Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

miuhu
Liittynyt:
7.1.2014 21:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut miuhu » 18.8.2015 14:13

haittaako jos laittaa vähän eri öljyä sekaisin molemmat 10w40 motulia mutta eri mallia (kuitenkin vöhän sekoittuu jämät vaihteistossa öljyn vaihdon yhteydessä)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 18.8.2015 14:38

Ei haittaa.
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Meepi » 18.8.2015 17:08

Onko normaalia että öljytikun päässä kuplia? Liekö tyhmä kysymys, mutta en ole koskaan aiemmin ilmiötä havainnut.
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Kimzter » 18.8.2015 17:48

Voiko huono tulppa aiheuttaa tulpan nokeentumista, otin meinaa tulpan irti ja se oli ihan musta, viittais rikkaasseen seokseen mutta kun mitään muutoksia ei oo kaasariin tehty.
E: Edelleen ongelmana ei pysy tyhjäkäynnillä, tuntuu tukehtuvan.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 18.8.2015 20:29

^^ Joskus öljytikun päässä on kuplia, voi johtua öljyistä tai liian suuresta öljymäärästä jolloin öljy alkaa vaahtoutumaan.

Oliko tulppa musta suoraan ajon jälkeen vai tyhjäkäynnin jälkeen? Joku mättää jos ekan sivun säätöohjeilla ei saa konetta pelittämään.
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Kimzter » 18.8.2015 21:07

Tulpaa siis noin 5min paikallaan kaasuttelun (hyytyy ellei anna kaasua) jälkeen ihan musta. Kokeilin uudella tulpalla lähti paremmin käyntiin (työntämällä) ja kävi myös paremmin mutta tyhjäkäynti edelleen vähän tukkoista, antoi kerran vähän kaasua niin pysy n. 20s. Hyvin käynnissä jonka jälkeen alko hyytymään taas, tulppa tosin tälläkertaa oikean värinen.
Mainittakoon vielä että jostain pakoputken ja kannen välistä rupes lämmetyä nousemaan vähän valkoista savua, (jotain öljyä jolla oon putken muttereita rasvannu?), ja n. 10-15min jälkeen alko flekti paahtamaan (ilmaa letkuissa?)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 18.8.2015 21:28

Jos tulpan värin perusteella alkaa säätää seoksia niin väri pitää katsoa heti ajon jälkeen. Vaikka säädöt on lähes kohdallaan niin paikallaan kaasutellessa tulppa menee yleensä mustaksi, sen perusteella ei voi sanoa yhtään mitään säädöistä.

Flekti yleensä pärähtää käyntiin kun moottori kuumenee tarpeeksi, siinä 10-20 minuutin paikkeilla kun pyörä seisoo paikallaan. Jos kaikki letkut ja jäähdyttimet on kuumia niin siltä osin kaikki on kunnossa.
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Kimzter » 18.8.2015 22:26

Seosten pitäs olla kohillaan ku noilla pelas hyvin ennen yläkerran purkua. Ei vaa nyt oikee taho ymmärtää kun ilmaa tulee, kipinää tulee ja bensansaannin pitäs olla kunnossa mutta silti ei pelaa...
MiQuZiX
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 Honda CB125
Liittynyt:
15.11.2014 15:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut MiQuZiX » 18.8.2015 23:12

Kuinkas porukka on noitte ''kurien'' kanssa toiminut näitten ruisku pelien kanssa? Itselläni siis Yzäri ja tekis mieli poistaa se mehupilli tuosta änkän päästä ainakin. Kokonaan uuden putkenkin tekaisen jos vaan saan rahat tuohon powercommanderiin. Rupeaako kone käymään kuinka laihalla jos löisi tyhjän putken ilman noita vakiomankin loppupillejä?
Tarkkaa hommaa niin kuin puuhevosen persreiän poraus

Projekti: viewtopic.php?f=93&t=87641
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 18.8.2015 23:22

Paljonkos porukoilla 180 kitin kans huiput semmosessa "normi" ajossa eli ei mitää munakyykkyalamäki testauksia
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 18.8.2015 23:29

sitten se oma "ropleema"
eli laitoin toss muutama kk sitte athenan 180 kitin ja kaveriksi virinokan ja sytkämodin sekä kannen käytin koneistamolla. sisäänajot ajelin ja sitte niitä tehoja testaamaan

no huiput jäikin snne 105kmh tuntumaan joten vaihoin välit 14/48 ja huiput noin 112kmh
eli onko tosiaan nuin vähän kun vakionakin meni aikalailla 110kmh hyvänä päivänä
suuttimia kokeillut 140-147 eikä eroa paljon ole. alkaa jo vähä toivo loppumaan ton kans ku vertaukseksi kaverin 180 beta menee helposti 120kmh

venttiilienvälykset ja ajotuksen sun muut koatottu monee kertaa läpi ja kaikki on niinkuin pitääkin :s :( pyörä on siis mh10 125
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 19.8.2015 7:53

Huiput vaihtelee välityksistä riippuen. Mitä enemmän laittaa viriä, sitä harvemmaksi kannattaa muuttaa välityksiä että moottorin vääntö pääsee oikeuksiinsa. Virikoneella ei ole tarkoitus että kone kiekuu 6:lla rajoittimelle, siitä ei ole mitään hyötyä vaan enemmänkin haittaa. Monesti myös kiihtyvyys paranee kun välityksiä pidentää.

Pojan enduro Beta kulki 183 pytyllä huippuja renkaista ja välityksistä riippuen 110-125kmh.
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 19.8.2015 14:44

hmm oliskoha sitte liian raskaat nuo ku eu kutosella jaksa kiertää ku siihen 8100rpm ja ku sattuu sopiva alamäki nii alkaa sitten nousta , mutta koskaa en oo rajottimelle asti saanu huuatettua edes vakioväleillä :D tuntuu kuin korkeemilla kierroksilla (yli/7000) kaikki teho vaan katoaa
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 19.8.2015 15:07

Paha mennä sanomaan mikä on mennyt pieleen virien kanssa, pitäisi potkia selkeästi paremmin kuin pelkkä 180 pytty.

Onhan sulla uusi ilmansuodatin?
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 19.8.2015 15:41

ilmasuodatin on semmonen vaahtomuovi tötterö koska vakiolla ei saanut toimii sitten ollenkaan..suuttimena piti olla 135 ettei "tukehtunut" :s

onkohan nuissa moottoreissa jotain merkkikohtaisia eroja kun aina tuntunut paljon laiskemmalta kuin muut samalla koneella olevat pyörät, tässähän oli vakiona vaan 110ps ja tk 32 ja teki tiukkaa saada se 100kmh mittariin todellakin :D :lol: