2T viritys ja tekniikka

JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 22.6.2011 16:10

proppu kirjoitti:Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.


Kaasarissa on siis tuo laippakiinnitys niin eipä onnistu putken laittaminen kaasariin.
Kuva

Hitsilaitteet/niitten lainaaminen onnistuu aikaisintaan kuukauden päästä, niin olisi ihan jepa saada tuo kiinni..

Väsään huomenna tuollaisen levykiinnityksen ja katson/raportoin miten toimii. Kyllähän nuo kaasarit keuliessakin melko suureen kulmaan menee, ja toimii ihan kunnolla?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 22.6.2011 21:53

JjyKs kirjoitti:
proppu kirjoitti:Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.


Kaasarissa on siis tuo laippakiinnitys niin eipä onnistu putken laittaminen kaasariin.
Kuva

Hitsilaitteet/niitten lainaaminen onnistuu aikaisintaan kuukauden päästä, niin olisi ihan jepa saada tuo kiinni..

Väsään huomenna tuollaisen levykiinnityksen ja katson/raportoin miten toimii. Kyllähän nuo kaasarit keuliessakin melko suureen kulmaan menee, ja toimii ihan kunnolla?


ittellä ei ollu ku varmaa 30 asteen kulmassa 38mm tmx ja tulvi tyhjäkäyntisuuttimen kautta kampikammion ja putken täyteen.
Stilly
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
19.1.2010 16:53
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Stilly » 23.6.2011 0:40

Saako näsäriin jostain tilattua tt suutinsetin vai pitääkö kaikki suuttimet tilata erikseen? :o
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 23.6.2011 15:23

Ehkä Dellorton omilta sivuilta, mutta ehdottomasti helpompi tilata moposportilta erikseen.
mirå
Liittynyt:
14.6.2009 14:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut mirå » 23.6.2011 21:24

kenellää myynnissä 34mm litteäluistista kaasaria? yv mulle jos on. käy pikkuhiljaa ottaa päähän toi 26mm ku ei lähe mihikää :lol: mut onha noi välitkin raskaat (13/38)
hopperjäbä
Pyörä:
Kawasaki KDX 125cc -92
Liittynyt:
2.2.2010 21:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut hopperjäbä » 23.6.2011 22:56

Mistä voisi johtua, että kawaani tulee kipinä vain suunnilleen joka kolmannella polkasulla, vaikka juuri on koneremontit tehty. Ei edes lupaa käydä :s
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 23.6.2011 23:30

hopperjäbä kirjoitti:Mistä voisi johtua, että kawaani tulee kipinä vain suunnilleen joka kolmannella polkasulla, vaikka juuri on koneremontit tehty. Ei edes lupaa käydä :s


kosketushäikkää, käyppä liitokset läpi.
'sami_
Pyörä:
Derbi gpr 125 racing vm. 05
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
15.8.2009 18:26
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut 'sami_ » 25.6.2011 21:38

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Derbi_GP ... austs.html
Toisena olevan jollymoton putkee oon aatellu hommata ja nyt pitäs saada tietoo et minkä kokosta pääsuutinta ja tk suutinta tarvis laittaa kiinni ku pyörä on muuten tt? ja mitä muuta yleisesti pitäs tehä siis tuorevoiteluu varmaa lisää ja tollasta. Pyörä oli derbi gpr 125 racing vm 05
LUMPERO
Pyörä:
Derbi senda racer vm 2003, Yamaha DTx 170cc vm2006
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
27.10.2009 15:34
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LUMPERO » 26.6.2011 14:22

Johani kirjoitti:
JjyKs kirjoitti:
proppu kirjoitti:Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.


Kaasarissa on siis tuo laippakiinnitys niin eipä onnistu putken laittaminen kaasariin.
Kuva

Hitsilaitteet/niitten lainaaminen onnistuu aikaisintaan kuukauden päästä, niin olisi ihan jepa saada tuo kiinni..

Väsään huomenna tuollaisen levykiinnityksen ja katson/raportoin miten toimii. Kyllähän nuo kaasarit keuliessakin melko suureen kulmaan menee, ja toimii ihan kunnolla?


ittellä ei ollu ku varmaa 30 asteen kulmassa 38mm tmx ja tulvi tyhjäkäyntisuuttimen kautta kampikammion ja putken täyteen.

