Raven säätö ja asennus

Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Shatter » 20.5.2011 14:30

ei se periaatteessa liian aikasin voi nousta ellei ohjainboksissa ole häikkää, jota tuskin on kerta tyhjäkäynnillä toimii normaalisti.

puhdista & öljyä laippa ja säädä uusiksi, vaijeri ei saa olla liian kireällä.
Mersumies on erimies.
Artz1-
Paikkakunta:
Juupajoki
Liittynyt:
16.2.2010 22:29
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Artz1- » 3.6.2011 18:08

Moron,

nyt tarvis saada uus laippa RAVE 1:een ja katoin että tuolta http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ctID=74935 sais.. Tossa on noi kaks eri mallia, toinen ilmeisesti ruostumatonta? Kumpi noista kannattaa ottaa, vai onko tolla lähinnä mitään väliä mitä hemmetin titaania se on, kunhan se pysyy koossa lämmöstä huolimatta? Vai onko mahdollista että huonolaatuisempi laippa heikkenee esim. tärinästä ja menee sitten poikki kolauksesta?

Ja koska toi sivu on tolla Hampurin kielellä joka ei meikäläiseltä taivu, niin joku asiaan enemmän vihkiytynyt voisi ehkä ystävällisesti neuvoa? Mitä maksutapoja tuolla on, paljonko posti/rahti, kuinka luotettava, jnejne..

En yhtään tiä olisko aiemmin ollut jo käsittelyssä, mutta ei rohkaissut toi sivujen määrä lukasemaan koko topikkia :D

Edit: Myös tohon ebayn kautta hommaamiseen jos sais samat ohjeet? Kiitos! (:
Nykyiset: Honda CBR 600F2 -94, Honda Z50J -93
Entisiä: Honda CBR 125R -08, Aprilia RS 125 -05
Rigellion
Pyörä:
Yamaha Dt 125r, Dt 50x, Solifer SM80
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
5.10.2008 12:23
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Rigellion » 4.6.2011 13:46

Mikä on servossa tai sähköissä vikana kun servo menee mykäksi kun käyttää kierroksia yli 3 tonnissa? tämän jälkeen ei sano mitään. Mutta kun käyttää virrat pois ja takaisin päälle niin taas toimii normaalisti kunnes käyttää taas kierroksia yli 3t. Saako se servo liikaa virtaa ja menee mykäksi vai katkeaako virran tulo vai onko cdi-puolella tämä vika? olisi paljon apua jos joku osaisi sanoa. En usko että on servossa vika kun on kaksi servoa ja molemmat tekee saman. Tai sitten on molemmat samalla lailla paskana :D Kyseessä siis Dt125 mutta ei tule sitlä puolelta vastausta nii osaako joku täällä sanoa? :D
fame
Liittynyt:
25.12.2010 19:38
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut fame » 9.6.2011 12:25

Olisko jollain kuvaa tuosta rave1 ohjausboxin paikasta mihin se tulee kiinni?

E: Myydäänkö jossain rave 1 pelkkää ohjausboxia?
rattiandy
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -10 TT, Aprilia RS 125 -09 TT
Liittynyt:
21.4.2008 20:03
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut rattiandy » 19.6.2011 13:35

Mites haittaako jos tuo laippa nousee noin 1 millin liian ylös tuolta pakoaukosta, eli sormella tuntee laipan pakoputken puoleisessa päässä pienen pykälän? Vaikuttaako mitenkään?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Shatter » 19.6.2011 16:31

en oo ainakaan ite huomannu että ois mitään vaikutusta, mutta voihan sen tieten säätää silleen että ei tuu pykälää taikka "koloa". pääasia kuitenkin ettei pakoaukkoon jää pykälää yläasennossa ja tehot kärsi.
Mersumies on erimies.
datsukki
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
2.8.2010 20:30
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut datsukki » 23.6.2011 20:50

kertokaas mulle että miksi laippa nousee vasta 9k rpm kohilla ? haittaa aika kivasti kiihdytystä ja kun vaihtaa isommalle nii ei mee piikille .. kyseessä siis rave 1 . cdi boksissa vai raven ohjainboksissa häikkää?
sako 338
Pyörä:
yamaha dt 125 r ja aprilia rs 125
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
8.5.2010 18:21
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut sako 338 » 25.6.2011 2:16

datsukki kirjoitti:kertokaas mulle että miksi laippa nousee vasta 9k rpm kohilla ? haittaa aika kivasti kiihdytystä ja kun vaihtaa isommalle nii ei mee piikille .. kyseessä siis rave 1 . cdi boksissa vai raven ohjainboksissa häikkää?
mikä ohjauspoksi sul on?
rattiandy
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -10 TT, Aprilia RS 125 -09 TT
Liittynyt:
21.4.2008 20:03
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut rattiandy » 2.7.2011 17:46

