Raven säätö ja asennus

powerlussa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.2.2007 11:40
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut powerlussa » 23.8.2011 12:06

Jupezki kirjoitti:Miksi mulla ei kestä vaijerit Rave 1:sessä? Karkaa aina se morkula jommasta kummasta päästä. Alkaa vituttamaan, jos suoraan puhutaan, kun on jo varmaan 5. vaijeri menossa.


Mulla sama homma, vaijerit ja laipat menee kokoajan paskaksi. Siksi vaihdankin rave2:seen 8)
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Jupezki » 23.8.2011 21:21

powerlussa kirjoitti:
Jupezki kirjoitti:Miksi mulla ei kestä vaijerit Rave 1:sessä? Karkaa aina se morkula jommasta kummasta päästä. Alkaa vituttamaan, jos suoraan puhutaan, kun on jo varmaan 5. vaijeri menossa.


Mulla sama homma, vaijerit ja laipat menee kokoajan paskaksi. Siksi vaihdankin rave2:seen 8)


Mä kanssa vaihan, mutta vasta talvella. En jaksa alkaa nyt ottaa pyttyä irti, jotta sais sen reiän porattua. Ja pakko ajaa Raven kanssa, ilman Ravea se ajaminen on sanonko mistä. :D
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 3.9.2011 16:20

Voidelkaa laipat aseöljyllä ja puhdistakaa ne tietyin väliajoin. Vaikka 2 tkm välein. Tietenkin jos teillä on rikkaat seokset niin sinne kertyy enemmän karstaa ja pistää vastaan. Myös katsokaa, ettei vaijeri väänny liian jyrkässä kulmassa.

Kannattaa myös katsoa solenoidin ja sen laipan vaijerin kiinnikkeistä ettei sinne ole muodostunut mitään karheaa johon vaijeri hinkkaisi ja sen johdosta katkeaisi.
http://tonyyqi.kuvat.fi
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Jupezki » 4.9.2011 10:18

Mulla meni ne niin tiheeseen tahtiin poikki, että ei voinut olla vika laipan tai vaijerin paskaisuudessa. Vika oli ilmeisesti siinä, kun olin säätänyt sen aina vähän väärin. Olin ikäänkuin säätänyt sen niin pitkälle, että solenoidi ei ollut pohjassa kun laippa oli auki, kun laippa ei tullut enää ylemmäs. Nyt säädin sen niin, että solenoidi menee pohjaan ja ei jätä pykälää.
Artz1-
Paikkakunta:
Juupajoki
Liittynyt:
16.2.2010 22:29
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Artz1- » 13.9.2011 17:22

Olisko kellään myytäväks asti RAVEn vaipan pään kumituttia vähän kohtuullisempaan hintaan kun Nakkilassa? 15€ voin maksaa. txt 0405649359
Nykyiset: Honda CBR 600F2 -94, Honda Z50J -93
Entisiä: Honda CBR 125R -08, Aprilia RS 125 -05
Rapezu
Pyörä:
Aprilia MX 125 MYYNNISSÄ!!
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
5.5.2011 16:39
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Rapezu » 7.10.2011 17:01

Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 20.10.2011 1:40

Niinkuin toisessa topicissa kerroin, että paras tekniikka on vaan jatkaa sitä nitkuttelua niin eipä vahinkoa saa aikaan. Ei vissiin oo hirveesti tullu laippaa putsailtua, jos se noin jumekseen on päässyt.

Yksi vaihtoehto on rakentaa työkalu siihen. Käyttäjällä Shatter on galleriassa kuva yhdentyyppisestä ulosvetäjästä.
http://tonyyqi.kuvat.fi
JyBe
Liittynyt:
16.1.2011 14:07
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut JyBe » 25.10.2011 13:55

Rapezu kirjoitti:Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?

