Raven säätö ja asennus

Jannu__91
Pyörä:
Aprilia Rs -06
Liittynyt:
11.5.2006 21:00

ViestiKirjoittanut Jannu__91 » 20.4.2009 23:47

arttu_2 kirjoitti:Laippa ei nouse kokonaan pois pakoaukosta, eli putsaa ja säädä rave uudestaan


Muuttuuks ne solenoidin/vaijerin säädöt ajossa tai yleensäkkin ajan kanssa? Ja milläs sitä koloa johon laippa laitetaan niin olette putsannut? :D
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 21.4.2009 10:22

kysytään nyt täälläkin vielä vaikka koskeekin rave2..


eli ravehan on sillon oikeinpäin kun se tulee todella lähelle mäntää se reuna, ja viiste tulee siis pakoputkeen päin.

Asensin rave2 mun af1:seen, käyttelin sitä tossa pihalla ja ajelinkin vähän.

Sitten tuli kunnon ajokelit, lähin vähän kauemmas ajelemaan, pyörä toimi hyvin ja oli säädöissäkin rave2 (15 naksausta auki kiinni-asennosta)

sitten risteyksessä ennen kotipihaa pyörä hyytyy vaan, ei pidä mitään erikoisia ääniä, puristukset katoaa, mutta kone pyörii.

Pytty auki= männänrenkaat rikki ja männästä pieni pala irti, ja rave2 laipassa pieni iskujälki.

Miten se voi ottaa kiinni mäntään vaikka oli oikeinpäin asennettu ja varmasti oli koko laipan kierre pohjassa saakka??
arttu_2
Liittynyt:
21.6.2008 22:57

ViestiKirjoittanut arttu_2 » 22.4.2009 10:10

Jannu__91 kirjoitti:
arttu_2 kirjoitti:Laippa ei nouse kokonaan pois pakoaukosta, eli putsaa ja säädä rave uudestaan


Muuttuuks ne solenoidin/vaijerin säädöt ajossa tai yleensäkkin ajan kanssa? Ja milläs sitä koloa johon laippa laitetaan niin olette putsannut? :D



Kyllä se vaijeri saattaa ajan myötä löystyä ja vaikka bensalla voi putsata sen kolon :)
launis
Liittynyt:
1.9.2008 20:57
Rave

ViestiKirjoittanut launis » 22.4.2009 17:13

joo elikkä asensin eilen ravea ja en tiedä säädöistä, mielestäni säädin sen mototin ohjeiden mukaisesti, mutta mistä nyt tiedän että liikkuuko se laippa nyt siellä niinkuin kuuluukin ? pitäisikö sen solenoidin jotenkin suurestikkin liikkua tai jotain ? :|
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 23.4.2009 18:41

launis kirjoitti:joo elikkä asensin eilen ravea ja en tiedä säädöistä, mielestäni säädin sen mototin ohjeiden mukaisesti, mutta mistä nyt tiedän että liikkuuko se laippa nyt siellä niinkuin kuuluukin ? pitäisikö sen solenoidin jotenkin suurestikkin liikkua tai jotain ? :|

kun katsot solenoidia siihen kohtaan mistä vaijeri lähtee niin huomaat että liikkuuko laippa ja jos liikuu niin ei muutaku ajamaa ja kokeilemaa millai ajaessa toimii.
launis
Liittynyt:
1.9.2008 20:57

ViestiKirjoittanut launis » 23.4.2009 22:02

S.V.S kirjoitti:
launis kirjoitti:joo elikkä asensin eilen ravea ja en tiedä säädöistä, mielestäni säädin sen mototin ohjeiden mukaisesti, mutta mistä nyt tiedän että liikkuuko se laippa nyt siellä niinkuin kuuluukin ? pitäisikö sen solenoidin jotenkin suurestikkin liikkua tai jotain ? :|

kun katsot solenoidia siihen kohtaan mistä vaijeri lähtee niin huomaat että liikkuuko laippa ja jos liikuu niin ei muutaku ajamaa ja kokeilemaa millai ajaessa toimii.

eli jos solenoidin se sisäosa liikkuu niin pitäisi laipankin liikkua ? itselläni se liikkuu hieman, mutta kun kävin kokeilemassa niin eipä tuntunut olevan mitään eroa aikaisempaan..
valtsuu
Pyörä:
Yamaha Aerox, Honda Monkey 125cc, Aprilia Rs 125 -09
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
9.5.2007 15:19
rave

ViestiKirjoittanut valtsuu » 25.4.2009 9:25

Kun asentaa 08-Rs:ään Ravea niin pitkääkö se aina laittaa ECUn kautta ja porata se vai voiko laittaa se Raven oma boxi? ja jos laittaa se raven oman niin täytyykö silloin porata silti ECU`?
Roxstage
Jones'
Pyörä:
Kawasaki z1000
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
14.1.2008 14:35

ViestiKirjoittanut Jones' » 25.4.2009 20:40

valtsuu kirjoitti:Kun asentaa 08-Rs:ään Ravea niin pitkääkö se aina laittaa ECUn kautta ja porata se vai voiko laittaa se Raven oma boxi? ja jos laittaa se raven oman niin täytyykö silloin porata silti ECU`?

