2T kevytmoottoripyörän koneremontti

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.10.2012 13:11

Nykyään kun on digikamerat, niin kannattaa räpsiä niitä kuvia purkaessa. Mikäli osaa ne kuvat vaan säästää, niin niistä on apua jos syystä tai toisesta remontti keskeytyykin kuukausiksi. Joskushan näin käy kun joudutaan odottamaan osia tai koneistamossa kestää. Ja parempi jos niitä kuvia on liikaa kuin liian vähän.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut proppu » 27.10.2012 14:30

No kytkimen saa laitettua nätisti pöydälle semmoseks paketiks miten se olikin. Eli purat sen ja kasaat ne osat läjään pöydälle kun ne olikin. Sitten ku laitat takas niin näät miten ne oli.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 27.10.2012 20:11

Propun mainitsemalla tavalla tehtiin tosiaan mopon kanssa.. Tällöin oli vielä iskä auttamassa kun olin niin "untuvikko" :lol: Vois sitä muutaman kuvan nappasta välillä kun kännykkä kuitenkin taskussa.

Kone on tällähetkellä pöydällä ja varmaan reilu tunnin käytin ihan vaan sen putsaamiseen. Perkeleen aikaa vievää hommaa kun on niin paljon koloja ja kulmia ja kaikkea :lol: Eikä se tappi loppujen lopuksi niin jumissa ollukkaan, odotin jo kovempaa vääntöä :D Mutta hyvä näin.. Jos sitä vielä tänään kävis vielä vähän purkamassaki, kunhan söis eka jotain.

Eiköhän tämä remontti valmistu joskus ens viikolla, riippunee miten saa kiertokangen vaihdatettua jne.. Kuinka paljon muuten liike yleensä tosta vaihtamisesta velottaa ja meneekö niillä kauankin tehä se? :lol:

E: Jonkin verran kävin tuossa purkamassa. Toiselta puolelta jäi jo magneettoon kun ei meinaa lähtee irti ilman ulosvetäjää.. Ennen oon kyllä saanut mutta nyt on nähtävästi erityisen tiukassa :lol: Toiselta puolelta kytkin purettu ja sellasta. En tiedä mitä sieltä pitää vielä purkaa koneen halkasua varten. Mutta pieni kompastuskivi sillä puolella on kampiakselin päässä oleva mutteri, on aika tiukkaan vejetty ja vielä en keksiny miten saan sen kunnolla pysymään paikallaan että pystyy oikeesti vääntämää..
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 28.10.2012 13:35

Itte vetäsin sen mutikan pulttipyssyllä auki :D Ja magneettoon tein itte ulosvetäjän(eikä meinannut silläkään lähteä kun oli niin pirun tiukassa).
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 28.10.2012 14:10

Onko se muuten vääränpuolen kierteellä? Eli lähtee auki toiseen suuntaan? Ei meinaa ilman pulttipyssyä ainakaan lähtee.. Perkele kun ei ole sitäkään, monta kertaa olis tarvinnut. :x

Onko kytkinkruunu entinen kun yksi väkäsistä katkeaa?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 28.10.2012 14:46

Oli ainakin katuhussessa väärällä kierteellä ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 28.10.2012 14:57

Ahaa, niin vähän kattelinkin. Ensin väänsin nimittäin kiinni päin mutta eipä se tainnu sen kireemmälle mennä.. Ei mutteri hievahda mihinkään suuntaan vaikka miten vääntelee ja kääntelee. Pulttipyssy ois pop, ehkä.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 28.10.2012 21:56

Pienien vastoinkäymisten jälkeen kone nyt puoliksi :) Onko paha jos kampiakselissa näkyy pientä heittoa? Eli siis pyöritän sitä ja katson sieltä päästä (magneeton puoli) kohtisuoraan niin näkyy pientä vispausta? Ja tosiaan tuo kytkinkruunu, haittaako että yksi väkänen meni poikki? :lol: Älkää kysykö miksi.. Omalla logiikalla sen ei pitäisi haitata, kun eihän niillä varmaan muuta virkaa ole kun pitää ne levyt hollillaan.? Ja kyllä niitä väkäsiä tarpeeksi on vaikka yksi puuttuiskin :lol:

