Aprilia RS125 viritys/tekniikka

eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 2.1.2015 20:55

Kaikkihan ne on luotettavia kun säätää pyörän kunnolla ja ajaa niinkuin 2-tahtisella pitää ajaa. Itsellä oli ihan perus 125cc, ei leiponut itsellä, mutta seuraava omistaja soitti kuukauden päästä kun oli leiponut ja pytty ja mäntä oli vaihdettu alle 5tkm sitten. Että kuskista se on kiinni eniten.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
theKehveli
Pyörä:
Piaggio nrg power dd, Aprilia rs 125 (2001)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
24.7.2013 2:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut theKehveli » 3.1.2015 17:11

Ajattelin ostaa tollasen Jollymoto race sp pakoputken (0111)
, mutta maksaa 360e vakio änkällä ja Arrowin saa 300 eurolla kevlar änkän kanssa.

Yritin etsiä eri putkien dynomittaus kuvia, mutta en löytänyt yhtään. :itku:
Jos joku löytää niin linkatkaa!
Onko Arrowin ja Jollymoton putkilla oikeasti niin paljon eroa?
Tietääkö kukaan mistä Jollymoton saisi tilattua halvalla? :)

Jos joku on penkittänyt Rs:n tehot Arrowilla ja Jollymotolla, niin paljon tehoja kummassakin oli?

Mitä arvioisitte tehoiksi tälle setupille? :eek:
- Rave1
- Jollymoto race sp (0111)
- vapari
Väisä
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
14.8.2013 22:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Väisä » 4.1.2015 13:39

Ainakin noilla kahdella putkistolla on jo jonkin verran eroa, koska Jollymoto'n 0111 putki on tarkoitettu korkeaviritteisemmälle kokoonpanolle kuin tuo Arrow'in putki, joka toimii hyvin muutoin vakiolla tekniikalla. Jos et tekniikkaan ole muutoin tekemässä lisäyksiä ja Jollymoto'n haluat, suosittelisin itse tuota 0107-putkea (hieman halvempi myös), enemmän hyötyä siitä tuolla tekniikalla. Tuolta löytyy suosituksia putkien kanssa käytettäville kokoonpanoille ja itse putkistot myös: http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... haust.html
Ainiin, ja Arrow'n tehokäyrä oli muistaakseni melko lähellä TT-putken tehokäyrää(?), korjatkaa jos väärässä olen :lol:
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 4.1.2015 19:00

Tais olla arrowin ja jollyn välillä 1hp ero jollyn hyväksi, en tarkaksi muista, arrowi vetää vetää paremmin kierroksilla kuin tehtaan tt-putki. Itsellä oli arrowi ja hyvin se kulki sillä.
Tota vaparisuodatinta on aika turha laittaa. Vakio toimii huomattavasti paremmin siinä hommassa mihin se on tarkoitettu.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
theKehveli
Pyörä:
Piaggio nrg power dd, Aprilia rs 125 (2001)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
24.7.2013 2:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut theKehveli » 5.1.2015 3:17

Kiitos vastauksista! :)

Ostan varmaan kuitenkin Jolly moto (111), koska kuitenkin jossain vaiheessa vaihdan kaasarin 34 milliseen ja jos se on kerran yhden hepan Arrowia tehokkaampikin. ;)

Onko noissa Jollymoton ja Rs:n vakio äänenvaimentimissa tehollisesti mitään eroa, koska hirveän kalliita tuntuvat olevan nuo Jollymoton änkät? :eek:

Kattelin netistä niin aika monet tuntuu tarrottavan näitä moottoripyöriä, mutta itse olen aina spraymaalannut ja on onnistunut ihan hyvin, mutta täydellistä maalipintaa on mahdotonta saada, koska ei ole pölytöntä maalaustilaa. Joten ajattelin, että tarroitan tuon, siis ei mitään yksittäisiä tarroja vaan jokaisen katteeseen saman värinen iso tarra. Onko kukaan kokeillut? Miten onnistui? Mistä tilasit tarrat?
Onko tarrat alkaneet irtautumaan katteista?
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JusHond » 5.1.2015 12:25

Ebaysta nyt saa ainakin tuota car vinyl warppia. Ja eiköhän se pysy kun tarralastalla laittaa ja lämmittää vaikka hiusten kuivaajalla ja paineleee kunnolla niin tartuu hyvin :) Ja tämä ei oikeen tänne tekniikka puolelle kuulu niin siirry toiseen topicii jos tästä aiheesta on lisää :lol:
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 5.1.2015 16:23

Ja änkällä ei ole väliä tehollisesti onko vakio vai ei. Vakiossa ehkä hieman mureammat ja matalammat äänet kuin jollyn änkällä. Tiedä sitten kuinka kauan villat pysyy siellä, itellä oli vakioputkella änkkä punahehkussa sisältä :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
theKehveli
Pyörä:
Piaggio nrg power dd, Aprilia rs 125 (2001)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
24.7.2013 2:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut theKehveli » 29.1.2015 15:10

Kiitos vastauksista! :)

Ajattelin vielä kysyä, että kummasta saisi Jolly moto race sp:n ja Raven kanssa enemmän tehoa
Vforceista vai dellorto 34?
ja paljonko tehoa olisi noin suurin piirtein?

Sitten vielä tuli mieleen kun vaihdan tuohon männän niin olisiko jotain muita kulutusosia joiden vaihdosta saisi lisää tehoja?
Väisä
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
14.8.2013 22:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Väisä » 6.2.2015 15:55

Tuon Jollymoto´n Race Sp-putken kanssa enemmän hyötyä 34mm VHSB:stä kuin noista V-Force 3-läpistä, mutta voihan nekin sitten ostaa jälkeenpäin. Teholukemista en tarkkaan osaa sanoa, mutta varmaankin jotain noin 1-2hp lisää.
VHM myy korkeapainekansia kupu-tai tasakattomännille, ei huono vaihtoehto jos rahaa on.

Ps. Osta tuo 34mm VHSB flatslide-mallina ;)
theKehveli
Pyörä:
Piaggio nrg power dd, Aprilia rs 125 (2001)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
24.7.2013 2:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut theKehveli » 6.2.2015 18:18

Kiitos vastauksista! :)
ja laitan varmaan sitten ton kaasarin tilaukseen. ;)
jerkkupoeka
Pyörä:
Aprilia sx 125 , Rieju mrt 50
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.12.2012 19:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jerkkupoeka » 17.2.2015 16:31

Kellään myydä toimivaa rave 1? kiire ois
nukeb0x
Pyörä:
Aprilia RS 125, Derbi Barikit 74cc
Liittynyt:
16.10.2013 14:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nukeb0x » 16.3.2015 0:42

Oma räsäni on seissyt koko talven ajan tallissa. Tänään kun ajattelin käydä ensimmäisellä ajelulla talven jälkeen niin huomasin, ettei kone kiertänyt yli 2000 kierrosta korkeammalle, ELLEI painanut samalla sähköstarttia pohjassa. Takavalokaan ei pala, vaikka ennen talvea toimi.

Kaasutin, suuttimet, ilmanputsari ja raven laippa puhdistettu. Tulppa ja läpät tarkistettu ja johdot tsekattu, mutta vikaa ei tunnu löytyvän.

Mikä mahtaa olla vikana? Onko tämä nyt jonkin sortin sähkövika?
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 16.3.2015 17:17

Pitääkö uudenmallin räsässä vaihtaa tulppa pienempi lämpöarvoiseen, täysitehoiseksi laittaessa? Pitääkö myös toinen ilmanotto kanavista puhkaista?
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 16.3.2015 18:34

luxus16 kirjoitti:Pitääkö uudenmallin räsässä vaihtaa tulppa pienempi lämpöarvoiseen, täysitehoiseksi laittaessa? Pitääkö myös toinen ilmanotto kanavista puhkaista?


Pitää! Tulppa 9 tai 10 ja ilmanottokanava puhtaaksi
jumaaja
Pyörä:
Husqvarna sm 125 Aprilia rs 125 [EX] KTM exc125
Liittynyt:
1.8.2014 10:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jumaaja » 16.3.2015 22:45

Osaisko joku auttaa vm.13 Räsän valojen kanssa? Kun lyhkäsillä palaa vaan toinen polttimo ja pitkillä sama juttu. Onko mahollista että lyhyet päällä molemmat polttimot palais ja pitkillä sama juttu? Käsittääkseni jos vedän pitkien plussan lyhkäsien plussalle ni silloin pitkillä palaa molemmat. Pitäis vaan lyhkäsillä saada myös molemmat palamaan :D