Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 1:51
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 24.7.2014 12:47

Riippuu tietenkin onko sillä korjaajalla kiire ja millasta apua tarttet, ite olen saanut heti palvelua kun pitänyt kaasari puhdistaa (40 km kotiin) ja kun iskariin pitänyt laittaa typpeä.
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 7:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut JusHond » 3.8.2014 15:07

Onko nuista Mitakan sylintereistä mihinkään? :D Onko ne laadukkaita vai porsiiko heti? :lol:
Pyörä:
Husqvarna 125 sm 2010
Liittynyt:
24.9.2013 12:53
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut SaleB22 » 25.9.2014 12:12

Hussella on ajettu nyt 26tonnii ja nyt olis rempan aika. Niin mitä kaikkea pitäis vaihtaa männän lisäks? Jos joku kiltti ihminen vois tehdä selkeän listan mitä pitää ostaa. :roll:
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 1:39
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Tomppez » 5.10.2014 10:53

No ainakin
-petilaakerit
-Kampiakselin neulalaakerit,Myös kellotus pitää kampiakselille tehdä kun se on purettu ja kasattu.
-Kytkinlevyt ja jouset
-kannattaa tsekata myös vaihteiston laakerit,Ja nekin vaihtoon jos vaikuttaa väljällä.
-Sekä tietenkin kaikki Stefat ja tiivisteet.

yleensäkään ei tarvii noilla kilometreillä muuta tehdä kun laakeroida alakerta
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Liittynyt:
6.11.2014 18:31
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ilmari86 » 8.11.2014 12:31

Kuinkas kauan jammun alakerralla ajaa laakereita vaihtamatta. Entäs alumiinini pinnotettu pytty, eli täytyykö hoonata kun vaihtaa männän tai voiko ees hoonata, iha vaan että osaisin ostaa oikeen kokosen männän?
Kiitti kaikille vastajille
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.10.2014 13:25
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kilikoli62 » 18.11.2014 16:09

Mietin tässä, että millonka omaan husseen (sm) pitäs alakertaa rempata? 14tkm ajettu alakerralla, josta muutama tuhat a1 (vaikuttaako?) Ja mitä osia pistelen uusiks jos tarvii? kiertari, laakerit, stefat?
Liittynyt:
21.4.2015 13:27
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut HusQ_125 » 19.5.2015 21:26

Osaisko kukaan kertoo mistä sais ostettuu husseen(SM) tasapainoakselin "tuplarattaiden" välisiä pieniä jousia?Alko nimittäin tyhjäkäynnillä nii helvetin moinen kolina kuuluu ja kun vähä purki ja tutkiskeli nii oliki hammasrattaiden väliset jouset aivan palasina :D
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 13:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Aap- » 24.5.2015 15:47

Nyt tarviis jelppiä!
Onko jotain merkitystä miten päin Polinin 154cc mäntään tulee männänrenkaat? Renkaissa ei ole mitään merkkiä, joten en tiedä yhtään miten nuo laittas... Voisko ne olla symmetriset eli kävis molemmin päin? :roll:
Kyseessä siis Aprilia mx 125:n tuleva mäntä.
Pyörä:
Gilera SC 125 -07
Liittynyt:
23.4.2014 19:35
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut make.98 » 6.6.2015 15:24

Onko kellää tietoo missä voi pyttyä hoonauttaa Tampereen lähistöllä? En iha varma oo tuliko oikeeseen ketjuun viesti mutta tuli kumminkin. :D

Oks tää 1t ajettu mäntä? Myyjä ainaki nii väitti kivenkovaa :D :lol:
Liitteet
1433594716995.jpg
Liittynyt:
22.6.2005 21:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.6.2015 17:09

Liian pieni pääsuutin on ainakin ollut, Tuo on tuttu näky jos laittaa tehoputken, mutta ei suurenna pääsuutinta, Kyllä sillä hetken ajelee ennen kuin tulee mäntään reikä läpi saakka.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 14.7.2015 21:44

Tod. näk. myös neula ollut liian alhaalla, lisätään vielä soppaan liian kuuma tulppa niin johan alkaa sulaa. :D
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
30.6.2015 19:20
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Jagroan » 14.7.2015 23:10

Aika hurjan näköinen mäntä.
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Liittynyt:
26.7.2014 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut wsx » 5.8.2015 17:45

Moro kertokaas saako kampiakseli heilua vähän kytkimen puolella ylös alas vaihdoin molemmat runkolaakerit ja se heiluu vähän, mutta kun laittaa sen hokin mitä vasten stefa tulee niin ei heilu enään. kampiakselilla ajettu joku 400h. Pyörä tärisee aikas paljon. kyseessä ktm exc 125 -09.
Liittynyt:
19.10.2013 16:56
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut tagatubos » 7.8.2015 14:56

Athenan sylinterisarjasta...
DT oli leiponut pyörän aiemmalla omistajalla kiinni 4 000 km ajetulla paketilla ja tänään mittailtiin heittoja, sekä etsittiin leipomiselle syytä.
Sylinterinkansi oli ihme kyllä suora, mutta itse sylinterin yläpinta ei!
Moottorikoneistaja epäili, että sylinterin yläpinta oli valmiiksi paikoin hieman killissä ja syy leikkaukseen tapahtui tämän seurauksena. Eli paineet jäähdytyskanavaan, vedet pihalle ja mäntä rusinaksi.
Myös pinnapultit olivat osin käsin pyöriteltävissä.
Tarkastakaa uudesta sylinteristä ja kannesta pintojen suoruus ja varmistakaa pinnapulttien paikallaan olo!

Onneksi Ahtenan sylinterissä oli sen verran vahva pinnoite ja tuuria matkassa, ettei tarttenut heittää sylinteriä romukoppaan... hapotuksen jälkeen paljastui vielä käyttökelpoiseksi yksilöksi.
Hitaasti kiiruhtaen...
http://tagatubos.blogspot.fi/
Liittynyt:
20.4.2015 14:53
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut tani01 » 31.5.2016 16:21

Hei, hiukan apuja kaivattaisiin! Elikkä pyöränä on dt 125x vm.05 pyörä ja koneremonttia olen tekemässä ensimmäistä kertaa, koska pyörä leipoi kiinni. Muutama kohta tuli vastaan moottoria purkaessa.

1. Konetta purkauessa huomasin, että kuvassa ympyröimä osa puuttuu: Kuva
Omasssa pyörässä siis tilanne:
Kuva pitääkö kyseinen osa siis kuitenkin olla?

2. Myös nämä rattaat puuttuivat, liittyvätkö jotenkin käynnistyspolkemineen? omassa pyörässä siis vain sähköstartti.
Kuva

Kiitos vastauksista etukäteen!