Rave 2

Make H.
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
10.9.2003 15:45

ViestiKirjoittanut Make H. » 23.1.2005 17:06

Saha1-91 kirjoitti:
Make H. kirjoitti:Tuli vaan mieleen tässä että öikös rotaxin moottorikelkkojen koneissakin ole noita RAVE2:sia? Ainakin iteltä 500ccm lynxistä löytyy pari tommosta...

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kelkoissa on aina ollut tuo mekaaninen rave, sitä sähkötoimista siis ei ole koskaan kelkkoihin laitettu. Ja kelkkapuolellahan tuo RAVE2 haukuttiin nyt ihan paskaksi kun tilalle tuli RAVE+ jota ohjaa kampikammion paine, ainakin hyötysuhteen kerrotaan parantuneen ja tehoa saattaa olla hiukan enmmän


Niin mutta eiköhän nuita aivan uusimpia kelkkoja lukuunottamatta kaikissa kelkoissa ole just tuo rave2...Kyllähän tuo rave kuulostaa varmemmalta kun sähköllä ja vaijerin välityksellä säätyy, kuin jousella säätyvä, mutta kyllähän tommonenkin kampe hyvin asiansa ajaa, niin kuin joku tuossa jo ensikokemuksiaan kertoikin...
Kuvia MBX:stä:
http://www.bikepics.com/members/damacon/85mbx125f/
MYYDÄÄN: AUTO Mazda 626 2.0 HB GLX -87
AUTO VW GOLF II 1.8 CL -84
VARAOSIA Honda NS125f/r pyöriin.
kysy YV:llä!
HellHammer
Paikkakunta:
Mäntyharju
Liittynyt:
22.7.2003 20:27
Rave 2

ViestiKirjoittanut HellHammer » 23.1.2005 20:29

Eikös tuon pakoaukon säätimen vaijeri tule kaasuvaijerin yhteyteen kun antaa kenkää niin se aukeaa ?

Jos olen väärässä neuvokaa !
Make H.
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
10.9.2003 15:45
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Make H. » 23.1.2005 20:55

HellHammer kirjoitti:Eikös tuon pakoaukon säätimen vaijeri tule kaasuvaijerin yhteyteen kun antaa kenkää niin se aukeaa ?

Jos olen väärässä neuvokaa !


Ei tuolla ole mitään tekemistä kaasuvaijerin kanssa! Toki rave aukeaa kun kaasuvaijeria vetää, mutta ovat siis erilliset vaijerit...
Kuvia MBX:stä:
http://www.bikepics.com/members/damacon/85mbx125f/
MYYDÄÄN: AUTO Mazda 626 2.0 HB GLX -87
AUTO VW GOLF II 1.8 CL -84
VARAOSIA Honda NS125f/r pyöriin.
kysy YV:llä!
HellHammer
Paikkakunta:
Mäntyharju
Liittynyt:
22.7.2003 20:27
rave 2

ViestiKirjoittanut HellHammer » 23.1.2005 21:41

Siis eikös tuon raven vaijeri liity kaasuvaijerin liitoskohtaa josta se haarautuu kaasarille ja tuorevoitelulle.

Vai mihin se vaijeri tulee joka lähtee ravesta?
Maza Eläkeläinen
Liittynyt:
22.4.2003 16:47
Re: rave 2

ViestiKirjoittanut Maza » 23.1.2005 21:43

HellHammer kirjoitti:Vai mihin se vaijeri tulee joka lähtee ravesta?
Solenoidiin, mille syötetään virtaa raven ohjausboxin kautta.
[maggot]
Pyörä:
Suzuki Bandit 1200 -02 & Pitpro Pro Mod -08
Paikkakunta:
Neverland
Liittynyt:
17.5.2003 11:14
Re: rave 2

ViestiKirjoittanut [maggot] » 23.1.2005 21:44

HellHammer kirjoitti:Siis eikös tuon raven vaijeri liity kaasuvaijerin liitoskohtaa josta se haarautuu kaasarille ja tuorevoitelulle.

Vai mihin se vaijeri tulee joka lähtee ravesta?

