Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Kuristusten etsintätalkoot

Liittynyt:
26.1.2002 2:00
Kuristusten etsintätalkoot

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 20.10.2003 15:27

Mitäs jos kerättäisiin talkoilla kaikkien piikkien kuristustavat yhteen Info-topic'iin?
Niitä voisi laitella itse kukin tulemaan tänne. Topikista näkee mitä puuttuu, sitten vaan rekisteriote esille ja koneelle naputtelemaan. Kokoan sitten niistä yhteenvedon alkutalven kuluessa.

Huom. Kyse ei ole yksinomaan vain kuristusten poiston helpottamisesta, vaan
kuristukset osaa myös asentaa takaisin paikoilleen tarvittaessa.

Alla pari mallia.

Tässä lista johon merkkaan ne mallit joihin tiedot löytyy. ( ei aivan täydellinen lista vielä )

Aprilia AFI125 ok
Aprilia AFI125Replica ok
Aprilia Europa ok
Aprilia Futura ok
Aprilia RedRose ok
Cagiva Freccia ok
Cagiva Mito ok!
Honda CB125T
Honda MBX125F
Honda MTX125R
Honda NSR125 ok!
Honda XL125R
Honda XL125S
Husqvarna WRK125
Kawasaki AR125
Kawasaki KDX125
KTM ETC 125
MZ ETZ125
MZ RT 125 ok
Suzuki DR125S
Suzuki GN125
Suzuki GS125ES ok
Suzuki GS125R
Suzuki RG125F ok
Suzuki RG125U ok
Suzuki TS125E
Suzuki TS125R ok!
Suzuki TS125X
Yamaha DR125LC
Yamaha DT125LC
Yamaha DT125R ok
Yamaha TDR125
Yamaha TZR125
Yamaha TZR125RR
Viimeksi muokannut Enduro-Pappa päivämäärä 21.10.2003 19:13, muokattu yhteensä 2 kertaa
Liittynyt:
26.1.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 20.10.2003 15:28

Honda NSR

Eritysehto. Koneen tehon edellytyksenä on:
Imuaukkoon on sijoitettu kuristuslaippa, joka on kiinni sinettiruuvein, jotka taas on helppo poistaa vastakierretapilla. Pakoputken alkukäyrään on sijoitettu n:20cm pituinen kuristusputki, joka on kiinnitetty hitsaamalla. Kuristetun putken (A1) tunnistaa äänenvaimentimen takana sijaitsevasta koodista HI KBS U1

Asiantuntijan kommetti:

Kuristuksien poiston jälkeen pyörän säätöihin ei tarvitse koskea.

Kuristamattoman vakioputken tunnistaa koodista HI KBS E1.

Vaihtoehtona ostaa pyörään tehoputki, jotka on yleensä noin puolet halvempia kuin alkuperäiset. Esimerkkinä: Jolly Moto, Lazer, Giannelli ja Arrow.
Tehoputkea asennuksen jälkeen on suositeltavaa suuttimen vaihto 10 isommaksi.

( osin lainattu Jutut osion NSR-tekstistä )
Viimeksi muokannut Enduro-Pappa päivämäärä 20.10.2003 15:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
26.1.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 20.10.2003 15:29

Suzuki TSR

Eritysehto. Koneen tehon edellytyksenä on:
Pakoputken alkuun on hitsaamalla kiinnitetty halkaisijaltaan 30 mm kuristusrengas.

Asiantuntijan kommetti:

Kuristuksen poiston jälkeen pyörän säätöihin ei tarvitse koskea.
Paikkakunta:
Hyrylä
Liittynyt:
6.6.2003 18:42

ViestiKirjoittanut gs125 » 20.10.2003 18:00

Suzuki GS 125

Kuristettu moottorilla. ( moottorin teho alle A1-tehon )

Kuristusten poisto:

( ei toimenpiteitä ). Viritysvinkkejä: Kannattaa katsoa seuraavat paikat: Pakoputki, sylinteritilavuus, imu- ja pakokanavat, kaasutin, nokka-akseli.

Muokkasi : E-P ja kiitos GS125!
Viimeksi muokannut gs125 päivämäärä 21.10.2003 6:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Paikkakunta:
Järvenpää City
Liittynyt:
16.3.2003 11:36

ViestiKirjoittanut Pata » 20.10.2003 19:05

Oisin kiitollinen jos saisin Yamaha Tzr-rr kuristuksista tietoa!!
Kiitos jo etukäteen :wink:
Liittynyt:
26.1.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 20.10.2003 19:34

Pata kirjoitti:Oisin kiitollinen jos saisin Yamaha Tzr-rr kuristuksista tietoa!!
Kiitos jo etukäteen :wink:


Malttia , malttia, sehän on listalla ..vikana :lol:
Liittynyt:
5.3.2003 23:49

ViestiKirjoittanut Haven » 20.10.2003 19:37

Aprilia AF1 125
Aprilia AF1 125 Replica
Aprilia Europa
Aprilia Futura
Aprilia RedRose
Aprilia Sport Pro


Moottorin tehon edellytykset:
Dellorto PHBH28 kaasutin ja muuttuva-aukkoisen pakoaukonsäätimen tilalle asennettu kiinteä pakoventtiili, jonka venttiililaipan pituus on 43,6mm. Tunnisteena ulkoapäin tasainen laippa, jonka keskellä on 6mm:n kuusiokoloruuvi; Avainkoko 5mm.

