Turbo nelariin

JL-93
Liittynyt:
14.1.2008 23:27
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut JL-93 » 21.8.2012 8:50

Ajattelinpa laittaa tänne, kun näitä turboja pyörimässä ja yksi kiinni tuossa yamahassa, että jos jollain on nyt tarvetta aikas pienelle turbolle niin voisin yhdestä luopua. Kyseinen turbo siis alunperin volkkarin 1.2tsi koneesta. ei ollut koskaan itselläni käytössä, mutta ainakin turbo pyörii aivan normaalin tuntuisesti eikä välystäkään tunnu sen enempää kun pitäisi. tarjota saa yksityisviesteillä.
ysäri
Liittynyt:
1.2.2013 20:22
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut ysäri » 1.2.2013 21:11

paljonko turbo viritelmä maksais esim. yamaha yzf-r125:een?

ja paljonko sais tehoja lisää turbolla??

ps. en omista (vielä) yzf:ää, enkä viittinyt alkaa ehtimään vastauksia tuohon, joten pahoittelen jos sellainen löytyy!
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 2.2.2013 15:13

kyllä se saattaa säätöineen olla siinä tonnin pintaan helpostikkin, vaikka itse tekisit asennukset, eikä välttämättä toimi 125 pytyllä mikään turbo, lukuunottamatta erästä garretin uutuutta joka suunniteltu 100-500cc koneille
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Team_Mb
Liittynyt:
27.1.2013 22:59
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut Team_Mb » 16.5.2013 0:57

Mietin jos tulevana talvena alkais asentaan turboa minicrossiin tai mönkijään.
Jos kesällä ostan 140-250cc halppiksen niin talvella vois ostella osat ja aikaa olis.
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=4044 tuota meinasin. Kellään kokemusta?
Löytyykös jostakin kuvia miten on kaasuttimet ym kiinni?
AttK0
Liittynyt:
1.8.2011 4:00
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut AttK0 » 16.5.2013 11:58

http://www.youtube.com/watch?v=hYbiTKtlFd4

Hyvältä näyttää... 8)
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut riksu26 » 18.5.2013 23:38

Itellä aikeissa ostaa tommonen nelari kemmu,ja tuhlata uusiin osiin vajaat 1000€..
Tarkotu olis hommata ruisku, jonka asentais kaasarin tilalle ja sen kylkeen vielä turbo + 250cc moottori! Kyllä muuten liikkuis :lol: Pelkän ruiskun kun asentaa, niin pitäis tulla n. 10% lisää potkua ja siihen turbo, joka voi tuoda jopa 50%, jos kone kestää ;) Ens talveks "vähän" tekemistä? 8)
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut kersti91 » 19.5.2013 0:52

Jos on noin varmat suunnitelmat ni tekemään vaan?
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut riksu26 » 19.5.2013 14:00

Ensi pitää myydä mopo, sitten ostaa kemmu, jonka jälkeen odottaa syksyyn, että saan rahat kasaan ja sitten voi vasta ruveta tilailemaan osia :)
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut Vam0s » 9.6.2013 23:41

Sen verran voin sanoa että turbon tehon lisäys 125cc koneessa on noin 4-7kw ja ahtoja kone kestää sen 0.8 MAX.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut Miuge » 11.6.2013 11:19

Teoriassa 1bar ylipaine imupuolella tuplaa tehot ja mitään yleispätevää maksimiahtojen lukemaa ei ole olemassa.
Mulla pyörii nurkissa tämmönen pikkupilleri, jos joku haluaa ostaa projektiin.
Kuva
Pätevä metallimies valmistaa tuohon pienemmän pakopesän ja sorvaa siivistä muutaman millin pois, jos aikoo saada iloa irti 125cc koneen pyörittämänä :D
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut kersti91 » 11.6.2013 16:47

Jos nyt oikeasti joku tähän turbotukseen aikoo ryhtyä niin kyllä se ahtopaineen valinta on VIIMEINEN asia mietittävänä, sitä on ihan turha miettiä suunnittelu-/arvailuasteessa olevassa projektissa.