Mulla taas on dellorto 38 VHSB tai VHSH(en muista kumpi) melkein 45% asteen kulmassa ja toimii. Keuliessa kaasari on vaakasuorassa.
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 4.7.2011 10:36

LUMPERO kirjoitti:Mulla taas on dellorto 38 VHSB tai VHSH(en muista kumpi) melkein 45% asteen kulmassa ja toimii. Keuliessa kaasari on vaakasuorassa.


Testailin pienen bensapullon kanssa ilmassa tuota ylivuotoa. Tuo Mikuni joka oli tarkoitus kiinnittää, tulvi jo reilusti pienemmässäkin kulmassa, mutta Dellorto PHBH 26mm (vakio) taasen piti bensat sisällä :|

Noh päädyin juottamaan messinkiputkesta ja kuparilevystä sopivan imukaulan. Tuorevoitelunipalle teinkin jo kierteet ja tänään pitäisi boost bottlen nippa (7mm kupariputkea) juottaa vielä kiinni. Boost Bottlen taas mitoitan 7500RPM paikkeille, jossa kone ainakin persdynon ja vakiokierroslukumittarin mukaan tuottaa eniten tehoa :D Tuonkin varmaan kasaan juottamalla, ellei jostakin satu löytymään sopivan kokoista metallista juomapulloa.

Mites onko porukalla mitään hajua onko tuolla itse pullon tilavuudella niin suurta merkitystä, kunhan letkun paksuus ja pituus on oikein mitoitettu? Tuohon excel taulukkoon kun pitää heittää kuutiotilavuus ja haluttu kierrosluku, ja se laskee loput. En sitten tiedä että pitäisikö tuohon kuutiotilavuuteen heittää sylinterin tilavuus, vai bottlen tilavuus? Ylhäällä lukee, että tuon pullon pitäisi olla vähintään sylinterin kokoinen, niin kelpaako esim 200cc pullo 180cc sylkälle?

EDITTIÄ: Boostbottle tehty, galleriassa kuvia. Kanafondi pullo oli juuri sopivasti 180cc ;)
-HP-
Pyörä:
Aprilia RS -03
Liittynyt:
11.8.2009 16:35
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -HP- » 6.7.2011 16:26

En löytäny parempaa paikkaa tälle, mitä kaikkea nyt pistää ostaa männänvaihdon yhteydessä? Ei löytynyt pikaseen mistään, ja mopo-ajankin ajelin vaan yhellä männällä. :|
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut JjyKs » 6.7.2011 16:59

-HP- kirjoitti:En löytäny parempaa paikkaa tälle, mitä kaikkea nyt pistää ostaa männänvaihdon yhteydessä? Ei löytynyt pikaseen mistään, ja mopo-ajankin ajelin vaan yhellä männällä. :|


Mäntäsarja, sekä alatiiviste/koko tiivistesarja. Tiivisteiden tarvekkin riippuu ihan siitäkin että saako sylinterin irti ilman kannen irroitusta. Alatiiviste kumminkin pakollinen ellei korvaa tiivistemassalla. Sylinteri kannattaa myöskin hoonata, ellei ole pinnoitettu.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 6.7.2011 17:05

-HP- kirjoitti:En löytäny parempaa paikkaa tälle, mitä kaikkea nyt pistää ostaa männänvaihdon yhteydessä? Ei löytynyt pikaseen mistään, ja mopo-ajankin ajelin vaan yhellä männällä. :|


mäntäsarja, yläpään tiivistesarja. työkalutkin on hyvä olla, että saa purettua ja kasattua.
jermux
Pyörä:
Yamaha Dt 125X Mbk X-limit ja Pv(Ex)
Paikkakunta:
Muurame
Liittynyt:
18.5.2009 16:40
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jermux » 6.7.2011 18:16

Millasella suuttimella kannattas lähtee kokeilee 170cc:n kanssa. Vakiokaasari, ilmanputsarin kansi on kokonaan avarrettu ja putkena arrow.
Käy Kommentoimassa: http://www.motot.net/galleria/91154
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Andhu » 6.7.2011 19:05

Kaverilla toimii 250 ilman tötsää
Viimeksi muokannut Andhu päivämäärä 6.7.2011 21:24, muokattu yhteensä 1 kerran