Aprilia RS125 viritys/tekniikka

*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 2.1.2011 14:48

ai katos, siellä olikin 33kw eikä hp. :D joo ei noin paljoa kyllä saa jos noita kilowatteja edes oikeesti tarkotit?
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.1.2011 15:06

33kw kun on kutakuinkin 45hv niin joo en usko että moisia tehoja saa irti.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 2.1.2011 17:07

Joo, nuokin ovat käsittääkseni konetehoja.

33 heppaahan nyt saa irti jo vähän paremmalla putkella + 34 kaasarilla.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.1.2011 17:10

No aika tiukalle menee saako. Pitää säädöt hipoa jo täydellisyyttä jos tuommosella setillä koittaa saaha yli 30hv. Kyllä ite sanoisin että VHM kantta pitäs hommata yms muuta hilpettä niin pääsee ehkä sinne 30hv paremmalle puolelle.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 2.1.2011 17:25

Puhutaaks nyt takapyörä vai konetehost? Hondastaki lähtee 28-31hp koneelt, riippuu kenelt kysytää ja räsähä on sen pari hp tehokkaampi.
Mut räsäst toi 33kw ois teorias mahollist HYVIN viilatul polinin pytyl, mist kaikki kanavat uusiks, jollyn putkel, ja si noil mitä tuol edellisel sivul mainittii. Mut tää on vaa omaa utopiaa, eikä ainakaa itel riitä taito viilata nii paljo pyttyy, mut ei se ehkä mahottomuus ole.
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 2.1.2011 17:39

LaneKit kirjoitti:Puhutaaks nyt takapyörä vai konetehost? Hondastaki lähtee 28-31hp koneelt, riippuu kenelt kysytää ja räsähä on sen pari hp tehokkaampi.
Mut räsäst toi 33kw ois teorias mahollist HYVIN viilatul polinin pytyl, mist kaikki kanavat uusiks, jollyn putkel, ja si noil mitä tuol edellisel sivul mainittii. Mut tää on vaa omaa utopiaa, eikä ainakaa itel riitä taito viilata nii paljo pyttyy, mut ei se ehkä mahottomuus ole.

toi oli takapyörält mitatut teho yks hom!o väitti noin ET aprilia rs vm08 sais 33KW ja et kulkis 170km/h :lol: :lol: :D :D :P :P :| :| :s :s
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.1.2011 17:45

No eihän se oo ongelma kulkemaan laittaa kun tarpeeks pitkät välit ja alamäkee niin varmasti menee 170 perus vireillä jo. 33KW vaan en ite usko jos takarenkaalta mitatuista tehoista puhutaan. Konetehojakaan taida nuin paljoo ainakaan helposti saaha.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 2.1.2011 18:19

33 kw tehoihin tarvittaisiin seuraavaa:

Bigbore- kitti portattuna/viilattuna (pjme 144, polini 154)
Itsetehty pakoputki ja imukaula
+ sitten kaikki mahdolliset bolt-on osat

PS. Eikä se alakerta kestäisi kuitenkaan edes pyhätöntä viikkoa...
maraaa
Pyörä:
rs -05
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
19.9.2010 17:08

ViestiKirjoittanut maraaa » 5.1.2011 0:13

eipä tartte muuta ku 125 kuutioisest motogp pyöräst moottorin tekniikka ni sit on tehoi
JerZe
Paikkakunta:
Ii
Liittynyt:
31.7.2007 17:48
tehoja?

ViestiKirjoittanut JerZe » 5.1.2011 5:30

Saako aprilia 125 -08 lisää tehoja pelkällä ilmanputsarin puhkasemisella?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 5.1.2011 9:40

JerZe kirjoitti:Saako aprilia 125 -08 lisää tehoja pelkällä ilmanputsarin puhkasemisella?
Ei, saat vaan seoksen menemään laihalle, joka taasen ei tee hyvää koneelle...
maraaa
Pyörä:
rs -05
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
19.9.2010 17:08

ViestiKirjoittanut maraaa » 5.1.2011 17:58

Esajuppeli kirjoitti:
JerZe kirjoitti:Saako aprilia 125 -08 lisää tehoja pelkällä ilmanputsarin puhkasemisella?
Ei, saat vaan seoksen menemään laihalle, joka taasen ei tee hyvää koneelle...

mut sitte ku pistää seoksen kuntoo ni kone saapi enemmän bensaa ja se vaikuttaa vähän, tuskin sen verra että kuiteskaa mitää eroo huomaisit, ehkä imuääni muuttuu vähän.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 5.1.2011 22:15

Niinpä. Merkittävää hyötyä et saa kajoamatta pakoputkeen, tai kurilaippaan.

Tyhjennät itse putken ja vaihdat suuttimia, saisit jo merkittävää hyötyä. Kurilaipankin voisi tietty katkaista/nostaa ylös, mutta sitä en suosittele vääntöjen ja bensankulutuksen vuoksi.
maraaa
Pyörä:
rs -05
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
19.9.2010 17:08

ViestiKirjoittanut maraaa » 7.1.2011 19:42

mä oon ottanu kurilaipan kokonaa pois ja bensaa menee sen 5-7 litraa satasella. ja kyllä tuo litra-2 satasella enempi ja alavääntöjen katoominen korvaantuu teholla. kakstahtiset on muutenki tarkotettu kiertämää paljon ja tehot yleensä löytyyki ylhäältä. Mä suosittelen kurilaipan pois ottamista tehojen tuplauksen vuoksi.
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 7.1.2011 19:46

Ite ku ajoin kurilaipa ylhäällä parikytkilsaa ni se oli vaa raivostuttavaa. Makuasiahan sekin kai on.