttanu... oisaisko joku viisas kertoo mitä vois tehä et toi järjetön öljyn kulutua lakkaa ?? :D.. cagivassa on sellanen pieni sähkönen tuorevoitelu pumppu...