2T kevytmoottoripyörän koneremontti

DERBIN
Paikkakunta:
mikähän se on...
Liittynyt:
5.5.2006 17:14

ViestiKirjoittanut DERBIN » 28.10.2007 15:41

^MakkiS^ kirjoitti:
HusQu kirjoitti:
astr0 kirjoitti:
HusQu kirjoitti:Elikkä pinnoitus tulee maksaa 250-350

Geiwiz muuten muistaakseni pinnottaa piikkisten pyttyjä 170 eurolla. Siihen postit edestakas ni aika tarkkaan 200e.


Juu eli tarkasti 173 ja postikulut päälle ja pinnotetun sylinterin saa välittömästi vaihdossa vanhaa 265..

Tilasin myös stefasarjan ja tiivistesetin sieltä ja hintaa tuli 90 euroo mutta laakerit täyty tilata mp racingista mut ei musta niillä kauheesti hintaa ollu ku uusin jotai 4-5 laakerii + petarit eli keskihinta jotai 12 euroo

Mites niist kytkinjousista.. voisko joku valasta..??


Jokaosa.fi:stä saa ainaki kytkinjousii mut en sit tiiä et onks ne jäykemmät ku alkuperäset. Mitäs laakereit noi 4-5 laaakerii o mit meinaat uusii? Itekki pitäs täs talven aikana vaihtaa laakereit ja stefoi ku 25000 ajettu ja kuuluu kyl aika epäilyttävää kilinää/suhinaa.


Juu elikkä mulla o mittaris 17000 ja sieltä täytyy ny vaihtaa petarit, vaihteistosta vetoakselin molemmat laakerit ja sit siit toisesta vaihteiston akselista se vasemman puolen laakeri jota muuten ei saa irti ilman ulosvedintä ja sitten tasapainoakselin laakeri..siinhä ne

Ja sun KANNATTAA melkei ruveta kattelee kampuraa kanssa ku kumminki noita kilometrejä on jossei oo vaihettu vielä
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 29.10.2007 18:00

Onks hussessa muka tasapainoakseli?
mollu
Pyörä:
Husse wre 125 -03 , Yamaha dt 50r
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
19.3.2006 17:29

ViestiKirjoittanut mollu » 29.10.2007 18:32

Siis kampiakseli 25000km jälkee? eikait seny mikskää mee viel pitkää aikaa, vai meneekö olleenkaan? Sehä maksas mp-racingilt varmaa iha vitusti.
mollu
Pyörä:
Husse wre 125 -03 , Yamaha dt 50r
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
19.3.2006 17:29

ViestiKirjoittanut mollu » 29.10.2007 18:32

-Epeli kirjoitti:Onks hussessa muka tasapainoakseli?


Oha siin..
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 29.10.2007 18:58

^MakkiS^ kirjoitti:Siis kampiakseli 25000km jälkee? eikait seny mikskää mee viel pitkää aikaa, vai meneekö olleenkaan? Sehä maksas mp-racingilt varmaa iha vitusti.

Kyllä kiertokanki kannattais varmaan vaihtaa...
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.10.2007 20:17

halvempaa viedä kampiakseli koneistamolle uusien osien kanssa, kuin ostaa uusi kampiakseli. Vaikka kankisarja maksaisi 200e. Toki jos maksaa satkun tai pari ylimääräistä niin saa varmasti orkkislaatuisen kampiakselin. Jos hintaeroa enemmän niin halpa on hyvä :)
mollu
Pyörä:
Husse wre 125 -03 , Yamaha dt 50r
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
19.3.2006 17:29

ViestiKirjoittanut mollu » 29.10.2007 21:12

Joo kiertokankisarja kyl mut tarkotinki et eikait sit koko kampiakselii tarttee uusii...
DERBIN
Paikkakunta:
mikähän se on...
Liittynyt:
5.5.2006 17:14
husse

ViestiKirjoittanut DERBIN » 1.11.2007 21:33

Juu sain osat ja huomena alkaa koneen kasaus.. pytty ja mäntä enään puuttuu.. kohta päästää ajaa sisäänajot:D

Ainoo ongelma tuli tässä vaihteistoakselin laakerissa jossa on lohkoo toisella puolella.. kävin kyselemässä stormista ulosvedintä ja ne maksaa mansikoita... Joten nyt tein tossa oman ulosvetimen ja vein se tohon kaverille hitsattavaks siihen kii.. ja lähti kyll ihan helposti.
Redline
Liittynyt:
23.11.2005 17:22

ViestiKirjoittanut Redline » 8.11.2007 21:26

Mistähän saisin kaikki mahdolliset koneen laakerit 98 vuoden nsr:ään. Mieluiten ulkomainen sivusto kotimainenkin käy.
Eli tarttis varmaankin sitte sellaset ku runkolaakerit vaihteiston akselien laakerit ja vetoakselin laakerin.
Ja stefat mieluiten samasta paikasta.
Onko nuo laakerit kauheen piukas tua että tarviiko prässätä.
Kun kaverin pv:n laakeria vaihdeltiin nii ne oli aika tiukas siä.
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 8.11.2007 22:07

Redline kirjoitti:Mistähän saisin kaikki mahdolliset koneen laakerit 98 vuoden nsr:ään. Mieluiten ulkomainen sivusto kotimainenkin käy.
Eli tarttis varmaankin sitte sellaset ku runkolaakerit vaihteiston akselien laakerit ja vetoakselin laakerin.
Ja stefat mieluiten samasta paikasta.
Onko nuo laakerit kauheen piukas tua että tarviiko prässätä.
Kun kaverin pv:n laakeria vaihdeltiin nii ne oli aika tiukas siä.

Mene vaan niitten laakereitten kanssa lähimpään laakerifirmaan, harvinaiseta on jossei japskipyörään löydy hyllystä :)
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 10.11.2007 1:35

Onkos piikeissä tällasia laakerivälysmerkintöjä kuten mopojen kanssa esim. C3 ja C4?

Onko laakerimerkeillä tai malleilla eroa kierrostenkestävyydessä?
tumb|
Pyörä:
EI OLEEE
Liittynyt:
19.5.2005 13:53

ViestiKirjoittanut tumb| » 10.11.2007 13:44

on
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 10.11.2007 19:40

saa aika kierroskone että C4 laakereita tarvii.. Sanosin että C3 piisaa kyllä, jos ei oo joku ihan kilpakone mistä haetaan kaikkia pihalle.
Höpöhöpö.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 10.11.2007 20:10

Joo, niin luulenkin. Onks noilla paljonki hinta-eroa tai onko jotain huonoja puolia C4:ssä, kuten vaihtoväli tjs?
Powr
Pyörä:
Husaberg, ja monia muita
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
27.12.2005 11:50

ViestiKirjoittanut Powr » 22.11.2007 18:16

Mitkäs stefat tarttis uusia jos tekee räsään koneremontin vaihteistoa myöten.

Edit. Löysin jo joka-osasta stefasarjan.
Mutta mistä mäntä. NPM:llä maksaa aika kivasti.Prox ei varmaan ole mikään hyvä?