Semmosta ongelmaa tällä kertaa että solenoidi ei nosta laippaa. Laippa liikku hyvin eli ongelma on itse solenoidissa. Katsoin liittimestä josta solenoidi ottaa virtansa jännitteen akun puoleisesta päästä ja se oli ok. Mutta kun työnsin liittimet yhteen ja katsoin tällä kertaa jännitettä solenoidin puoleisesta liittimestä sitä ei ollut yhtään. Eli virrankulku katkeaa tuohon liittimeen. Kosketus liittimissä oli myös hyvä eli siinä ongelma ei voi olla. Kuuluuko siis solenoidin saada kokoajan virtaa vai voiko se sulkea koko piirin akulle asti kun ei sitä tarvitse?

Vähän vaikeasti muotoiltu mutta toivottavasti ymmärsitte. :D
Piikikäs
Liittynyt:
21.9.2010 14:54
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Piikikäs » 11.7.2011 13:12

Pitäskö ton laipan liikkua jo tyhjäkäynnillä? Siis kun vähän antaa kaasua ni solenoidi käy liikkumaan,mutta pitäisikö sen liikkua jo alemmilla kierroksilla? Vähän sekavaa mutta edellinen omistaja oli irroittanut vain solenoidin ja jättänyt boxit ja laipat kiinni pyörään ...
powerlussa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.2.2007 11:40
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut powerlussa » 15.7.2011 22:26

Kuinka paljon solenoidin tappi pitää olla ulkona? Mulla on nytten se ~8.5mm niinkuin ohjeissa sanotaan mutta tuntuu että piikki loppuu kesken ja potku häviää kokonaan yläkierroksilla. Eli laippa ei nouse kokonaan ylös piikillä?

E: Homma hanskassa
datsukki
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
2.8.2010 20:30
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut datsukki » 15.8.2011 16:53

sako 338 kirjoitti:
datsukki kirjoitti:kertokaas mulle että miksi laippa nousee vasta 9k rpm kohilla ? haittaa aika kivasti kiihdytystä ja kun vaihtaa isommalle nii ei mee piikille .. kyseessä siis rave 1 . cdi boksissa vai raven ohjainboksissa häikkää?
mikä ohjauspoksi sul on?


ohhoh siellähä oliki se 8400 boksi :o mutta ei luulis että 600 rpm noin iso ero , tuntu kyllä siin 9-10k välis nousevan , tiedä sitten..

mutta olisko jollai tuota 7800 boksia myynnis ?

E: paitsi taitaa kyllä se kierrosmittari vähä kusta ku kaverin pyörällä näytti 1-2k vähemmä vaikka sama putki jne
Rastafar
Liittynyt:
19.8.2011 13:02
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Rastafar » 19.8.2011 13:10

No, mitään tietoa mikä RSssäni on, TT, yksi päivä vain alkoi tuntua että se kiihtyy paljon hitaammin. pyörä kiihtyy noin 7000-8000 kierroksille asti todella hitaasti, jolloin saa tehopiikin, joka on suurempi kuin ennen. :eek: se myös huutaa paljon kovempaa kuin ennen (pienillä kierroksilla) pyörä on siis -06 RS, jossa kiinni RAVE ja TT putki, kaasari säädetty TT arvoihin ja tulppa vaihdettu myös. Apua?
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Lulz » 20.8.2011 12:28

Rastafar kirjoitti:No, mitään tietoa mikä RSssäni on, TT, yksi päivä vain alkoi tuntua että se kiihtyy paljon hitaammin. pyörä kiihtyy noin 7000-8000 kierroksille asti todella hitaasti, jolloin saa tehopiikin, joka on suurempi kuin ennen. :eek: se myös huutaa paljon kovempaa kuin ennen (pienillä kierroksilla) pyörä on siis -06 RS, jossa kiinni RAVE ja TT putki, kaasari säädetty TT arvoihin ja tulppa vaihdettu myös. Apua?

Rave jumissa ylhäällä.
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Jupezki » 22.8.2011 21:45

Miksi mulla ei kestä vaijerit Rave 1:sessä? Karkaa aina se morkula jommasta kummasta päästä. Alkaa vituttamaan, jos suoraan puhutaan, kun on jo varmaan 5. vaijeri menossa.