Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.9.2016 20:29

Paa yv jos rotax122 wa ryhmä kiinnostaa ongelman ratkasuun.

Ei efi valon kyllä pitäs tuoho vaikuttaa. Antaako kipinää? Saako bensaa? Pyöriikö startti? Kaikki maapiuhat kiinni?
Liittynyt:
24.9.2016 22:17
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nikke_00 » 2.10.2016 5:02

Mitkä on 04 tt räsän eturatas ja takaratas koot. Itsellä tällä hetkellä kiinni edessä 17 ja takas 40 ja eikä jaksa oikeen mennä enää edes punarajalle 5 ja 6 vaihteella. Huiput on säälittävät 140km/h. Mikä neuvoksi?
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 2.10.2016 10:18

17-40 on vakiovälit.
Mikä tekniikka?
heitä yv jos rotax wappiryhmä kiinnostais
Liittynyt:
10.10.2016 22:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plaine » 10.10.2016 22:29

Onko MX:n ja SX:n rungoissa mitään eroja? Meneekö takahaarukka ja etuhaarukka ongelmitta paikoilleen? Sopiiko esim. SX:n katteet MX:ään?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 10.10.2016 23:04

Jos omistaa silmät voi pienet erot huomata kyllä, takahaarukka menee päikseen molempiin kyllä ja keula on täysin sama.
Liittynyt:
10.10.2016 22:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plaine » 11.10.2016 12:23

Onko tuo br10eg hyvä 154 polinissa? Toiminut Mitakassa loistavasti... Kannattaako sylinteriä portata jotenki? Onko näissä Aprilian koneissa pakko olla lorton kaasutin? Tarkoitus olis laittaa Keihinin 36 PWK. :roll: :roll:
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.10.2016 20:39

pistä yv jo rotax122 wappiryhmä kiinnostaa

Br10eg on hyvä. Ja polinia kannattaa ilman muuta portata. Imupuolta avartaa. Pakoakin voi suht turvallisesti korottaa, sillä se on vakiona ahtaampi kuin 125cc pannu.

Dellorton 34VHSB on se suositeltu juu, koska niillä kone on alunperin suunnniteltu ja helppo saada säätöihin. Mutta tietysti se toimii muillakin kaasareilla kun laittaa toimimaan ja säätöihin :). Lorton etuna on osin myös se että säätönippelit (tk, seos) on helpommin saavutetavissa aprilioissa (eri puolella kuin esim mikuni ja keihin)
Liittynyt:
10.10.2016 22:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut plaine » 13.10.2016 10:00

Eiks lortois oo joku kaasunasennon tunnistin? (wikiä yms lukenu ja näin ymmärtänyt) jossain luki että sen ohituskin "suht helppo". Kuinka tehdään tää ohitus? Aika turhan kuuloinen otus... Mikä sen päätarkoitus edes on? Ja keihinis ei ymmärtääkseni oo tätä tunnistusräpellystä?


Mitä säätöjä muilla polinin kitin omaavilla on? :s :|
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.10.2016 16:59

Um vakiokaasarissa 28vhst on tps anturi, mutta aivan turha. Ei sitä tarvi ohitella. Ja isommissa/ vanhemmissa lortoissa ei edes ole sitä. Ottaa anturin vain irti kun vaihtaa kaasaria. Toimii onglmitta, kun se ei ohjaa käytännössä mitään
Liittynyt:
16.10.2016 15:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 17.10.2016 21:32

Oisko kellään kiinnostusta ostaa räsän vanteita joissa takana ajamaton kumi ja edessä melkein kuin uusi
Pyörä:
Yamaha RD350LC F2, Suzuki T250 ja GT250
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
28.9.2004 15:16
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut markow » 1.11.2016 10:51

Osaisko kukaan kertoa minkä kokoiset ohjauslaakerit on RS:ssä? 2006 eteenpäin samat kuin vanhemmissa 99-05?
Rakentelublogi - Marko's Workshop
Pyörä:
Rieju Mrt -13, Aprilia RS 125 -11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
11.10.2016 19:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Presmo » 15.12.2016 18:39

Onkos porukoilla mielipiteitä Athena vs Arrow kumpi on parempi?
Kummassa hiljaisemmat äänet?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 15.12.2016 18:48

Athena on arrowin/giannellin valmistama putki eli yhtälailla molemmat rämisevät. Vakiona noissa on ihan hyvä äänenvaimennus kyllä, mutta ajan kanssa villat täyttyvät öljystä=vaimmennusteho heikkenee. Athena taisi olla jopa hiukan korkeakiertoisempi kuin arrowi, mutta jos oikeasti hyvän putkiston haluaa niin jollymoto corsa ehdottomasti. Tietty sitten on myös Tygan, Turbokitin, Jim Lomaksen ja Tecnigasin putkistoja jotka toimivat varmasti vähintään yhtä hyvin kuin tuo arrowi, turbokittejä saa jopa suoraan kromattuna.
Pyörä:
Rieju Mrt -13, Aprilia RS 125 -11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
11.10.2016 19:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Presmo » 18.12.2016 12:06

Kertokaas tietävät että millaisia tehoja voi odottaa:
34mm kaasari, Arrow, Rave 2.
Mitä muuta kannattaisi vielä laittaa?
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.12.2016 13:08

~28 hp
Parempi putki, jokin vhm kansi, big bore, toiset läpät (italkit/ vf3)