2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 10:21
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 13.2.2014 14:08

Kotemi_ kirjoitti:Moro!
Onko kellään kokemusta tuollaisista hot rods:in kampurasarjoista?
Omaan 125 exc kotkaan pitäisi varmaan joskus uusia kampura ja laakerit joten aattelin kysästä että onko kellään kokemuksia tuollaisista?
Edellinen alakertaremppa tehty 350 tai 400h kohalla ja nyt ajettu 580h koko laitteella.
Kauanko vielä uskaltaa ajella huoletta ?


Meillä oli kahdessa Suzukin RM piikkisessä kilpakäytössä, joista toisella ajettiin yhteensä n. 120h ja toisella n.100h. Hyvin kesti ja kestää vieläkin naapurin pojalla monttuneppailussa.
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 0:03
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut rkallio » 1.3.2014 17:23

En tiedä onko ihan oikee ketju mutta en keksinyt parempaakaan.. :lol: Eli siis millä te ihmiset ootte irrottanu noita pultteja yms. moottorista? Esim. magneeton koppa kun pitäs saada auki ni millä ootte ne saanu aukastua. Ei ihan käsipelillä lähe! :lol: Pitäskö jonkunlainen mutterinväännin hommata? Riittäskö tällänen Bilteman halpa peli?
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 13:43
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut AapoV » 1.3.2014 22:30

(Voima)hylsy ja räikkä. Jos on oikein tiukassa niin räikän tilalle jatkopaloista kunnon vääntövarsi. Ahtaisiin paikkoihin lenkkiavain ja päälle esim. putkenpätkä varreksi. Eihän magneeton kopan pultit pitäisi kovin tiukassa olla? Ainakin itsellä koneremppa onnistui ihan räikällä ja lenkkiavaimilla.

Onhan tuommonen mutterinväännin kätevä peli, ja tuossa taitaa olla jo tehoa avaamaan ja kiristämään todella tiukkoja pultteja ja muttereita. Eli moottorin mutterit yms aukeaa kyllä. Mutta jos on pultti oikeesti tosi tiukassa, niin käsin saa kunnon vääntövarrella huomattavasti suuremman vääntömomentin. Tuo ilmoitettu vääntömomentin huipputeho (mikä todellisuudessa varmaan on vähemmän) vastaa semmosta 45-50 kilosta kaveria metrin vääntövarren päällä, kun varsi on vaakasuorassa.
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Liittynyt:
2.3.2013 21:21
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Huskilainen » 21.4.2014 10:45

Mitä noille lohkojen tiivistepinnoille pitäis tehdä, kun tuli avaamisvaiheessa meisselillä väännettyä lohkot auki ja kivat painaumat niihin tehtyä...? :nolo:
Mistä löytyys hussen koneen muttereiden momentit ja lohkojen pulttien kiinnittämisjärjestys?
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
12.10.2005 23:59
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Johani » 21.4.2014 13:15

Jonku suoran hiomatuen kans hiot siitä möykyt pois tiivistepinnalta jollain P240 karkeudella? ja tiivisteliiman kans kasaan.
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 20:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 23.4.2014 3:18

Mullakin olis hussen koneesta kysyttävää. Miten/miten kireelle kannattaa kiristää mutterit jotka pulttipyssyllä joutu avaamaan mm tasapainoakselin mutteri ja mangneetto.
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Liittynyt:
2.3.2013 21:21
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Huskilainen » 23.4.2014 8:53

Juuuso22 miten tasapainoakselin mutteri aukes? Oon paukuttanu pulttipyssyllä 7barilla eikä halua aueta :eek: ja kierteethän siinä on vissiinki väärinpäin? Ja miten sen vieressä oleva ratas lähtee pois :D ?

