2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 14.4.2013 2:56

Pelkkä kehä lähtee sillälailla lohkosta kun hitsaa sinne sisäpintaan pattia muutamaan kohtaan. Niiden avulla sen voi sitten hakata irti, mutta usein siinä käy sellanen jännä ilmiö että laakerikooli on jostain kumman syystä kutistunut ja tulee ihan omin avuin ulos lohkosta.

Edit: Ja kampuraan jäänyt laakerin sisäkooli lähtee laakerikoolin ulosvetimellä.

Ei kellään olis cagiva miton tasapainoakseliin ohjeita? Täältäkin foorumilta koitin etsiskellä, mutta tulokset jäi vähän laihoiksi ja workshop manualissa siinäkohtaa on vissiin virhe.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 9.5.2013 13:57

Koneremppaa tekemässä, kumminpäin männänrenkaat kuuluvat? Mäntä on asso werke, tulossa cagiva mitoon ja renkaat senverta ohuet että ne saa kumminpäin vaan. Männänrenkaissa on kuitenkin juuri ja juuri silmin nähtävä viiste toisellapuolella, tai ainakin isompi viiste kun toisella puolella.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Liittynyt:
7.5.2013 20:30
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut hustoni » 10.5.2013 19:54

Mitä kaikkee kannattas vaihtaa husqvarna sm 125:seen männän vaihdon yhteydessä kun ajettu noin 25000 km?
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 12.5.2013 20:44

Koitin vähän haulla etsiä, mutta en löytänyt. Voiko sylinterinkannen o renkaisiin sipasta vähän vaseliinia että pysyvät aloillaan. Kun nyt ovat liian isot/tursuavat pois paikoiltaan kokoajan. Aloin vaan miettimään että voiko sitä vaseliinia liueta vesitilaan vähän?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Läbä » 26.5.2013 1:04

Noi Athenan tiivisteet o vähän tollaset ei ihan sopivat :lol: Ei sillä niin väliä mitä sinne laittaa että ne pysyy itekki laitoin ihan pienet pisteet pikaliimaa todennäkösesti kun lämpee niin haihtuu pois.

Ja 25 tonnissa hussel suositellaan tekemään alakertaremppa!
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.5.2013 11:28

Mjuuh, vaseliinia sinne sipasin ja sitä olivat maahantuojallakin kuulemma suositelleet.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Liittynyt:
25.4.2013 21:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut WhiteMoment » 30.5.2013 23:54

Mistä 125 kotarin exc alakertaan stefat?
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 31.5.2013 0:03

Kotarin osia myyvästä kaupasta tai laakeriliikkestä, esim. Laakeri center tai Team Örthen.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 6.6.2013 21:21

Miten on ku oesin ostamassa kotaria ja siinä on ajettu 250 ja ei oo mitään tehty alakerralla eli kuinka paskana se on ja mitä sinne pitäs vaihtaa ja paljonkos rahaa plaa :(
~tuning~
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ville69 » 6.6.2013 22:40

kotarissa taitaa olla alakerran rempan väli just se 250h eli joudut vähintää laakerit vaihttaa, varmaan muutakin
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.6.2013 23:57

Luultavasti kiertokanki, kampiakselin laakerit ja stefat nyt ainakin.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 7.6.2013 10:09

eli 250 h ollu katu käytössä ja nytte mäntä vaihettu ja katottu että laakereissa eivälystä ni kestäskö 300 h asti ja sitte vaihtas kaikki :s
~tuning~
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut bevekki » 7.6.2013 17:27

Miten hussen wre tasapaino akseli menee ? mitenpäin merkit yms?

Mites muuten kun kampura heiluu ylös alas, kiinni siis mg puolen lohkossa jossa uusi laakeri? tavallaan se keskikoolinki "keinuu", suoraan ylös nostettaessa molemmista päistä ei tunnu mitn välystä
2Fast4You
Pyörä:
Gilera runner 50 sp
Liittynyt:
12.10.2012 22:58
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut LuumuGilera » 17.6.2013 23:25

Kannattaako ostaa 50tkm ajettu Yamaha DT RE? En mielelläni käyttäisi uuden moottoriin ostoon rahaa heti. Mäntää on vaihdettu 15tkm välein ja öljyt vaihdettu 2tkm välein. Kuulemma käytetty huollossa, jossa tarkistettiin alakerran kunto ja ei ollut yhtään väljää.

En tiedä meneekö nyt oikeaan osastoon, mutta modet huomauttaa sitten.
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Maekine » 18.6.2013 15:50

LuumuGilera kirjoitti:Kannattaako ostaa 50tkm ajettu Yamaha DT RE? En mielelläni käyttäisi uuden moottoriin ostoon rahaa heti. Mäntää on vaihdettu 15tkm välein ja öljyt vaihdettu 2tkm välein. Kuulemma käytetty huollossa, jossa tarkistettiin alakerran kunto ja ei ollut yhtään väljää.

En tiedä meneekö nyt oikeaan osastoon, mutta modet huomauttaa sitten.


Ihan mielenkiintosessa huollossa käytetty, jos kerran noin paljon ajettuun koneeseen ei mitään ole vaihdettu. Kun kerta koneen avaa, niin samalla siihen edes laakerit ja stefat uusii...
Vaikka laakeri olisi kuinka timmi, ei siitä voi päällepäin sanoa milloin se hajoaa. Pahimmassa tapauksessa koneen laakeri hajoaa ja tuhoaa vaihteistonkin samaan kauppaan.

Jos konerempasta ei ole mitään tietoo, niin en kyllä ostaisi, ellei halua ruveta moottorin remppapuuhiin tai sitten ajella sen tiedon kanssa, että moottori voi laueta milloin tahansa.

Ja sillä männänvaihtovälillä ei ole mitään väliä, ellei sitten joku niistä ole tapahtunut leipomisen jälkeen konetta avaamatta. Olettaen tietty, että pytty on porautettu männänvaihdon yhteydessä.
¤SuZuKi¤