Aprilia RS125 viritys/tekniikka

nokkaperry
Liittynyt:
2.8.2012 22:24
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nokkaperry » 17.5.2015 0:29

Paljoko teillä on kiertäny arrowin kanssa?
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 17.5.2015 12:13

ei arrowista tietoo mutta tyhjennetyllä vakioputkella 12550rpm :)
tyämiäs
Liittynyt:
14.1.2014 1:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tyämiäs » 17.5.2015 20:49

Mikä räsässä on kun piikki hävinnyt, kamala röpötys kun kierrokset lähenee kuutta tonnia. Ei kierräkkään kuin noin 8.5 tuhatta ja kulkee 80kmh :)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.5.2015 21:14

Rave pelaa ja oikein säädetty?
Jos keskialueelta rötää pahasti ni neula on liian rikkaalla. Kokeile nostaa sokkaa ni neula ois laihemmalla. Mites mikä kaasari ja neula ja missä kolossa sokka on ? Jos täyskaasulla rötää niin liian iso ps.
Kerroppa säädöt kokonaisuudessaan niin pystyy vähä arvioimaan
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 18.5.2015 16:57

Eiks toi ecu valon palamine oo iha normaalia ku sas-valve tukittu? Palaa aina välillä ja hetken vaan
Väisä
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
14.8.2013 22:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Väisä » 18.5.2015 17:51

SAS-valve ei ole missään yhteydessä sähköjärjestelmään, joten ei vaikuta mitenkään ECU-valon palamiseen. Jos järjestelmä kerran jo tukittu, voi sen poistaakkin kokonaan tilaa viemästä.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.5.2015 18:31

Jep. SAS valve vaan kuskas ilmaa putsarilta putkeen. Ei se missään kohtaa ota sähköihin. Ja poistamalla kaikki letkut ja härpäkkeet saa aika paljon tilaa lisää.
Kyllä nyt ECUn palaminen johtuu jostain ihan muusta
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 18.5.2015 20:25

Siis tietopankissa lukee että sas valven tukkimisen jälkeen voi heittää vikavaloa koska SAS-valven imuilman lämpötilasensori ei toimi kunnolla? Mutta onko siis tietopankki väärässä?
Väisä
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
14.8.2013 22:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Väisä » 18.5.2015 22:37

Taitaapa olla tietopankin juttu virheellinen, se sensori ilmanputsarissa tarkkailee pelkästään imuilman lämpötilaa. Ja SAS-valven kolohan on aivan putsarin pohjassa ja sensori suodatinelementin toisella puolella putsarin kannessa, joten jos se olisi SAS:siin syötettävän ilman lämpöä asennettu valvomaan niin olisi se ehkä hieman fiksummin sijoitettu.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 21.5.2015 15:14

Pitääkö täystehoseks laiton jälkeen puuttua tuohon öljyn syöttöön jotenkin? Tuorevoitelu on vielä ainakin käytössä koska tuntuu ihan hyvin pelittävän.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 21.5.2015 17:48

Ei oo pakkoo siihen koskea ellei halua. Suosittelen ehkä ei siis ole välttämätöntäkuitenkin avaamaan pumpun kopan ja hitusen kääntämään öljynsyöttöä rikkaammalle.
Kaikkein eniten suosittelen silti ottamaan tuorevoitelun pois ja ajamaan vanhalla kunnon öljyt tankkiin tyylillä :D . Vaikka rotaxin mekaaninen tuorevoitelu onkin tosi varma niin saattaa silti pettää aika harvinaista esim että höräseeki vähä ilmaa putkeen ja se oli sitten siinä tai vaijeri lähtee tuorevoitelulle mennessään irti :roll: .
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 21.5.2015 22:53

ma$$i kirjoitti:Ei oo pakkoo siihen koskea ellei halua. Suosittelen ehkä ei siis ole välttämätöntäkuitenkin avaamaan pumpun kopan ja hitusen kääntämään öljynsyöttöä rikkaammalle.
Kaikkein eniten suosittelen silti ottamaan tuorevoitelun pois ja ajamaan vanhalla kunnon öljyt tankkiin tyylillä :D . Vaikka rotaxin mekaaninen tuorevoitelu onkin tosi varma niin saattaa silti pettää aika harvinaista esim että höräseeki vähä ilmaa putkeen ja se oli sitten siinä tai vaijeri lähtee tuorevoitelulle mennessään irti :roll: .

kyllä mä luotin räsien tuorevoiteluun täysillä ei yli 30000km jälkeen 2 räsässä ollu vielä mitään vikaa, kaikki tavallaan mut helpoinhan se on aina pitää siinä kakstahtiöljy säiliössä sitä öljyä, ku aina pitää törppöö mukana ja huoltsikan pihalla lorauttaa ja ravistella mopetia että sekottuu, mutta onpahan toisaalta varmuus että sekottuu kun tankkiin kaataa :lol:
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 22.5.2015 0:52

Eikä kyllä kannata alkaa pistämään yhtään rikkaammalle sitä kuin se vakiona on.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 22.5.2015 22:22

Mikä vois olla vikana ku 100km jälkeen rave 2 alko aukemaan myöhemmin mitä ennen eikä välillä tunnu aukeavan kunnolla? Voiko olla että olisi tukossa, kevari käy hieman rikkaalla.
tyämiäs
Liittynyt:
14.1.2014 1:23
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tyämiäs » 24.5.2015 2:56

ma$$i kirjoitti:Rave pelaa ja oikein säädetty?
Jos keskialueelta rötää pahasti ni neula on liian rikkaalla. Kokeile nostaa sokkaa ni neula ois laihemmalla. Mites mikä kaasari ja neula ja missä kolossa sokka on ? Jos täyskaasulla rötää niin liian iso ps.
Kerroppa säädöt kokonaisuudessaan niin pystyy vähä arvioimaan


Sori etten vastannut aikaisemmin :) Oli ryyppy jäänyt juntturaan, eli oli kokoajan ryyppy päällä. Nyt kulkee jo aika mukavasti, mutta välillä röpöttelee kun piikki lähenee ja tuntuu välillä, että ei oikein jaksa mennä. Suuttimista tuskin on, sillä toimi hyvin viime kesänä. Mihin nämä kaksi ruuvia kaasarin oikealla puolella ovat? Tuo isompi varmaankin seos, mutta onko tuo toinen sitten ilmaruuvi? Miten näitä pitäisi säätää, kun olen vähän untuviikko näitten kanssa. Kysessä siis 34mm VHBS