Aprilia RS125 viritys/tekniikka

tyämiäs
Liittynyt:
14.1.2014 1:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tyämiäs » 24.5.2015 3:37

tyämiäs kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:Rave pelaa ja oikein säädetty?
Jos keskialueelta rötää pahasti ni neula on liian rikkaalla. Kokeile nostaa sokkaa ni neula ois laihemmalla. Mites mikä kaasari ja neula ja missä kolossa sokka on ? Jos täyskaasulla rötää niin liian iso ps.
Kerroppa säädöt kokonaisuudessaan niin pystyy vähä arvioimaan


Sori etten vastannut aikaisemmin :) Oli ryyppy jäänyt juntturaan, eli oli kokoajan ryyppy päällä. Nyt kulkee jo aika mukavasti, mutta välillä röpöttelee kun piikki lähenee ja tuntuu välillä, että ei oikein jaksa mennä. Suuttimista tuskin on, sillä toimi hyvin viime kesänä. Mihin nämä kaksi ruuvia kaasarin oikealla puolella ovat? Tuo isompi varmaankin seos, mutta onko tuo toinen sitten ilmaruuvi? Miten näitä pitäisi säätää, kun olen vähän untuvikko näitten kanssa. Kysessä siis 34mm VHBS
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 24.5.2015 12:33

Niin se iso ruuvi siinä keskellä on tyhjäkäynnin säätö. Sitä pyörittelemällä löydät sopivan kohdan jolla käy nättiä tyhjäkäyntiä, itselläni muistaakseni tyhjäkäynillä 1600-1800 rpm.
Se pienempi ruuvi joka on niiku ilmanputsarin puolella kun kaasari olis kii pyöräs on ilmaruuvi tai myös seosruuvi nimellä tunnettu. Sen pitäs olla oletuksena 1,5 kierrosta auki ja sillon pitäs yleissäädöt pelittää. Itse hifistelemällä sitä voi ja kannattaa vähän pyöritellä löytääkseen kohdan jossa moottori käy nopeimmin, pehmeimmin ja parhaimman tuntuisesti tosi paha selittää sitä :D. Mutta jos ei korvakuulolla sitä osaa sanoa niin laita 1.5 kierrosta auki.

Ja muistat sitten säätää ja käännellä näitä ruuveja vasta kun olet käynyt pienen lenkin heittämässä että kone on lämmin. Kylmää konetta ei kannata säätää, koska silloin lämpimän koneen säädöt ovat vituillaan ja lämpimällä koneellahan näitä ajetaan :lol: .

Kerroppa tän hetkiset säätös niin voitas vähä vertailla ;)
E: kaasarin nimi on 34 vhsb :D :roll:
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 24.5.2015 16:43

Onko jotain merkitystä miten päin Polinin 154cc mäntään tulee männänrenkaat? Renkaissa ei ole mitään merkkiä, joten en tiedä yhtään miten nuo laittas... Voisko ne olla symmetriset eli kävis molemmin päin? :roll:
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 24.5.2015 18:33

Aap- kirjoitti:Onko jotain merkitystä miten päin Polinin 154cc mäntään tulee männänrenkaat? Renkaissa ei ole mitään merkkiä, joten en tiedä yhtään miten nuo laittas... Voisko ne olla symmetriset eli kävis molemmin päin? :roll:

hopea/harmaa ylös ja musta alas, jos ovat saman väriset niin ei ole väliä. :D
tyämiäs
Liittynyt:
14.1.2014 1:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tyämiäs » 24.5.2015 23:02

ma$$i kirjoitti:Niin se iso ruuvi siinä keskellä on tyhjäkäynnin säätö. Sitä pyörittelemällä löydät sopivan kohdan jolla käy nättiä tyhjäkäyntiä, itselläni muistaakseni tyhjäkäynillä 1600-1800 rpm.
Se pienempi ruuvi joka on niiku ilmanputsarin puolella kun kaasari olis kii pyöräs on ilmaruuvi tai myös seosruuvi nimellä tunnettu. Sen pitäs olla oletuksena 1,5 kierrosta auki ja sillon pitäs yleissäädöt pelittää. Itse hifistelemällä sitä voi ja kannattaa vähän pyöritellä löytääkseen kohdan jossa moottori käy nopeimmin, pehmeimmin ja parhaimman tuntuisesti tosi paha selittää sitä :D. Mutta jos ei korvakuulolla sitä osaa sanoa niin laita 1.5 kierrosta auki.

Ja muistat sitten säätää ja käännellä näitä ruuveja vasta kun olet käynyt pienen lenkin heittämässä että kone on lämmin. Kylmää konetta ei kannata säätää, koska silloin lämpimän koneen säädöt ovat vituillaan ja lämpimällä koneellahan näitä ajetaan :lol: .

Kerroppa tän hetkiset säätös niin voitas vähä vertailla ;)
E: kaasarin nimi on 34 vhsb :D :roll:


Perkele en kerkee vastaamaan ees vanhoihin kysymyksiin kun tulee aina uusia ongelmia :( Tänään säädin ton seosruuvin 1 1/2 kierrosta auki, ja aloin siitä sit säätelemään sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Parin säädön jälkeen olin lähtemässä taas uudelle lenkille, ja kääntelin pyörää tos pihassa kunnes yhtäkkiä tyhjäkäynniltä sammui, eikä lähde enää käymään. Tulppa oli aika musta, mutta ei puhdistuksenkaan jälkeen lähtenyt käymään vaikka kipinä tuli.

