Turbo nelariin

Peku91
Liittynyt:
31.12.2007 13:56
turbo

ViestiKirjoittanut Peku91 » 4.2.2008 18:02

mistäköhän mahtais saadaa noin pienii turboja ja mitä ne maksais??
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 4.2.2008 21:00

Peku91 kirjoitti:mistäköhän mahtais saadaa noin pienii turboja ja mitä ne maksais??

650$ - 800$ kalliimmasta päästä, halvempi 650$...
Itsellä on suunnitelmissa tuollaisen 200cc Skyteamin turbotus ollut jo koneen ostosta asti, vahvistettujenosien teko ei ole ongelma. Mutta nestejäähdytteiseksi muuttaminen ja noiden ahtimien hinnat on aika kovia...

Jos joku tietää jostain halpoja ahtimia niin linkittää saa :P.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 4.2.2008 21:36

Eikös öljynlauhdutin olis varsin riittävä budjettiratkaisu nestejäähyn tilalta?
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 4.2.2008 22:17

Atech kirjoitti:Eikös öljynlauhdutin olis varsin riittävä budjettiratkaisu nestejäähyn tilalta?
Ei tuo nestejäähy tuohon koneeseen mikään ihan mahdottomuus olisi toteuttaa, hintansa puolesta ainakaan...
Öljylauhduttimen toiminnasta ei ole mitään tietoa, kerro vähän toiminnasta?
Onhan noita perus ilmajäähyjäkin turbotettu, nestejäähdytys vaan toisi turvaa...
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 4.2.2008 22:28

Öljynjäähdytyksessä on yksinkertaisesti öljyn kulkureitille lisätty jäähdytinkennosto sarjaan, jolloin öljy jäähtyy ja viilentää konetta. Aika yleinen ratkaisu isommissa ja onhan noita piikkisiinkin laitettu hyvällä menestyksellä.

Ei tarvi mitään erillisiä pumppuja tai säiliöitä.

E: Korjattu ;)
Viimeksi muokannut Import päivämäärä 5.2.2008 13:04, muokattu yhteensä 1 kerran
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 5.2.2008 10:14

Sori,aivan pakko päteä.

LAINAUS kirjoitti:Lauhdutin on laite, jolla kaasun lämpötilaa lasketaan niin, että se muuttuu nesteeksi. Jäähdyttimellä taas lasketaan nesteen lämpötilaa. Prätkissä on todella harvoin lauhduttimia, jääkaapeissa ja ilmastointilaitteissa sellainen yleensä kuitenkin on...


Mutta kuten joku joskus todennut,on näsäviisaus kusipäisyyden alku,eli ei tästä enempää.
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
Peku91
Liittynyt:
31.12.2007 13:56
turbo 2-tahtisiin

ViestiKirjoittanut Peku91 » 5.2.2008 16:59

mitäköhän tommosesta saa kun laittaa turbon 2-TAHTISEEN eihän tossa ole paljoakaan järkee... ei siitä saa kun järjettömän vitutuksen ku ei tuu tehoja ja pyörä nalkkaa viikonlopun jälkeen...
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27
Re: turbo 2-tahtisiin

ViestiKirjoittanut WPWW » 5.2.2008 17:26

Peku91 kirjoitti:mitäköhän tommosesta saa kun laittaa turbon 2-TAHTISEEN eihän tossa ole paljoakaan järkee... ei siitä saa kun järjettömän vitutuksen ku ei tuu tehoja ja pyörä nalkkaa viikonlopun jälkeen...


Voi 2t laitteenkin turbottaa. Se ei nyt vain kuulu tähän topikkiin.
Nathare
Liittynyt:
14.8.2006 12:55

ViestiKirjoittanut Nathare » 23.2.2008 22:23

Tietääkö kukaa noista mankin hiusten kuivaus turboista:D Et onko kukaa saanu toimimaa?
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 23.2.2008 22:24

Ei se ole vieläkään turbo, miten usein se täytyy sanoa? Ja varmasti ne toimii, mut ei niistä ole kuin haittaa.
Laalaa
Pyörä:
Yamaha DT125R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
10.4.2007 12:35
Re: turbo 2-tahtisiin

ViestiKirjoittanut Laalaa » 15.3.2008 14:33

Peku91 kirjoitti:mitäköhän tommosesta saa kun laittaa turbon 2-TAHTISEEN eihän tossa ole paljoakaan järkee... ei siitä saa kun järjettömän vitutuksen ku ei tuu tehoja ja pyörä nalkkaa viikonlopun jälkeen...


Mitä nyt joskus oon nähny kuvia noista 2t turbokoneisa, niin paisari on aika jäätävän kokoinen, syö mukavuutta rotan lailla.

Alta löytyy esimerkki:
http://www.kawasakitriplesworldwide.com ... aris_2.jpg
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: turbo 2-tahtisiin

ViestiKirjoittanut Betaversio » 15.3.2008 16:16

Laalaa kirjoitti:
Peku91 kirjoitti:mitäköhän tommosesta saa kun laittaa turbon 2-TAHTISEEN eihän tossa ole paljoakaan järkee... ei siitä saa kun järjettömän vitutuksen ku ei tuu tehoja ja pyörä nalkkaa viikonlopun jälkeen...


Mitä nyt joskus oon nähny kuvia noista 2t turbokoneisa, niin paisari on aika jäätävän kokoinen, syö mukavuutta rotan lailla.

Alta löytyy esimerkki:
http://www.kawasakitriplesworldwide.com ... aris_2.jpg


Joo. Toi on 700cc 2 pyttynen, vääntökone. Ei välttämättä oo ihan noin isoja paisareita jossain rr-pyörissä, oli ne turbotettuja eli ei. Noh, kumminkin, sanompa taas että tämä ei ole 2-t-turbotopik.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
lantusman
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
3.12.2005 15:57

ViestiKirjoittanut lantusman » 29.3.2008 6:09

mite must tuntuu et toi garretin t2:nen o hieman liian iso turbohommiin ? PIKAISELLA googletuksella tulee et autoihin "sopii 1.2- 2.0Litraselle koneelle"
Miettipääkäs pojat hintoja noillekki ¤:roissa ;) 800$ ei enää oo ku jtn 520¤ ??
//Jeba
Pyörä:
Honda CR 125
Liittynyt:
10.3.2006 12:44

ViestiKirjoittanut //Jeba » 29.3.2008 8:56

Ei taida olla kannattavaa työntää pelkkään turboon 500¤, kun ei siitä loppuunsa hintaansa nähden ole hyötä näin pienissä koneissa.
jute91
Paikkakunta:
Tampere, Aitoniemi
Liittynyt:
17.11.2005 20:39

ViestiKirjoittanut jute91 » 29.3.2008 9:06

kuppila kirjoitti:
mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
2t koneissa se ongelma on se että sitä seosta ei pysty ahtamaan sinne palotilaan koska karka pakoaukosta ulos joten se kannatta unohtaa.


Ja remmiahdin ottaa voimansa kampiakselista. että ois aika patentti ruveta sellasta vääntään
Lähekkö viivalle? :D