Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Make123
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Jämsä(nkoski)
Liittynyt:
26.7.2009 14:01

ViestiKirjoittanut Make123 » 24.9.2010 15:21

Kyllä siellä näytti RAVE1 olevan... Elikkä läpi reikä siihe boksiin? 8)
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 24.9.2010 15:45

onkohan sitä ravea sitte edes kytketty pyörän sähköihin?
Solenoidin perästä lähtee johto ja sen kinnität siellä pyörän sähkönipussa olevaan vastakappaleeseen.
Ja poraat sen reiän.
Make123
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Jämsä(nkoski)
Liittynyt:
26.7.2009 14:01

ViestiKirjoittanut Make123 » 24.9.2010 20:07

*Makke kirjoitti:onkohan sitä ravea sitte edes kytketty pyörän sähköihin?
Solenoidin perästä lähtee johto ja sen kinnität siellä pyörän sähkönipussa olevaan vastakappaleeseen.
Ja poraat sen reiän.


Hetkonen, takapenkin alla oli kyllä joku irrallinen sorekipala tai semmone, oisko se se? :s
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 25.9.2010 9:41

Ei se pitäis takapenkin alla olla, vaan siinä missä pyörän sähköjohdotus menee lähimpänä solenoidia.
Siis sellanen suht paksu musta sukka peittää monia johtoja pyörän oikealla puolella (kun istuu pyötän päällä).sieltä jostain pitäis kurkata sellanen vastakappale sille lyhyelle johdolle mikä lähtee solenoidista.
Miksu_rs
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08
Liittynyt:
19.6.2010 20:49

ViestiKirjoittanut Miksu_rs » 25.9.2010 19:56

onko nois kaikis -08 malleissa ECU boksi ja pitääkö olla rave1 että voi poraa sen reijän? ja vielä että mikä se penkin alla oleva irrallinen sokeripala on? vai onko vaan mulla joku johto irti.
Make123
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Jämsä(nkoski)
Liittynyt:
26.7.2009 14:01

ViestiKirjoittanut Make123 » 27.9.2010 20:57

Kyllä se rave taitaa kiinni olla... Ja niin vähä häiritsee ku ei mitään hajua, mikä se irrallaan oleva sokeripala on penkin alla?
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 28.9.2010 10:30

Kyllä se rave taitaa kiinni olla

En nyt oikein taju et miten niin "taitaa olla" se joko on tai ei ole.

(solenoidihan on siis kiinni akun apurungossa pyörän oikealla puolella, eli tankki pois jäähdytinnestesäiliö pois ja akku pois ni pitäis näkyä)

Solenoidista menee vaijeri pakoaukon päälle jossa on laippatsydeemi, ja solenoidin toisestapäästä lähtee johto. Jos se johto on kiinni sopivassa vastakappaleessa ja ecu/efi laatikkoon porattu reikä ni menoks vaan...

Se ylimääränen johto penkin alla on luultavasti sitä varten et siihen vois saada sen ohjausboksin ravelle mikä vanhemmis malleis oli pakollinen. Jostain syystä vaa jätetty sinne sähköihi vaikka ECU onki tullu korvaamaan sen erillisen ohjausboksin ravelle. eli se on turha.
Make123
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Jämsä(nkoski)
Liittynyt:
26.7.2009 14:01

ViestiKirjoittanut Make123 » 28.9.2010 14:20

*Makke kirjoitti:
Kyllä se rave taitaa kiinni olla

En nyt oikein taju et miten niin "taitaa olla" se joko on tai ei ole.

(solenoidihan on siis kiinni akun apurungossa pyörän oikealla puolella, eli tankki pois jäähdytinnestesäiliö pois ja akku pois ni pitäis näkyä)

Solenoidista menee vaijeri pakoaukon päälle jossa on laippatsydeemi, ja solenoidin toisestapäästä lähtee johto. Jos se johto on kiinni sopivassa vastakappaleessa ja ecu/efi laatikkoon porattu reikä ni menoks vaan...

Se ylimääränen johto penkin alla on luultavasti sitä varten et siihen vois saada sen ohjausboksin ravelle mikä vanhemmis malleis oli pakollinen. Jostain syystä vaa jätetty sinne sähköihi vaikka ECU onki tullu korvaamaan sen erillisen ohjausboksin ravelle. eli se on turha.


Joo sori siis tarkotin että se ON kiinni. Eikä siinä tarvinu ku tankkia vähä nostaa niin siinä näky solenoidi ja hirveesti johtoja.
Make123
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Jämsä(nkoski)
Liittynyt:
26.7.2009 14:01

ViestiKirjoittanut Make123 » 2.10.2010 1:30

Ennen ei meinannut räsä oikeen lähtee kylmiltään oikeen millään käyntiin, kunnes porasin ecun niin lähtee pienellä startti nappulan hipaisulla :D
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30

ViestiKirjoittanut marko_2 » 17.11.2010 21:55

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=53503HF
Onks kellää kokemusta tästä putkesta? Onko parempi kun kuriton vakio? Mikä suutin oliss hyvä?
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 1.1.2011 20:24

mites voiko 08 aprilia rs:stä (125cc) saada 33kw ja kulkemaan 170 125cc alakerralla,vai onko juttu täyttä hevon paskaa :eek:
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 2.1.2011 11:56

VHM tasapäämäntä ja kansi, Jollymoto sp corsa, vforce3, pipercross, dellorto 34vhsb. Väittäisin että kyllä noilla irtoo kyseiset lukemat.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.1.2011 12:00

Enpä ite oikein usko että reilu 45hv viellä tuommosella setillä kutiteltas irti.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 2.1.2011 12:59

Kulkemaan saa, mutta tuollaisia tehoja ei saa mitenkään irti. Tjtuning sivustolla ns. ennätys Räsästä on 43,41 heppaa. Irronnut seuraavalla osilla/modeilla:

Giannelli
39mm kaasari
VForce
Portattu/viilattu sylinteri
PVL sytytys
Kevennetty vauhtipyörä

http://www.tjtuning.co.uk/forums/showthread.php?t=4206
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.1.2011 14:02

Nuokin taitaa konetehoja olla vielä? Vaikuttais siltä ainakin.