Alkaa hermot kyllä menemään tän vehkeen kanssa, kun jatkuvasti jotain ongelmia :roll:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 24.5.2015 23:52

Saiako liikaa bensaa ja sillon tulppa kastuu ja ei enään käy. Kerrohan ne kaasarin säädöt :D. Veikkaan et siel väärät koska jos tulppa musta niin käy liian rikkaalla. Itellä täydellisen maitokahvin värinen ja säätöinä on 158ps, 38tk, K56 neula ja sokka toisiks ylimmäs lovessa. Emulsiosuutin on heitetty ketuilleen. Ja kaasarihan oli 34vhsb
tyämiäs
Liittynyt:
14.1.2014 1:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tyämiäs » 25.5.2015 0:16

ma$$i kirjoitti:Saiako liikaa bensaa ja sillon tulppa kastuu ja ei enään käy. Kerrohan ne kaasarin säädöt :D. Veikkaan et siel väärät koska jos tulppa musta niin käy liian rikkaalla. Itellä täydellisen maitokahvin värinen ja säätöinä on 158ps, 38tk, K56 neula ja sokka toisiks ylimmäs lovessa. Emulsiosuutin on heitetty ketuilleen. Ja kaasarihan oli 34vhsb


Täytyy huomenna avata kaasari ja tarkistaa suuttimet. Ei ole nimittäin mitään tietoo mitkä siellä on kun en ole ennen katsonut :roll:

E: Mikä on emulsiosuutin? :s

E2: Viime kesän ajoin koskematta kaasariin ja loistvasti toimi. Nytkään ei ole koskettu kuin seosruuviin ja tyhjäkäyntiruuviin.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 25.5.2015 9:20

Kumpikohan on parempi putki 154cc Polinin ja 34mm Dellorton kanssa.. Arrow vai TT-putki? Luulis että tt-putki kun polini on vääntöpytty? Aprilia MX:n putkista kyse..
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.5.2015 11:23

tyämiäs kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:Saiako liikaa bensaa ja sillon tulppa kastuu ja ei enään käy. Kerrohan ne kaasarin säädöt :D. Veikkaan et siel väärät koska jos tulppa musta niin käy liian rikkaalla. Itellä täydellisen maitokahvin värinen ja säätöinä on 158ps, 38tk, K56 neula ja sokka toisiks ylimmäs lovessa. Emulsiosuutin on heitetty ketuilleen. Ja kaasarihan oli 34vhsb


Täytyy huomenna avata kaasari ja tarkistaa suuttimet. Ei ole nimittäin mitään tietoo mitkä siellä on kun en ole ennen katsonut :roll:

E: Mikä on emulsiosuutin? :s

E2: Viime kesän ajoin koskematta kaasariin ja loistvasti toimi. Nytkään ei ole koskettu kuin seosruuviin ja tyhjäkäyntiruuviin.


Emulsiosuutin on sellai pitkula suutin tk suuttimen alla. Se aiheuttaa pyörteitä sinne ja paskoo säädöt. Yleisesti sitä ei tarvi ja voi ottaaa poies.
No kerro silti ne säädöt ja onhan se välillä hyvä kaasarikin putsata
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 28.5.2015 20:32

Mikäköhä ravessa ku kestää jonku aikaa kunnes taas vaijeri irronnulaipasta. Olisko vaijeripääs oleva pienipala mikä menee sinne laippaan kulunu niin pieneks, että luiskahtaa laipasta pois?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 28.5.2015 21:04

Juu itelle kävi just noin. Laipan kolo oli sen verta kulunu et söi nippaa ja nippa luiskahteli pois, Lopulta koko nippa oli tippunu. Noh, uus vaijeri tuli ja kesti 100km kunnes laippa katkes siitä stopparien kohalta. Nyt on sit uus laippa ja vaijeri :D
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 28.5.2015 21:15

Ookkei uus vaijeri lähtee tilauksee. Laipan tos talvel ostinki. Mites voiko tuolla ajaa sitä vaijeria ootelles ku se laippaha eioo missää kiinni jos vaijeri irronnu?
Voiko tipahtaa mäntään :lol:
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 28.5.2015 22:28

voi tipahtaa nimim. kokemusta on.. :lol: pomppii aikasa siinä ja kuluu senverra että pääsee tipahtamaan ja osuu mäntään :roll: , eihän se hirmunen homma oo ottaa irti ja leikata vaikka tölkistä siihen semmonen lätkä siihen väliaikasesti ja laittaa sitte vaan sen raven rungon paikoilleen ;) ainakin halvempi vaihtoehto kun uus mäntä ja sylinteri :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 29.5.2015 0:06

Ota solenoidi irti sähköistä!!!! Muuten jurnuttaa itsensä paskaksi kun mikään ei oo palauttamassa sitä. Ja jos haluut laippa alhaalla ajaa niin laita kurilaippa siks aikaa ja jos ilman laippaa nii tee kuten hese sano ja tuki se kolo ja raven runko siihen päälle
raazi
Liittynyt:
9.10.2014 16:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut raazi » 29.5.2015 12:04

Mikäköhän mahtaa olla räsän kytkimessä vikana! Eilen ei enää ottanut kunnolla, luisti vaan. Tänään säädin siitä kytkinkopasta ohjekirjan mukaisesti mutta luistaa silti... Ja tämän operaation jälkeen kytkikahva alkoi nykiä kun ajoi. Kertokaas jotain vinkkejä mistä vois lähtä vikaa ettimään?