Itselläni oli sama juttu mutta kyllä se pitkän riutomisen jälkee lähti irti. vedät sitä aina ulos ja suihkutat crc:tä ja työnnät takaisin sisään ja taas ulos ja sisään ja jatkat sitä niin kauan että lähtee irti ja välillä laitat sitä crc:tä sinne
ApriliaPP
Liittynyt:
23.3.2010 19:30
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut ApriliaPP » 4.11.2011 10:09

Tuli irroteltuu ravea vähän liian rajusti ja raven laipassa oleva pyöreä helma meni kammettaessa rikki. Onkos sillä mitään vaikutusta tehoihin ja muihin? :roll:
Aparaatti
Pyörä:
Aprilia AF1 Sport-Pro '92, Honda CR 500 '91, Amica Grecav '96, 2xSuzuki PV '90, Suzuki RM 80 '78, Ski-Doo MX Z 600 H.O '03
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.6.2010 8:41
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Aparaatti » 11.11.2011 3:33

Hyvät ihmiset lämmittäkää sitä sylinteriä siitä laipan ympäriltä, homma helpottuu tosi paljon!!!
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 20.11.2011 13:31

kertokaas joku nyt että miten se rave säädetään oikein? vasta hommasin sen :) säädin nyt vain sillain että katoin siitä vaipan reijästä, että millon laippa nousee ihan ylös asti ja kiristin vaijerin siihen
sako 338
Pyörä:
yamaha dt 125 r ja aprilia rs 125
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
8.5.2010 18:21
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut sako 338 » 21.11.2011 22:54

^^jaani^^ kirjoitti:kertokaas joku nyt että miten se rave säädetään oikein? vasta hommasin sen :) säädin nyt vain sillain että katoin siitä vaipan reijästä, että millon laippa nousee ihan ylös asti ja kiristin vaijerin siihen


Tietopankki käyppä siellä.
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 22.4.2012 7:58

Pitää nyt ihan kysyä täältä, kun tietopankin ohje menee hieman ohi ymmärrykseni. Eli säädetäänkö RAVE siis vaijeria kiristämällä siitä säädöstä mikä on samanlainen kierresäätö kuin kytkimessä, tai polkupyörän jarruissa?

Sitten semmoinen elintärkeä kysymys, eli kun pistää virrat päälle ja solenoidi vetää laipan ylös, niin pitääkö vaijeriin jäädä edes hieman väljää? Nimittäin itsellä ei tällä hetkellä ole siinä yhtään väljää kun solenodi vetää.

Ostin uuden laipan ja heti kävi mielenkiintoisia kun ajossa tuntui ettei eka laippa noussut tarpeeksi ylös, sitten kun sammutin pyörän ja starttasin uudestaan liikkeelle niin laippa jäi jumiin yläasentoon. Nyt taas tuntuis että laippa ainakin toimii ala-asennossa, mutta yläasentoa en enää päässyt koittamaan kun loppui tie kesken.
Mikä tämmöistä vois aiheuttaa, paikat putsattu, ei karstaa.
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 22.4.2012 14:26

Noniin tajusinkin tuon säädön kun sitä pyörittelin, ja toimii hyvin.
Ainoaksi ongelmaksi muodostui ärsyttävä tehokuoppa 7000-7800 kierrosta, tälle alueelle jos sattuu viisari osumaan esim. n. 100km/h vauhdissa niin vauhti rupeaa putoamaan vauhdilla ja vasta kun kierrokset saavuttaa n. 6500rpm ja vauhtia sitten n. 80km/h niin rupeaa vasta olee sen verran tehoa että pystyy pitää vauhtia yllä.

Onko vika RAVE:n aukeamiskohdassa vai missä? Kun tämä kierrosalue toimi loistavasti kun vanha laippa oli rikki ja makasi pohjassa ilman vaijeria.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Raven säätö ja asennus

ViestiKirjoittanut eQ123 » 22.4.2012 18:44

Senhän kuulus olla kiinni jostain 2000-7800rpm ja auki 7800-> . Eli jotakin häikkää siinä kyllä nyt on jos se on auki vielä 7000 :S
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!