2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Cross@r » 18.3.2012 19:20

TommieZ kirjoitti:kannattaako noihin alakerran laakereihin jättää iha tehdasrasvat väliin kun asentaa?

Turhaapa niitä poistelemaankaan.
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Pikkutuutti
Pyörä:
Cagiva Mito evo2
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
6.12.2010 18:50
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pikkutuutti » 20.3.2012 22:00

Tässä Teille 2- tahti kuskit: https://www.facebook.com/pages/2-tahti- ... 6785597791 ;)
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut TommieZ » 27.3.2012 18:39

mistähän löytäis tollasseen 6201 C4 välyksellä olevan laakerin lukkorengasuralla kun ei mistään liikkeestäkään oikeen tunnu löytyvän vai mitä mieltä ootte riittäisköhän siihen ihan c3 laakerikin kun se tulee hussessa siihen tp-akselin viereisen ratasparin päähän.
kesajatski
Liittynyt:
7.4.2007 15:28
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kesajatski » 27.3.2012 22:44

Nyt kaipais vinkkii männän vaihtaneilta, kannattaisko laittaa jo pykälää isompi mäntä, kyseessä siis 32 tkm ajettu aprilia rs 125, ja huoltokirjan mukaan vaihettu mäntä jo kerran aikasemmin. Ei mitään hajua mitä kokoa nykynen mäntä on... Sylinteri on alkuperäinen, ei koskaan leiponut. Onko vanhan männän koon selvittämiseksi ainut vaihtoehto mitata jollain tarkalla mitalla sen halkaisija? Joitain merkintöjä siinä on, numerosarja 1298 löytyy männän alta, ja merkinnät "mp" ja "v8"männän päältä, mutta nuo eivät itselle pahemmin sano mitään...
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 28.3.2012 11:37

Suosittelen mittaamaan sylinterin tarkalla mitalla ja siitä 0,05 (?) pienempi mäntä ;)
powerlussa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.2.2007 11:40
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut powerlussa » 28.3.2012 19:26

Noniin, ois männänvaihto edessä ja semmosta kyselisin että pitäskö tuonne lyödä sisään samankokoinen mäntä kuin viimeksi (53.97mm)? Vai pitäisikö laittaa jo 53.98mm mäntä? Edellisellä männällä kerkesin ajaa ~1,5tkm ennenkuin pakoaukonsäätimen laippa otti mäntään kiinni. Kerkesin kyllä jo tilata samankokoisen männän englannista :roll:
samuxd
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.4.2008 19:38
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut samuxd » 30.3.2012 16:41

Oon noilta rossimiehiltä kuullu että 5 mäntää ajetaan aina samaa kokoa ja tämän jälkeen vaihetaa pykälää isommaks. Joten luulisin että te voitte laittaa hyvillä mielin saman kokoisen männän mikä viimeksikin on ollut sisässä. ;)
Myydään purkumopoja/skoottereita! Myös paljon muuta osaa myynnissä! Katso ilmoitukset tästä!

http://samuxd.kuvat.fi/kuvat/
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 30.3.2012 17:53

Muistakaa rossipyörä on rossipyörä.. smr temmiläine ei ainakaa tykkää edes kolmesta samankokoisesta männästä.. Sylinteri koneistamolle ja se mitataan, jonka perusteella mäntä valitaan.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 30.3.2012 17:59

Mä en ymmärrä mikä vitun himo on laittaa tunteella niitä mäntiä. Se mittauttaminen ei maksa kuin vaivan, joku koneistamo siitä voi vitosen ottaa, mulla ei mp-racing ottanut mitään. Se mäntä maksaa sen 100e, mittaus on siinä pieni vaiva ja sit ei tartte ihmetellä kun on niin löysä tai liika tiukka :roll:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kermakoira » 1.4.2012 22:44

Avasin GPR:n pytyn kannen ku epäilin kannentiivisteen pettäneen ja nyt ku katon mäntää niin näyttää aika tummalta, käytännössä mustalta. Onko normaalia?

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... M_1676.jpg
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jonitzi » 2.4.2012 0:24

Kyllähän nuo tapaavat karstottua. Ei ole vaarallista.
Näin ylhäältä päin näyttää terveeltä. Ota pytty pois niin selviää enemmän.
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
De_Tube
Pyörä:
Derbi Xtreme Sm -07
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
23.6.2011 12:24
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut De_Tube » 2.4.2012 22:42

kermakoira kirjoitti:Avasin GPR:n pytyn kannen ku epäilin kannentiivisteen pettäneen ja nyt ku katon mäntää niin näyttää aika tummalta, käytännössä mustalta. Onko normaalia?

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... M_1676.jpg


On se melko normaalia, jos ajelee kaupungissa rajoitusten mukaan. Mäntä näet "karstoittuu" kun ei pääse kierrättämään konetta (ellet ajele jollain 1-2 vaihteella). Pahimmassa tapauksessa voi leipoa vaikka kiinni asti. Auttaa kun moottorijarruttelet hieman silloin tällöin taikka kastat männän 4t öljyssä ennen takaisin laittoa. Muista uudet kannentiivisteet.

Don't feed the troll -_nikko
Ei mopoilulla ole rajaa, kun on päästänsä hieman kai vajaa.
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 2.4.2012 22:48

De_Tube kirjoitti:
kermakoira kirjoitti:Avasin GPR:n pytyn kannen ku epäilin kannentiivisteen pettäneen ja nyt ku katon mäntää niin näyttää aika tummalta, käytännössä mustalta. Onko normaalia?

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... M_1676.jpg


On se melko normaalia, jos ajelee kaupungissa rajoitusten mukaan. Mäntä näet "karstoittuu" kun ei pääse kierrättämään konetta (ellet ajele jollain 1-2 vaihteella). Pahimmassa tapauksessa voi leipoa vaikka kiinni asti. Auttaa kun moottorijarruttelet hieman silloin tällöin taikka kastat männän 4t öljyssä ennen takaisin laittoa. Muista uudet kannentiivisteet.


Älä saatana moottorijarruttele ! ei tee ollenkaan hyvää koneelle. ton karstan saa pois vaikka brakekliineril mut toi ei haittaa mitään. sylinteri putkikin näyttäs olevan hyvässä kunnossa mitä tosta kuvasta näkee.
Daref
Pyörä:
Husqvarna sm 125cc 04vm
Paikkakunta:
Vaasa huutoniemi ghetto streets underground
Liittynyt:
28.9.2010 18:02
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Daref » 3.4.2012 0:43

Ostin husqvarna sm 125 04vm ja entisen omistajan mukaan mäntä pitäisi piakkoin vaihtaa mitä kaikkee nyt pitää ostaa ainakin mäntä ja tiivisteet mitäs muuta?
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 3.4.2012 9:15

mäntä, mitta sylinteri että tule oikea koko, o-renkaat kannen alle, sekä tiiviste pytyn alle. Myös neulalakeri on hyvä uusia yläpäähän :)
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)