Ja niitä momentteja hussen koneeseen, kiitos!
Liittynyt:
12.4.2014 10:05
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut markus98 » 23.4.2014 15:22

Voisiko joku linkittää jonkun sivun missä olisi ohjeet männän vaihtamiselle? Tai kertoa tässä onko jotakin erityistä huomioitavaa? Pyöränä on siis husaberg te 125 2012.
Liittynyt:
23.4.2014 20:31
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut *-* » 24.4.2014 10:16

Hei. Osaisko joku tai jotku tämän forumin ihmisistä auttaa minua kun olen ostanut honda nsr 125cc kevarin joka oli leikannut kiinni joten ajattelin tehdä täys remontin ja tilasin uudet laakerit ja sylinterisarjan, purkaessani alakertaa vaihteensiirtäjät putos sieltä lohkon sisältä ku ravottelin lohkoa eli nyt en tiedä millä kohti/ välissä ne haarukat on. Oisko jollaki kuvaa tai muuta vastaavaa tietoa asiasta? Kiitos jo etukäteen :)
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 20:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 25.4.2014 1:06

Huskilainen kirjoitti:Juuuso22 miten tasapainoakselin mutteri aukes? Oon paukuttanu pulttipyssyllä 7barilla eikä halua aueta :eek: ja kierteethän siinä on vissiinki väärinpäin? Ja miten sen vieressä oleva ratas lähtee pois :D ?

Ja niitä momentteja hussen koneeseen, kiitos!

Siitä näkee kummankätiset kierteet, muistaakseni oli ihan normaalit. Mullakin oli vähän ongelmia sen kanssa ja kaikenmaailman puukalikoita ja rättejä kaverin kanssa työnneltiin sinne väliin ettei se tp akseli pääse pyörimään ku avaa sitä :D älä tee sitä virhettä että otat siitä jollain lukkopihdeillä kiinni liian pienellä suojalla siinä välissä, yhden aselin jo tuhonnut sillein :x
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Liittynyt:
25.5.2010 18:12
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 25.4.2014 14:06

*-* kirjoitti:Hei. Osaisko joku tai jotku tämän forumin ihmisistä auttaa minua...


http://www.motot.net/galleria/kuva157286/
Tossa nyt jonkinlainen kuva, jonka otin konetta rempatessa.

http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=3474
Tuolla on räjäytyskuvia, jos niistä on jotain apua.

http://www.mediafire.com/download/x92yj ... Manual.pdf
Tuosta saa Hondan huoltomanuaalin. Sivulla 111 alkaa vaihteisto-osuus.

Vaihteistosta pitäis löytyä kyllä selvät raot, joihin ne haarukat menee. Ne haarukat on sitten kaikki erilaisia. Vähän vaikea selittää, miten ne sinne kuuluu mennä. mutta en osaa nyt muuta sanoa, kuin että katso räjäytyskuvia ja kokeile.

Kasaa vaihteisto ensin oikean puolen lohkoon, ja kun olet mielestäsi kasannut oikein ja haluat testata vaihteistoa, niin älä laita toista lohkoa vielä kiinni, vaan kasaa vaihteensiirtäjän mekanismi ja sitten pyörittele vaihteistoa menosuuntaan ja pyöritä vaihderumpua sormin. Jos kaikki 6 vaihdetta ja vapaa toimivat, niin sitten vasta yhdistät lohkot.

Jos olet purkanut vaihderattaat, niin pidä huoli että ne menee oikein päin kun kasaat ja tarkista räjäytyskuvien avulla, että kaikki prikat ja muut sellaiset on oikealla paikallaan! Ja vaseliini on ystävä.
Liittynyt:
23.4.2014 20:31
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut *-* » 25.4.2014 14:14

Eiköhän se nuilla ohjeilla löydy
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 0:12
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 2.5.2014 17:06

https://www.youtube.com/watch?v=9x7elFllHGI Ei vissiin normaalia? Oli videossa paskat nesteet, en tiedä johtusko siitä.

Mikä vois olla rempan kohde? Kannentiivistettä ja termostaattia arveltu.


Mistä hussen tiivisteet halvimmalla?
........
Liittynyt:
18.12.2012 23:35
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut lumipyry » 8.5.2014 22:32

Mitä husseen tarvii tehä kytkinpuolelle että lohkot aukee ja saa runkolaakerit vaihdettua?
Pyörä:
Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
15.4.2013 22:15
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Mulikka1 » 15.5.2014 20:54

Minnkäslaista öljyä porukka käyttää kotarin laatikossa?