Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 1.6.2016 20:30

Eli joo.

1. Tuo pellinpala toimii jonkinlaisena stefan paikallaanpitäjänä, periaatteessa sitä ei välttämättä tartte mutta hyvähän se olisi olla sielä olemassa.

2. Kyllä, noi rattaat ja akseli kuuluu käynnistinpolkimeen, valkoinen muovinen pikkuratas käyttää kierroslukumittaria.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
9.6.2016 21:40
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut VilleM1 » 9.6.2016 21:54

Täälläkin apuja tarvittais, eli koneen kasaamisen jälkeen kytkimen vipu on tunnoton, löysä. Enne kytklnta sai painaa kunnolla pohjaan,mutta nyt ei, mistä siis johtuu? Jäikö joku juttu huomaamatta kasauksen yhteydes? :s avasin jo kytkinpuolen ja koitin vähän katsella,mutta mitään apua ei ollut

E:ja kone dt 125x
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 20:19
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 10.6.2016 13:55

Kytkimen säädöt tai sit sulla on pudonnut kytkimen akselin sisältä kuula. Itellä kävi näin :D
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Liittynyt:
9.6.2016 21:40
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut VilleM1 » 10.6.2016 21:24

Avasin ja tarkasin kaikki osat räjätyskuvien mukaa ja kaikki oli tallessa kuulaa myöten. Tarkemmin katsottuna huomasin, että koko kytkinpaketti kytkinlevyineen ei edes liiku vaijerista painaessa :eek: menee jo mystiseksi :s miten säädöt tehdään?
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 12:27
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 12.7.2016 22:38

En oo varmasti eka joka kysyy mutta kuinka usein männän kokoa kannattaa suurentaa ja pyttyä porauttaa? :lol:
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 16:53
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Höspö » 14.7.2016 13:58

Itse vaihtaisin männän ja porauttaisin siinä 8-10tkm välein jos pyörällä tulee räppäiltyä kaupungissa ja pommitettua "suljetulla alueella" paljon ;)

Joskus voi selvitä myös pelkällä männän vaihdolla jos pytyssä ei ole syviä naarmuja tai vanhat hoonausjäljet näkyy vielä, 400-600 hiomapaperilla ristiin rastiin kun kevyesti hioo kiillottuneet kohdat niin pitäisi olla hyvä 8)

Mulla on tossa vehkeessä männät kestäneet vähän vaihtelevanlaisesti, proxi kesti 10 500km kunnes napsahti pala irti tyhjäkäynnillä, taisi olla liian väljäksi porattu 6satkun välykselle kun oikea on 4,5-5 niin kolisteli sitten myöhemmällä iällään kruunusta palan irti, moposportin silloin 40e maksanut made in taiwan tzr mäntä kesti 4 tonnia kunnes päätti motarilla leipasta oikein kunnolla, mäntä irtosi vasta kun heitti kutoselle ja työnsi pyörää takaperin ja päästi kytkintä, mäntään suli kunnon kuoppa ja tulpan elektrodi taisi mennä samassa poikki :lol:
Liittynyt:
26.11.2016 23:55
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 21.4.2017 12:44

Mitkä laakerit tarkalleen ottaen vaihdatte vain petarit ja siihe stefat vai muitakin?
Liittynyt:
22.6.2017 16:31
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MaseOY » 22.6.2017 16:37

Hyvää päivää. Ostin taannoin klassikko vespan vuodelta -65 johon oli kunnostuksen yhteydessä lyöty uusi piaggion 125 kuutionen nelivaihteinen mylly. Se sitten päätti tovi sitten leipoo ja nyt oon saanu kalenteriin hinattua aikaa. Ongelma vaan on että mulla ei ole hajuakaan mikä mylly kyseessä muutakun tekniset tiedot. Uudet runkolaakerit ja männän se vaatis. Tietääkö joku näkeekö moottorin mallin jostain moottorin lohkoissa olevasta numerosta. Meen ens viikollä käymään paikallisessa piaggio liikkeessä kyselemässä mutta olis hyvä tietää mitä etsiä. Kiitos avusta ja aurinkoista juhannusta
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 15:14
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 20.11.2017 20:46

Juu elikkäs elamäni ensimmäinen koneremppa tulossa ja kyseessä on '90 suzuki ts 125 r. 2 tahteja ei oo muutenkaan tullu rempattua, mutta kiinan monkeyhyn on jotain 70cc asennusta ym pääasiassa, kerran tuli siitäkin kone leväytettyä kun piti lohkosta reikä paikata mutta mitään stefoja tai laakereita ei tullut vaihettua tuolloin. Eli jotain kokemusta on, mutta ei niinkään näistä 2t pyöristä. :nolo:
Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita ja ihan perus asiat tiiän eli kuvia (sekä kameralla että räjäytyskuvia), osia ei samaan kasaan ja aikaa pitää varata. Eikä tietenkäään säästää missään (esim. kampuranlaakereissa) ettei joudu uutta remonttia heti suorittaa ;)
Ja ei tosiaan näitä kaikkia yli 60 sivua jaksais millään lueskella :roll:
Ei ihan joka paikasta löydy noita tessun kampuroita, niin mitä osia kampuroista kuluu, että riittääkö laakerit, kiertokankisarja ja tasapainotus
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 14:19
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 19.4.2018 12:05

Ei nyt suoranaisesti liity topiciin mutta paljonka veikkaisitte merkkiliikkeen velottavan pienehköstä vaihteistoremontista?
:D
Liittynyt:
6.8.2017 0:55
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Riajumiez » 15.5.2018 11:13

Miten saisi parhaiten tsekattua onko kiertokangen tai kampuran laakerit lopussa? Kone kun pitää outoa, melko hiljasta naputusta/kohina ääntä tyhjäkäynnillä.
Liittynyt:
8.4.2016 22:12
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 14.6.2018 20:08

Mitä lähtisitte vaihtamaan 76h sitten konerempatusta koneesta jossa kampuran alapään neulalaakeri narahti kiinni? Itse kiertokanki laakereineen tottakai, mutta entä runkolaakerit? Löi nimittäin koneen jumiin.