Aprilia RS125 viritys/tekniikka

JRnoo
Liittynyt:
15.5.2012 20:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JRnoo » 5.8.2014 1:37

Voiko se olla oikeasti muka vian aiheuttaja?? :lol: on meinaa vakioryyppy kiinne.. :roll:
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 5.8.2014 14:12

Voi ja monilla ollu vastaavia ongelmia, se ryyppy on sillä vakioluistilla kokoajan jonkin verran päällä. Ensimmäiseks laittasin sen VHSB 34:n oman ryypyn luistin siihen..
jumaaja
Pyörä:
Husqvarna sm 125 Aprilia rs 125 [EX] KTM exc125
Liittynyt:
1.8.2014 10:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jumaaja » 6.8.2014 9:42

Eriq kirjoitti:Onko teillä ollu uudemmissa räsíssä täystehosena +185 suuttimia, niinkuin tietopankki neuvoo :) ? Itsellä tuntuu käyvän 185 suuttimella rikkaalla neula toisiksi laihimmalla :eek:


Käykö rikkaalla yläkierroksilla vai keskikierroksilla? kannattaa lähtä ensiksi sitä neulan asentoa muuttamaan, jos sekään ei toimi ni uusia suuttimia sitten. Itselläni räsässä kaiken maailman neuloja ja suuttimia käytetty.Tälläkin hetkellä pääsuutin 210
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 8.8.2014 0:54

jes nyt ostin sylinterin ja männän ku halvalla sain.... :lol: no eihän se niin hyvä ostos ollutkaan kun oli unohtanu mainita että on leikannu kiinni.... :roll: no sinne meni 120 € , haluaisko joku ostaa kevyesti kiinnileikanneen aprilia rs 125 sylinterin , on alkuperäinen... , pystyiskö ton hoonauttamaan ? :roll: Kuva tuntee kynnellä juuri ja juuri nämä "naarmut" :|
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 12.8.2014 10:13

Meneekö vanhemman mallin (04) putkilo uudempaan 08 ilman muutoksia?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 14.8.2014 23:45

Ei ihan, takimmainen kiinnike ei osu kohdalleen ja on pari senttiä pidempi kuin alkup. putki. Vakioänkkä käy kiinni vain väärin päin. Suhteellisen helppo modata kiinni, mutta ulkonäkö on eri asia.
PV-Patu
Liittynyt:
8.1.2011 2:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PV-Patu » 15.8.2014 0:56

hese1996 kirjoitti:...ostin sylinterin ja männän ku halvalla sain...

Luultavasti ton saa kuntoon hoonaamalla ja uudella männällä, mahdollisesti jopa itse kevyesti n. P400 vesihiomapaperilla pyyhkäisemällä. Jäljet ei välttämättä ole pytyssä, vaan mahdollisesti vain männästä jäänyttä alumiinia.
Eikö pyttyä voi tarvittaessa palauttaa, kun on myyty väärillä tiedoilla?
Eiku lissää paskaa housuun!
Suzuki PV 50cc, 95km/h (GPS) @ 11100rpm
http://www.motot.net/galleria/albumi5959/
nukeb0x
Pyörä:
Aprilia RS 125, Derbi Barikit 74cc
Liittynyt:
16.10.2013 14:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nukeb0x » 22.8.2014 18:26

Miksi apriliani alkoi vuotamaan jäähdytysnesteitä palotilaan sen jälkeen, kun vaihdoin sylinterin ala- ja ylätiivisteen? Vikaa siis ei ole ennen ollut, vaan tuli tiivisteiden vaihdon jälkeen.

Mikä mahtaa olla vikana?