E: Hmm tosiaan ei käynyt mielessä että tasapainoonkin vaikuttaa pikkuisen. Taitaa vaan olla niin minimaalista että ei ole merkitystä.?
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 28.10.2012 22:25

MiniMies kirjoitti:Pienien vastoinkäymisten jälkeen kone nyt puoliksi :) Onko paha jos kampiakselissa näkyy pientä heittoa? Eli siis pyöritän sitä ja katson sieltä päästä (magneeton puoli) kohtisuoraan niin näkyy pientä vispausta? Ja tosiaan tuo kytkinkruunu, haittaako että yksi väkänen meni poikki? :lol: Älkää kysykö miksi.. Omalla logiikalla sen ei pitäisi haitata, kun eihän niillä varmaan muuta virkaa ole kun pitää ne levyt hollillaan.? Ja kyllä niitä väkäsiä tarpeeksi on vaikka yksi puuttuiskin :lol:

E: Hmm tosiaan ei käynyt mielessä että tasapainoonkin vaikuttaa pikkuisen. Taitaa vaan olla niin minimaalista että ei ole merkitystä.?


Eipä se kampura kovin paljoa sais olla vino 8o . Itekkin väänsin sitä kytkinpuolen mutteria vähän turhan kovaa väärään suuntaan ennenkun tajusin että onkin vasenkätinen kierre. Ja magneetto tosiaan on hussessa kartiosovittella kiinni joten on perkeleen tiukassa. Sait siis jo lohkot auki?
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 28.10.2012 22:34

Juup lohkot on auki. Ei tuo kampura nyt mitenkään pahasti omasta mielestä ole vino, mutta saako se olla oikeastaan ollenkaan? Helvetin kallis se varmaan on niin en ainakaan turhaan sitä ala uusimaan :lol: Pitää tsekata onko toiselta puolelta suora. Magneeton puolelta siis vähä heittää.
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 28.10.2012 22:37

MiniMies kirjoitti:Juup lohkot on auki. Ei tuo kampura nyt mitenkään pahasti omasta mielestä ole vino, mutta saako se olla oikeastaan ollenkaan? Helvetin kallis se varmaan on niin en ainakaan turhaan sitä ala uusimaan :lol: Pitää tsekata onko toiselta puolelta suora. Magneeton puolelta siis vähä heittää.


Pyörititkö siis vauhtipyörän kansssa sitä kampuraa ja se vauhtipyörä vipatti? Mittakellolla vauhtaria vasten sais helposti tsekattua paljonko heittää :). Ja varovaisuutta sen konerempan kanssa ettet tuhoa joka paikkaa :lol:

Juu kampiakselikokonaisuus on uutena varmaan aika kallis eli eti käytettynä jos nyt jostain syystä se vanha ei kelpaa
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 28.10.2012 22:55

Sillon pyöritin kun koko vauhtipyörän puoleine lohko oli irti. Ei vauhtipyörässä varmaan pahemmin näy se vispaus, tai en oo ainakaan huomannut. On se kyllä niin vähästä vispausta että ei sen luulis haittaavan. Hyvin on tähänkin asti mennyt :D Ellei sitten ole vääntynyt rempan yhteydessä.. No, saa nähä. Pitää koittaa olla tuhoamatta koko roskaa :lol:

Saattaa muuten olla kiero sen vauhtipyörän kartion jälkeenkin, eli sillon ei ainakaan vaikuta O.o Pitää katsella tarkemmin huomenna.. Jos huomenna kerkee mitään tekemään kun on koulukin :(
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 29.10.2012 20:56

Hmm tuolla oli sellanen laakeri yhdessä kohtaa missä meni semmonen ura. Sitten lohkossa oli sellanen palikka mikä menee siihen uraan eli pitää sen laakerin siinä paikallaan. Saako tuollasiakin laakerikaupasta? :s
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 31.10.2012 20:44

Puhut nyt magneetonpuolen vetarin laakerista? itekkin uusin kaikki noi laakerit mutta tilasin maahantuojalta, sieltä saa kaikki koneen sisukalut 1-2viikossa : )
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 31.10.2012 21:01

Ja mp-racingiltä saa halvemmalla, koska ainakin kampuran laakerit olis maksanu laakerikaupasta 60e zibale :lol: Käyttää husse jotain vähän halvempaa laatua :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125