Raven säätö ja asennus

micho
Liittynyt:
6.8.2004 14:19

ViestiKirjoittanut micho » 1.4.2005 8:46

juu enhäm mä onnistunu löytää tuolt ees laippaa.. :D saatika sit miten tilattas tai postikuluja ym.....? :D
tuomas 88
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.5.2004 23:33

ViestiKirjoittanut tuomas 88 » 2.4.2005 21:28

Mulla kun on tossa pyörässä tt -putki ja rave... Ja sain talven aikana siitä raven laipan päässä olevasta tapista sen pään poikki, eli en saa sitä vaijeria siihen kiinni...

Ja nyt oon ajellu sillain, että se laippa on siellä paikallaan, mutta vaijeri ei oo kiinni. Mutta nyt on alkanu tuntuun siltä, että se menee ihan saman lailla mitä sillonkin kun se rave oli kiinni, oikeestaan en huomaa yhtään, että se rave on irti. Ja se kumminkin kesällä toimi ihan hyvin ,että se tosiaan nosti se laipan, ja oli ihan innoissaan, että kyllä nyt potkii hyvin, mutta nyt tuntuu, että se potkii samanlailla, vaikka se ei oo ees kiinni...

Eli kysymykseni on, että voiko sillä raven säädöllä on niin suuri merkitys, että jos se on ollu mulla koko viime kesän väärin säädetty (vaikka sen mielestäni ton ohjeen mukaan oikeen säädin), voiko se vaikuttaa niin paljon sen toimintaan?
Tuomas
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 2.4.2005 22:33

No jos sulla nyt on laippa koko ajan alhaalla niin sullahan pitäis olla vähemmän tehoa kuin olisi kurilaippa paikoillaan, koska raven laippa on pidempi kuin kurilaippa. Eli tonhan pitäis olla sitten melkein A1 tehoissa.
tuomas 88
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.5.2004 23:33

ViestiKirjoittanut tuomas 88 » 2.4.2005 23:34

Juu se on alhaalla, mutta silti se ottaa ihan mukavan tehopiikin jossain 8500rpm, kun se rave oli toiminnassa, niin se otti sen siinä 7800rpm, mutta ei siinä muuta eroo ollu, piikki tuli vaan aikasemmin.

Tai siis se oli jumissa alhaalla, mutta onko se voinu ittestään nousta ylös, kun se on nyt muutaman kerran tullu ajettua kuumaks, ja jos se karsta olis palanu sieltä pois.... Kun eiks se sillon kulkis ihan hyvin, jos se laippa on ylhäällä. Että voiko se itestään nousta paineen avulla sieltä ylös???

Kun tunne on se, että se rave olis toiminnassa, vaikka se raven moottori on sähköistään irti, ja vaijeri on nippusiteellä rungon kyljessä kiinni...
Tuomas
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 3.4.2005 1:25

micho kirjoitti:juu enhäm mä onnistunu löytää tuolt ees laippaa.. :D saatika sit miten tilattas tai postikuluja ym.....? :D

Otat tuolta ekaksi "special catalogue", sitten "rotax 122 engine", sieltä "cylinder/piston" ja sitten kuvasivu 2 ja alin-oikean puoleinen kuva ja siitä numero 86030 :-)
Tilaus tapahtuu sähköpostilla ja maksu suoritetaan etukäteen niitten tilille.
Aamen.
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 3.4.2005 10:26

Laastine kirjoitti:Micho: Kato tuolta mun galleriasta RAVEn säätöohjeet. Ja asennuksessa auttaa Mentulan sivut --> http://mentula.motot.net/



Miten hyvin toi asennusohje sopii MX:ään?
Iha jees, sillein ku kelaa...
micho
Liittynyt:
6.8.2004 14:19

ViestiKirjoittanut micho » 3.4.2005 10:34

Kiitoksia sake^ selvennyksestä.. :D ootkos itte tilannu tuolta? miten kauan kesti tulla? oliki postikulut noi 17e mikä ois ton 3 luokan tost?
Laastine
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2003 18:55

ViestiKirjoittanut Laastine » 3.4.2005 12:39

nks kirjoitti:
Laastine kirjoitti:Micho: Kato tuolta mun galleriasta RAVEn säätöohjeet. Ja asennuksessa auttaa Mentulan sivut --> http://mentula.motot.net/



Miten hyvin toi asennusohje sopii MX:ään?


Sama moottori ihan hyvin sopii. Solenoidille ja ohjainboksille on vain eri paikat, mutta pienellä oma aloitteisuudella nekin löytää...
Tieto lisää tuskaa...
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 3.4.2005 14:19

-
Viimeksi muokannut sake^ päivämäärä 18.12.2017 19:34, muokattu yhteensä 1 kerran
eskola89
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
26.10.2004 22:13

ViestiKirjoittanut eskola89 » 5.4.2005 22:31

kertokaapa joku mistä sais halvalla raven laipan ja kuvun jos itselläsi on jääny tarpeettomaksi niin pistä yv:tä ostan pois
myydään kawasaki 125 kdx osia...
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 7.4.2005 17:45

Paljon raven laipan pitää olla pakoaukossa ala-asennossa? itelläni ei peitä ihan puolta..
CoR3L
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
31.12.2004 15:18

ViestiKirjoittanut CoR3L » 7.4.2005 18:06

niin olis sellane kysymys että.. kun tolla aprilialla on hetken ajanu ja sitte pysähtyy ja pistää kytkime pohjaa ja kierrokset nousee sitte siihe 3000 (normaalisti 2000 tyhjäkäynnillä) ni voiko se johtua ravesta ja sen säädöistä?
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 7.4.2005 18:07

Ei. vaan tuo johtuu kaasarin säädöistä.
Various
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.5.2004 12:55

ViestiKirjoittanut Various » 7.4.2005 19:28

Mikä virka sillä vaijerilla on mikä tulee raveen? Siis vaijeri mikä menee sit takajarrupolkimeen. Muita vaijereita siihen ei tulekkaan ja ihmetyttää vähän,että mikä idea siinä on!?
"They say that pride is the sign of a foolish man!"
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 7.4.2005 20:05

Various kirjoitti:Mikä virka sillä vaijerilla on mikä tulee raveen? Siis vaijeri mikä menee sit takajarrupolkimeen. Muita vaijereita siihen ei tulekkaan ja ihmetyttää vähän,että mikä idea siinä on!?

Siis raven vaijeri nostaa raven laippaa, takajarrupolkimeen ei kuulu mennä mitään vaijeria!:-D
Viimeksi muokannut sake^ päivämäärä 7.4.2005 20:07, muokattu yhteensä 1 kerran