IMG_0057.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 24.8.2014 11:30

Meneekö 03 vm vakioputki 09 vm räsään, ilman suurempia modauksia?
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 24.8.2014 15:14

Mistäköhän löytäis edullisimmin noita rave ykkösiä? Ja mimmosilla suuttimilla ootte ajellu jos vireinä vain rave ja kati pois putkesta?
Santala98
Liittynyt:
3.8.2014 15:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Santala98 » 26.8.2014 21:56

Moro moro!
Osaisko kukaan kertoa varmaksi minkä kokoinen mäntä menee Aprilia Rs 125 vm 2008? Tilaisin meinaan mielelläni ebaysta jo etukäteen ennenkun alan purkamaan moottoria yhtään kun tärkeässä käytössä joka päivä. Ja onko kampiakseli ja sen laakerit pakko vaihtaa 30tkm? et pärjääkö niillä vielä, en meinaan löydä näitä mistään... mäntä- ja kiertokankisetin saa halavalla ebaysta.
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 28.8.2014 22:49

luxus16 kirjoitti:Meneekö 03 vm vakioputki 09 vm räsään, ilman suurempia modauksia?



Lueppa ylempänä käytyä keskustelua... räsän putket ovat erilaisia siitä eteempäin, kun katteet vaihtuivat ns. uuden mallin katteisiin...
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 28.8.2014 22:59

Santala98 kirjoitti:Moro moro!
Osaisko kukaan kertoa varmaksi minkä kokoinen mäntä menee Aprilia Rs 125 vm 2008? Tilaisin meinaan mielelläni ebaysta jo etukäteen ennenkun alan purkamaan moottoria yhtään kun tärkeässä käytössä joka päivä. Ja onko kampiakseli ja sen laakerit pakko vaihtaa 30tkm? et pärjääkö niillä vielä, en meinaan löydä näitä mistään... mäntä- ja kiertokankisetin saa halavalla ebaysta.


Aprilian mäntiin hieman perehtyneenä, eli kaksi räsää kunnostaneena voin neuvoa näin lyhyesti ennen kuin nukahdan, että räsissä on eri kokosia mäntiä jotka riippuvat siitä minkä kokoinen pyttysi on. Pytyn imukurkun päällä on tekstiä ja niissä lukee jotain A,B,C yms. se tarkoittaa kokoa. Em enää muista mitä nämä koot ovat mutta netistä löytyy ja tärkeä huomio on se että ylikoon mäntää ei kannata ostaa leipoo herkästi koska suomen sää olosuhteet ovat vaihtelavat vrt. Italian säähän. Näin minua opastettiin maahantuojalta, männän myyneen myyjän osalta ja moottori koneistamolta. eli älä osta liian isoa mäntää... kaikista varmiten ja ehkä jopa helpoiten saat asiaan selbyyden poistamalla pensatankin ja ottamalla vesi- ja palakannen veks niin, että näät männän ylä osan pyyhkäise siitä karsta yms noki veks ja alla lukee männän koko! osta saman kokoinen mäntä jos sylinterillä ei ole ajettu yli 20 000 km paikallaan olevan männän kokoisilla männillä. tähän jälkimmäiseen avaus operaatioon menee noin 1-2h eli aika helppohomma paitsi että tarvistset akku/jäähdytys nestettä koneeseen jos avaat sen... itse olen asioinut Moto-hämeen kanssa ja voin vain sanoa, että homma toimii ja hinnat ovat kohdallaan.

Tuo kiertokanki asia on vähän hankala... kannattako riskeerata uutta mäntää ja kallista pyttyä vanhan kuluneen kampiakselin takia?
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 30.8.2014 16:41

Minkälaisia muutoksia pitäis lähtee tekemään kaasariin kun olen "puhkaissut" sen ilmanputsarin tukitun reijän, ja laitan lähiaikoina rave 1paikalleen. Kaasarina on siis vakio 28mm. Minkä koon suutinta kannattaisi lähteä pistämään (tällä hetkellä 132)
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 31.8.2014 13:17

mitäs mäntiä suosittelette rotax 123?? mielellää linkkiä myös mistä :) ja mitäs teholäppiä te ootte tykänny laittaa?