Ei se mihinkään kaasuvaijeriin kiinni tuu. :D

Jos tarkotat RAVElla sitä kantta, mikä on sylinterissä kiinni, niin siitä vaijeri lähtee solenoidille, josta taas lähtee johtoja 7800-boxiin.
kikkelis kokkelis
HellHammer
Paikkakunta:
Mäntyharju
Liittynyt:
22.7.2003 20:27
RAve 2

ViestiKirjoittanut HellHammer » 23.1.2005 21:50

Kiitos tiedosta
Solenoidi puuttuu onko kallis investointi?
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 23.1.2005 21:56

suomesta uutena varmaan 150€ kieppeillä. saksasta saa muistaakseni 70€:lla.
Viltsur
Paikkakunta:
Koskenkorva
Liittynyt:
3.4.2003 15:18

ViestiKirjoittanut Viltsur » 23.1.2005 22:18

Ville Vallaton kirjoitti:Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.


Onneton saa olla asentamaan jos ton saa tippumaan sylinteriin..
Jarru on vauhdin surma!!! heh

-----------

Kuvia nöpöistäni galleriassa... (clik!)
NameLess
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut NameLess » 24.1.2005 2:11

Mulla kun oli noku-ravessa vanh.mallinen laippa jossa kierteet, eikä integroitu se vaijeriinpidike ni sinnehän se tippu. Oli vissii tärinästä mutteri pyöriny auki (vaikka oli kunnolla kiristetty) ja laippa tippunu, pytyssä vissiin olis viel pitäny jotkut stopparit olla mut yleensä ne on vissii kulunu jo pois. emt, siihen kierteeseen olis sit kai jotai kierrelukiteliimaa tms pitäny pistää.
Aprilia RSV 1000 Mille
Nicky
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.4.2003 17:23
Re: RAve 2

ViestiKirjoittanut Nicky » 24.1.2005 8:29

HellHammer kirjoitti:Kiitos tiedosta
Solenoidi puuttuu onko kallis investointi?

Jos tarvitset solenoidia niin lähetäppäs yv:tä , löytyisi yksi toimiva.
Soad
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.5.2003 14:59

ViestiKirjoittanut Soad » 24.1.2005 12:53

-
Viimeksi muokannut Soad päivämäärä 8.8.2012 22:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Make H.
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
10.9.2003 15:45

ViestiKirjoittanut Make H. » 24.1.2005 14:42

NameLess kirjoitti:Mulla kun oli noku-ravessa vanh.mallinen laippa jossa kierteet, eikä integroitu se vaijeriinpidike ni sinnehän se tippu. Oli vissii tärinästä mutteri pyöriny auki (vaikka oli kunnolla kiristetty) ja laippa tippunu, pytyssä vissiin olis viel pitäny jotkut stopparit olla mut yleensä ne on vissii kulunu jo pois. emt, siihen kierteeseen olis sit kai jotai kierrelukiteliimaa tms pitäny pistää.


olis varmaan pitäny vielä porata reikä pulttiin ja pistää siihen rautalankavarmistus...syö ikävästi miestä tommoset :(.
Kuvia MBX:stä:
http://www.bikepics.com/members/damacon/85mbx125f/
MYYDÄÄN: AUTO Mazda 626 2.0 HB GLX -87
AUTO VW GOLF II 1.8 CL -84
VARAOSIA Honda NS125f/r pyöriin.
kysy YV:llä!
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 24.1.2005 17:30

Viltsur kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.


Onneton saa olla asentamaan jos ton saa tippumaan sylinteriin..


Niin saakin mutta tarkotin jos sieltä sattuu katkeemaan vaijerit ajossa niin eikö se sillon tipu se laippa.
Mntl
Pyörä:
1000rr
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
19.6.2003 12:14

ViestiKirjoittanut Mntl » 24.1.2005 18:22

Ville Vallaton kirjoitti:
Viltsur kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.


Onneton saa olla asentamaan jos ton saa tippumaan sylinteriin..


Niin saakin mutta tarkotin jos sieltä sattuu katkeemaan vaijerit ajossa niin eikö se sillon tipu se laippa.

Ei se silti putoa. Laipassa on se stoppari joka estää sen, ellei se ole lähtenyt irti niinkuin nameless kertoi. Uudemmissa laipoissa se on yhtä kappaletta koko laippa ja vanhoissa kierteellä.
-You roll the dice and see what happens-