Rave 2

kapaa
Liittynyt:
29.3.2009 20:11

ViestiKirjoittanut kapaa » 6.1.2011 1:18

Siis Euro3 mallinen pyörä kyseessä. Eli kun rave2 pistää kiinni niin joutuuko tuon porauksen tekemään Ecuun? Rave1 kanssa sen joutuu tekemään, jotta rave1 toimisi, mutta joutuuko sen tekemään rave2 kohdalla? Jos joutuu niin miksi?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 6.1.2011 11:35

Ei kai sitä ihan pakko ole, mutta sitten sinulle jää siihen A1- ohjelma päälle. Ainakin kierrosrajoitin siinä on erona (10600rpm). Monet ovat myös sanoneet että käynnistyisi helpommin poratulla boksilla, en tiedä onko tässä perää.
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 4.2.2011 15:50

Oottekos nähny tuota rave 2 nyt missään siihen satasen hintaan? Synttärilahjaa tässä kalastellaan. :D Toki jos liian halpa rave 1 tulis vastaa niin ei olisi paha!
osku40
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 04
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
14.6.2007 14:19

ViestiKirjoittanut osku40 » 4.2.2011 20:28

Keihis kirjoitti:Oottekos nähny tuota rave 2 nyt missään siihen satasen hintaan? Synttärilahjaa tässä kalastellaan. :D Toki jos liian halpa rave 1 tulis vastaa niin ei olisi paha!

http://shop.straube-motorsport.de/index ... a1ad785690
henk. kohtaista kokemusta liikeestä ei ole mutta ilmeisesti moni tilannut ja luotettava kauppa on, postikulujen kanssa hintaa tulee n.125€ ja 2 viikossa pitäs postissa olla.
terotin34
Pyörä:
Aprilia Mx -04
Liittynyt:
5.3.2010 23:24

ViestiKirjoittanut terotin34 » 2.3.2011 21:56

mun ravessa tuli jotai toimintahäikkää viimekesänä, nii otin sen pois ja avasin ton nyt, nii se laippa on murtunu sieltä yläpäästä :| (siitä mistä se ruuvataan kiinni siihen koteloon). Nii myykää joku mulle toi laippa! tai saaks niitä uutena mistää? 8)
Viimeksi muokannut terotin34 päivämäärä 6.3.2011 14:41, muokattu yhteensä 2 kertaa
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 2.3.2011 22:51

Esajuppeli kirjoitti:Ei kai sitä ihan pakko ole, mutta sitten sinulle jää siihen A1- ohjelma päälle. Ainakin kierrosrajoitin siinä on erona (10600rpm). Monet ovat myös sanoneet että käynnistyisi helpommin poratulla boksilla, en tiedä onko tässä perää.


voihan se syttyennakkoaki muuttaa jos se rajottimenki poistaa.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 3.3.2011 17:55

Johani kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Ei kai sitä ihan pakko ole, mutta sitten sinulle jää siihen A1- ohjelma päälle. Ainakin kierrosrajoitin siinä on erona (10600rpm). Monet ovat myös sanoneet että käynnistyisi helpommin poratulla boksilla, en tiedä onko tässä perää.


voihan se syttyennakkoaki muuttaa jos se rajottimenki poistaa.
Voi, ja todennäköisesti muuttaakin. Räsän sytytys saisi olla kuitenkin reilusti aikaisemmalla silti, jos haluaa että kiertää kunnolla 11000+ rpm. Ja epämääräisiä tehokuoppia voi olla myös vakio CDI- boksilla (6000-7000rpm).
terotin34
Pyörä:
Aprilia Mx -04
Liittynyt:
5.3.2010 23:24

ViestiKirjoittanut terotin34 » 9.3.2011 15:50

terotin34 kirjoitti:mun ravessa tuli jotai toimintahäikkää viimekesänä, nii otin sen pois ja avasin ton nyt, nii se laippa on murtunu sieltä yläpäästä :| (siitä mistä se ruuvataan kiinni siihen koteloon). Nii myykää joku mulle toi laippa! tai saaks niitä uutena mistää? 8)


?
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 10.3.2011 16:31

Perhana, just ostin käytetyn rave2, mutta näyttää, että laipasta ois kierteitä lähtenynnä kävelemään. Ei oikeen laipalle jää liikkumisvaraa kun menee liian syvälle, pari milliä se liikuskelee ja laipan stopparit ei jää näkyviin edes kun laipan pyörittää sisään!

Kummin päin sen kierrepätkän pitää olla laipassa? Se puoli missä on enemmän kierrettä laippaan vai?