Ennemmin kannattaa lähteä liikkeelle osien valinnasta, minkä tyyppisen ahtojärjestelmän rakentaa, miten bensa-, öljy- ja painepuolet hoitaa. Seuraavaksi osien haalinta, sijoittelu, heppailu, ja loppu menee varmasti ihan yrityksen ja erehdyksen kautta. Sitten pitäisi vielä saada järjestelmä toimimaan, ja tämän jälkeen moni saattaakin jo luovuttaa. Seuraavaksi säätäminen, harmoninen toiminta muun moottorin kanssa ja sitten vasta se ahtopaineen nosto/lasku/säätö.

En puutu enempää!
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut riksu26 » 31.7.2013 1:21

Kyllähän tuon turbon voisi perjaattessa räpeltää vaikkapa tuohon nykyiseen pärrään, mutta ongelma on, että pienin mahdollinen turbo mitä noihin myydään, rupeaa 160cc:llä pyörimään tarpeeksi nopeasti vasta 8000 kierroksilla ja se on kuitenkin limsatölkin kokoinen...

Eli tuosta nykyisestä koneesta pitäisi saada paljon enemmän kuutioita irti, tai sitten pitäisi ostaa joku 250cc kone, jotta tuo turbo toimisi paremmin, eli lähtisi ahtamaan kunnolla ennen 8k kierroksia, mielummin jossain max. 6:ssa tonnissa.

Tuon derbin oman koneen laittamisessa tulee taas vastaan kestävyys, eli kuinka hyvin se kone kestää tarvittavan isoja tehoja, että saisi edes turbon toimimaan kunnolla ja sitten sen turbon tuomat tehot ja väännöt vielä siihen päälle, eli kestääkö tuo yamaha tt-r:n kone semmosia tehoja vai pamahtaako siitä alakerrasta jotain vähän ajan päästä, jos ei melkein heti? Onko siihen edes mahdollista saada tarpeeksi kuutioita.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut kersti91 » 31.7.2013 17:46

Turboprojektit kaatuu yleensä näihin ongelmiin:
- Paineet karkaa
- Bensansaanti (esim. pumppu) ei pelaa joko ilman ahtoa tai sitten ahdoilla
- Öljykierron ongelmat
- Seos väärä ahdoilla/ilman ahtoja
- Kytkin alkaa luistamaan
- Rahat loppuu...

Onhan näitä aloitettu monia projekteja, mutta ei kovin montaa ole saatettu ihan loppuun asti. Moni kääntyy ikuisuusprojekteiksi nälän kasvaessa syödessä ja toisissa loppuu aika tai raha.

E: mutta aina täytyy yrittää, sivusta on helppo huudella!
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut riksu26 » 31.7.2013 18:15

Jos talveksi saisi sopivasti rahaa, niin saattaisinpa vaikka koittaakkin tuota. Se vaan mua mietityttää, että kestäiskö tuo kone, kun ensin otetaan koneesta melkein 20hp irti ja sitten vielä laitetaan turbo siihen päälle, eli jos kunnolla saisikin sen toimimaan, niin siinähän olisi melkein 30hp (jos saisi paineita tarpeeksi) ja suunnilleen saman verran vääntöä, mutta eihän sillä kannatakkaan aina täysiä vejätellä!
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut kersti91 » 1.8.2013 16:36

No ei nyt puhuta välttämättä tollasista tehoista todellakaan, ja paikkojen kestäminen nyt ei pitäisi todellakaan olla suurin huolenaihe. Rahaa tarvitsee lähemmäs viittä sataa-tuhatta euroa - listaa tarvittavat osat ja tarvikkeet niin kyllä siinä kertyy turbolle hintaa. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!
Tarkista kampiakselin stefa.