Uuten malliin ei tule raven boxia ollenkaan. Ja kyllä sun täytyy porata siihen ecuun se reikä.
Itte kyselisin semmosta, että mihin toi solenoidi kytketään. En oo tosiaankaan hirveesti vielä kattellu et mihin se törkätään kiinni, mut onks siel joku vapaa reikä mihin se menee suoraan kiinni?? Ja sitte jos siihe sais siihe vastauksen, että kun seosruuvia kiertää kiinnipäin, niin seos muuttuu laihemmaksi?
Mokuli
Pyörä:
DT 125R 200cc köyhän miehen kisaenska
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
22.5.2007 15:34

ViestiKirjoittanut Mokuli » 25.4.2009 21:08

Sehän on ilmaruuvi oikeelta nimeltä eli kiinnipäin rikastuu.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 25.4.2009 23:25

Mokuli kirjoitti:Sehän on ilmaruuvi oikeelta nimeltä eli kiinnipäin rikastuu.


kiinnippäin ku ruuvaa niin ilmansaanti tyhjäkäynnillä vähenee = rikastuu :)
junskiboy
Liittynyt:
24.2.2009 22:48

ViestiKirjoittanut junskiboy » 26.4.2009 23:05

Itelle on nyt ens viikolla tulossa aprilia rs vm: 2008 ja sitte tarvisin ohjeita ja hyviä sellasia tuoho ecu:n poraamiseen. Elikkä onko isoki homma ja sitte tarkemmat ohjeet




- Kiitoos
PeeDeZ
Pyörä:
Suzuki GSX-R 600 K8
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
26.6.2006 23:08

ViestiKirjoittanut PeeDeZ » 29.4.2009 23:05

Onkos porukat korvannut kiinnileikannutta sylinteriä tuolla mitakan sylinterillä ? Ite oon sellasen ostanu ja nyt tässä ku oon talvella pistäny pyörää ja sit pistin ton RAVE:n kiinni siihen niin se on jotenkin kummallinen se pakoaukon säätimen reikä siinä sylinterissä. tuntuu jäävän kauhean kauaksi se laippa siitä männästä verrattuna vakio sylinteriin. onko tällä jotain vaikutusta jos laippa ei pääse laskeutumaan riittävän alas? eli häviötä tulee kaiketi alavääntöihin ?
Olmetec
Liittynyt:
10.3.2008 16:11

ViestiKirjoittanut Olmetec » 30.4.2009 16:15

Mites on, että voiks sen laipan laittaa kiinni ilman solenoidia? Tilasin solenoidin myöhemmi mut se ei oo viel tullu ja ehin laittaa jo boksin ja laipan kiinni.

Ajattelinpa vaa, että voiks laippa osua mäntään jos vaijeri ei oo kiinni solenodis vai onks siin jotkut stopparit tai vastaavaa ettei sen tarvi olla kireellä.
Larva
Pyörä:
Aprilia RS 125 '07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.5.2007 21:06

ViestiKirjoittanut Larva » 1.5.2009 15:18

Olmetec kirjoitti:Mites on, että voiks sen laipan laittaa kiinni ilman solenoidia? Tilasin solenoidin myöhemmi mut se ei oo viel tullu ja ehin laittaa jo boksin ja laipan kiinni.

Ajattelinpa vaa, että voiks laippa osua mäntään jos vaijeri ei oo kiinni solenodis vai onks siin jotkut stopparit tai vastaavaa ettei sen tarvi olla kireellä.


Eihän sen sinne pitäisi osua. Mutta miksi et vaan laita sitä kuristus laippaa sinne?

Ainakin turvallinen.
Karjala takasin, pullo kerrallaan.
Larva
Pyörä:
Aprilia RS 125 '07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.5.2007 21:06

ViestiKirjoittanut Larva » 1.5.2009 15:20

Johani kirjoitti:
Mokuli kirjoitti:Sehän on ilmaruuvi oikeelta nimeltä eli kiinnipäin rikastuu.


kiinnippäin ku ruuvaa niin ilmansaanti tyhjäkäynnillä vähenee = rikastuu :)


Korjataanpas vähän. Jos sulla on tää sähkösiika eli 07-> niin kun ruuvaat aukipäin niin rikastuu.

En tiedä miksi näin on mutta sillain ainakin itsellä meni rikkaammalle ja loppu samalla
toi kierrosten leijuminen =)
Karjala takasin, pullo kerrallaan.