Mistäpä saa uusia laippoja halvalla(!)? Käytetynkin voin lunastaa itselleni, kunhan toimii. ;)
Aparaatti
Pyörä:
Aprilia AF1 Sport-Pro '92, Honda CR 500 '91, Amica Grecav '96, 2xSuzuki PV '90, Suzuki RM 80 '78, Ski-Doo MX Z 600 H.O '03
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.6.2010 8:41

ViestiKirjoittanut Aparaatti » 18.3.2011 15:10

Laitan nyt tähän kullanarvoisen vinkin kun monella on nuo laipat jumittuneet/karsoittuneet.
Ostakaa kuparitahnaa ja tuikatkaa sitä laippaan sekä pesään, parin tonnin välein aina lisää, kolon sekä laipan tulee myös olla täysin puhtaat kaikesta paskasta, toinen mikä auttaa myös erittäin paljon on se että käytätte ainoastaa synteettisiä hyviä öljyjä, Castrol TTS, Repsol,yms.
Koko raven puhdistaminen on aivan turhaa parin tonnin välein jos on käyttänyt ainoastaan erittäin hyviä öljyjä, itselläni 2000km jälkeen ei ollut havaittavissa minkäänsorttista karstoittumista.
Sanoisin että puhdistusväliksi on aika hyvä n. 4tkm.
terotin34
Pyörä:
Aprilia Mx -04
Liittynyt:
5.3.2010 23:24

ViestiKirjoittanut terotin34 » 19.3.2011 0:45

Oon nyt ettiny et mistä sais rave 2 laippaa ku omasta laippa hajos, löyty sit täältä tämmönen: http://www.finnrace.fi/sivut/21.44.0.0.1.0.html (pakoluisti, 29€) Eli Rotax FR125MAX -koneen rave2 laippa, eli kävisköhän tämä rotax 122:sen raveen? Ainakin hyvin samannäköinen vehje, tossa räjäytyskuva koneesta (jossa näkyy myös rave) http://www.iwt.com.au/FR125parts.htm
Zodd
Liittynyt:
27.3.2009 15:26

ViestiKirjoittanut Zodd » 20.3.2011 19:22

Kuva

Onkos tuossa kaikki täydelliseen RAVE2-pakettiin kuuluvat osat?
Missä hinnoissa nuo Suomessa pyörii?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 20.3.2011 21:21

Tuo on RAVE 1 ja kaikki osat on. mototissa ollu myynnissä satasen pintaan ja 2radilta saat 149e+pk.
Mersumies on erimies.
Zodd
Liittynyt:
27.3.2009 15:26

ViestiKirjoittanut Zodd » 20.3.2011 21:24

Aa, kiitos tiedosta. Myyjän mukaan RAVE2 ja ei itse ole näiden kanssa tullut häärättyä joten erehdys hyväksyttäköön.. :nolo:
justsum1
Pyörä:
Yamaha DT
Liittynyt:
19.12.2009 15:00
Rave 2 laippa

ViestiKirjoittanut justsum1 » 11.4.2011 16:14

Mulla kävi tälleen, että kun ostin räsän niin rave 2 toimi hyvin, hyvät väännöt alhaalla ja 8500rpm otti todella hyvän piikin. Sitten vähän ajan kuluttua laippa meni rikki, ja sitä sai ränklätä pitkään sylinteristä että irtoisi. Ostin uuden laipan rotax cartingista ja asensin sen sinne, mutta en tiennyt yhtään kuinka paljon sitä laippaa pitää ruuvata siihen raveen itse. Nyt väännöt on tosi hyvät, kiihtyy ihan mukavasti, mutta 8500rpm ylöspäin tuntuu kuristavan ja huutaa vaan eikä mitään piikkiä ole. Ennen otti huippuja 160--> mutta nyt vain 140 hitaasti. Eli laippa on luultavasti liian alhaalla mutta kuinka paljon sitä pitää ruuvata että toimisi oikein?? Jousen kireyttä säätämällä saa raven nousemaan aikaisemmin (väännöt huononevat) mutta ei laippa loppujen lopuksi nouse enempää, ennen myös laipan kokonaan nousemisen kuuli äänistä ja tunsi hulluna piikkinä, ei enään.)
Eli kertokaa paljonko sitä pitää ruuvata ylöspäin että nousisi oikein?? Vai pitääkö putki irroittaa jotta itse voi testata?

Ja niin vielä että kuinka päin laippa pitää laittaa sylinteriin? Mitään ohjeita en löytänyt. Siinä on se kapeneva alue niin kumpaa kohti se kapeneva kohta pitää laittaa, putkea kohti vai sylinteriä?

pääsin btw 6 litralla bensaa 120 kilometriä, joten kulutukseen olen hyvin tyytyväinen :)