Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 8.5.2015 8:11

Ilmaruuvin suositus ja yleisasento josta säätely tulis alottaa on 1 ja puol kiekkaa
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 8.5.2015 15:58

Kiitos avusta! Pitää viel varmistaa et onhan siiinä paisarissa kureja :D ja onko siinä alkukäyrässä oleva catti kuri kans? Rs 07, euro 3
nokkaperry
Liittynyt:
2.8.2012 22:24
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nokkaperry » 13.5.2015 0:25

Noniin eli nyt mulla on räsässä Rave2, Arrow, Vforce3-läpät ja 34 lortto. Miten tästä saa viimesetkin tehot irti? Kannen laskeminen on käynyt mielessä, onko kokemuksia auttaako kummempia?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.5.2015 10:59

Ainaki ekana arrow vaihtoon. Aivan sysipaska. Sillä et tehoja saa irti. Jolly tai se joku harvinaine jonka nimee en muista :D sen olla pitää. Jollymotol ylhäälle paljon lisää täkyä. Sitte kehiin isompaa kaasaria vaikka keihin 38mm.
154 polini aivan turha ostos ku vääntöpytty on. 144 italkit ois kova sana. Kannen laskusta en osaa sanoa, voi olla että tulee puristussuhde liian kovaks ettei kestä kovin kauaa.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.5.2015 11:01

luxus16 kirjoitti:Kiitos avusta! Pitää viel varmistaa et onhan siiinä paisarissa kureja :D ja onko siinä alkukäyrässä oleva catti kuri kans? Rs 07, euro 3

catti toimii juurikin kurina. Otat kaiken paskan pois sieltä ja tukit SAS venttiilin ilmankierron. Putki on kuristettu niin kauan kuin siellä on jotain tavaraa sisällä, avartaa pitää täysin
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 13.5.2015 18:50

Kiitos kaikesta avusta! Vielä olis sellane ongelma ettei apikka kierrä yli 10krpm voiko johtua liian isosta suuttimesta? Vai onko apikassa joku sähkönen rajoitin? :D
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 13.5.2015 21:34

nokkaperry kirjoitti:Noniin eli nyt mulla on räsässä Rave2, Arrow, Vforce3-läpät ja 34 lortto. Miten tästä saa viimesetkin tehot irti? Kannen laskeminen on käynyt mielessä, onko kokemuksia auttaako kummempia?

en päässyt lasketulla kannella muuta testaamaan kun että lähteekö käyntiin :D kyllähän se ilmeisesti tehoja tuo lisää ja vääntöjä , itsellä oli 1mm otettu pois , kun muut taas sanoivat että ehoton maksimi on 0.6mm , polttoaineena tosin Re85 joka ei ole niin nakutusherkkää :D eli semmonen kans ois myydä , mutta en tiedä ollenkaan nakuttaako 98 bensalla :lol:
nokkaperry
Liittynyt:
2.8.2012 22:24
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nokkaperry » 14.5.2015 18:34

ma$$i kirjoitti:Ainaki ekana arrow vaihtoon. Aivan sysipaska. Sillä et tehoja saa irti. Jolly tai se joku harvinaine jonka nimee en muista :D sen olla pitää. Jollymotol ylhäälle paljon lisää täkyä. Sitte kehiin isompaa kaasaria vaikka keihin 38mm.
154 polini aivan turha ostos ku vääntöpytty on. 144 italkit ois kova sana. Kannen laskusta en osaa sanoa, voi olla että tulee puristussuhde liian kovaks ettei kestä kovin kauaa.


Isomman pytyn ostamista en taida edes harkita. Turhan kalliiks menee, mutta eihän sitä halvalla tehoja saakaan. Jollyn osto voisi olla seuraavaksi kuvioissa 8)
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 14.5.2015 21:09

Mites muuten ku on itsetyhjennetty vakioputki, niin pitääkö se SAS tukkia? Vaikuttaako tehoihin mitenkään merkittävästi? :|
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 14.5.2015 23:14

No se SAS kannattaa tukkia tai repiä kokonaan letkut irti ilmanputsarilta asti. Tosi helpoo tukkia. Itellä säxässä vaa letkut irti ja rullalla ja puutulppa tungettu. Putkesta se pilli leikattu irti ja hisattu kolo umpeen. Voi myös vaa ottaa sen siitä nipasta irti ja tukkia jollain tulpalla ja laittaa takas nippaan.

Käytännössä se SAS voi vähentää tehoja ku aiheuttaa pyörteitä putkeen. Alkuperänen tarkotus on syöttää katalysaattorille puhdasta ilmaa parantaen näin katin toimintaa. TTnä siitä ei ole mitään hyötyä

Perstuntumalta et ehkä huomaa eroa, mutta itse ottaisin jo sen takia irti että saa paljon turhaa kamaa irti ja ebemmän tilaa. Puhumattakaaan tehohäviön mahdollisuudesta.
JRnoo
Liittynyt:
15.5.2012 20:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JRnoo » 15.5.2015 7:19

Mitä ryyppyä ootte käyttäny vhsb 34:n kanssa?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 15.5.2015 15:48

Nyt en kyllä ymmärtänyt... :D
Siis siinä kaasarissaha on iha ryypyn paikka ja pieni ryyppy"luisti" ja vaijeri vaa lyödään siihen nippaan ja vaijeri tulee tangolle ja toimii käsiryyppynä. Tai ainakin näin säxäs mut sama kone ja kaasari molemmis ni uskosin että räsäski samaan tapaan
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 15.5.2015 18:00

ma$$i kirjoitti:Ainaki ekana arrow vaihtoon. Aivan sysipaska. Sillä et tehoja saa irti. Jolly tai se joku harvinaine jonka nimee en muista :D sen olla pitää. Jollymotol ylhäälle paljon lisää täkyä. Sitte kehiin isompaa kaasaria vaikka keihin 38mm.
154 polini aivan turha ostos ku vääntöpytty on. 144 italkit ois kova sana. Kannen laskusta en osaa sanoa, voi olla että tulee puristussuhde liian kovaks ettei kestä kovin kauaa.

Mikäs siitä arrowista sysipaskan tekee? Ja entä miksei sillä tehoja saa irti? Ootko ees kokeillu useempaa erilaista putkee kun noin sanot? :roll:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 15.5.2015 19:16

No tota sanotaanpa vaikka että arrow/gianelli vaan nostaa piikkiä 500rpm ylemmäks ku esim TT putki ja samalla katoaa paljon TT putkulan alaväännöistä :roll: . Jollymotolla tai Jim lomasilla alkaa löytymään sitä ylätehoa aivan erilailla.
ja juu ehkä vähän ylimitoitin asioita :D . kuuluu luonteeseen. On se arrowki iha hyvä putki mutta parempaakin on
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 16.5.2015 2:05

TT-putkulassa ja arrowissa on kyllä hieman muuta eroa siellä yläkierroksilla kuin että piikki 500rpm ylempänä. Ainaki räsässä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!