Kuristimien tilalle:
Dellorto VHSB34 kaasutin ja R.A.V.E. (muuttuva-aukkoinen pakoaukonsäädin)

(näin sen täytyy olla.)

Prkl typot.
Viimeksi muokannut Haven päivämäärä 13.11.2003 9:27, muokattu yhteensä 5 kertaa
"I'm just dreaming speed limits away.."
<Pyörän kuva käyttäjätiedoissa>
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
10.9.2003 20:57

ViestiKirjoittanut suzuki rgf -94 » 20.10.2003 20:22

suzuki rgf

alennettu juottamalla pakoputken alkuosaan rajoitinrengas jonka reiän halkaisija on 30mm

pyörän säätöihin ei tarvitse koskea :retee:
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2003 17:00

ViestiKirjoittanut HARTSA-03 » 20.10.2003 21:26

Haven kirjoitti:APRILIA AF1 FUTURA

Moottorin tehon edellytykset:
Dellorto PHBH28 kaasutin ja muuttuva-aukkoisen pakoaukonsäätimen tilalle asennettu kiinteä pakoventteeli, jonka venttiililaipan pituus on 43,6mm. Tunnisteena ulkoapäin tasainen laippa, jonka keskellä on 6mm:n kuusiokoloruuvi; Avainkoko 5mm.

Kuristimien tilalle:
Dellorto PHBH34 kaasutin ja R.A.V.E. (muuttuva-aukkoinen pakoaukonsäädin)


Sama juttu Replicassa!
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.4.2002 7:26

ViestiKirjoittanut Katana R » 20.10.2003 22:56

Yamaha DT125R vm. 1988-1999: Rajoitettu 28mm Mikuni kaasuttimella, kuristus levyllä ilmanpuhdistin kotelossa (vedä koko ilmanpuhdistin kehikko pois ja sieltä ilmanpuhdistin kotelosta löytyy irtonainen levy missä reikä keskellä, se on kuristin) , poistettu YPVS servomoottori ja siihen liittyvät vaijerit, säädetty pakoaukon levy kiinni (säädä hakanen reiän kohdalle ypvs kotelossa pytyn vasemmalla puolella ja saat enemmän tehoa, YPVS servo ja vaijerit on kuitenkin kannattava ostos) ja pakoputken alkukäyrään hitsatulla kuristus renkaalla (näkyy kun putken irroittaa).

Yamaha DT125R vm. 2000-2003: Rajoitettu 28mm Mikuni kaasuttimella ja pakoputken paisuntakammioon hitsatulla puolikuun muotoisella metalli levyllä, putken joutuu hitsaamaan auki paisuntakammion hitsaus sauman kohdalta ja siellä näkyy puolikuun muotoinen kuristin levy. 2000-2003 malleissa vakiona YPVS servomoottori ja vaijerit kiinni. Pyörän säätöihin ei tarvi koskea.

Sekavaa tuli :eek:
http://www.bikepics.com/members/judenza/
#125cc-bikes @Qnet
#Scooters @Qnet
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2003 17:00

ViestiKirjoittanut HARTSA-03 » 21.10.2003 14:13

tuolta 125.motot.netistä löytyy kyll jotaki...
Liittynyt:
8.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut Zell » 21.10.2003 14:32

Ei ollut RS:ää listassa, mutta laitanpa silti, nuori kapinallinen kun olen.

Aprilia RS -> 98 (Rotax 123)

Pakoaukonsäätimen (RAVE) tilalle asennettu kiinteä pakoventtiili, sekä kaasutin vaihdettu 34mm -> 28mm.


Aprilia RS 98 -> (Rotax 122)

Pakoaukonsäätimen (RAVE) tilalle asennettu kiinteä pakoventtiili, paisuntakammion sisälle lisätty kuristusputki, ilmanpuhdistajan toinen ilmanottoputki tukittu.

Lisäksi sytytysboksista löytyy ns. enviromental dip, eli pinni, jonka katkaisemalla saa päästöjen mittausta varten tehdyn tehorajoituksen pois (keskikierroksilla).
< Pretty look doesn't make your bike fast, but fast does make your bike look pretty. >
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
7.2.2003 9:21

ViestiKirjoittanut Rudenorth » 21.10.2003 15:51

No tässä jotain Yamaha Tzr:n kuristimista, joita nyt muistankaan

20kw->9kw:

*pakoputken juuressa hitsaten asennettu kuristinholkki (halkaisia 19mm)
*kaasuttimen pääsuutin vaihdettu kokoon 170
*ypvs lukittu kiinni asentoon 5mm ruuvilla ja ypvs:n vaijerit poistettu.
Liittynyt:
26.1.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 21.10.2003 15:57

[quote="Zell"]Ei ollut RS:ää listassa, mutta laitanpa silti, nuori kapinallinen kun olen.

Minun mokahan se on, lista on vajaa. Mutta näinhän se täydentyy.
Wanha ja niin paatunut :wink:

Ja thanks Zell !
Paikkakunta:
Itä-Vantaa
Liittynyt:
11.4.2003 19:26

ViestiKirjoittanut Jans-Ku » 22.10.2003 13:56

Yamaha TZR RR Belgarda

Moottorin teho alennettu 9KWiin seuraavin kuristuksin:

-kaasarin pääsuutin 170

-YPVSn servo ja vaijerit poistettu, laippa lukittu 5mm ruuvilla jolloin pakokanavan korkeus 17mm

-pakoputken juureen hitsattu 19mm kuristinholkki