2T kevytmoottoripyörän koneremontti

_tatuu_
Pyörä:
Yamaha YBR 125 cc -05, Peugeot XPS SM 50cc -04, Yamaha Aerox 50cc -02
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.6.2009 16:10
.

ViestiKirjoittanut _tatuu_ » 29.4.2010 18:22

Miten saan koneen helpoiten auki silleen että nään kokonaan kampiakselin ja olisi mahdollista se irroittaa? :) kyseessä peugeot xps 04 ja kone siis am6.. tippu männän sokka sinne niin pitäis saada pois se sieltä :D
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 29.4.2010 18:30

Riittää että pytyn ottaa pois, pyöräytät paperia kammen alta niin tulee ylös, tai käytä magneettia, paineilmaa... mitä nyt keksitkään. Muista että puhtaus on tärkeää.
_tatuu_
Pyörä:
Yamaha YBR 125 cc -05, Peugeot XPS SM 50cc -04, Yamaha Aerox 50cc -02
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.6.2009 16:10
.

ViestiKirjoittanut _tatuu_ » 29.4.2010 19:49

mites jos ilmaa laittaa ni tuleeko se varmasti sieltä ettei mee minnekkään välii ja miten toi paperihomma toimii? :)
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 29.4.2010 22:51

Siis vittu saat sen helposti sieltä, ku otat taskulampun käteen ja katot sinne kampikammion pohjalle. Sit tökkään magneettisella ruuvvarilla siihen ja nostat sen pois. Jossei onnistu, suhauta paineilmalla sinne ni se lentää ulos sieltä. Älä kuitenkaan laita naamaa eteen ettei satu.. Ja paineilmalla saa kampikammion niin puhtaaks kun sen tarttee olla. ;)

E: ja se kampikammio on umpinainen tila, ei voi jäädä minnekkään jumiin tms.. Tulee kyllä pois sieltä kivuttomasti.
_tatuu_
Pyörä:
Yamaha YBR 125 cc -05, Peugeot XPS SM 50cc -04, Yamaha Aerox 50cc -02
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.6.2009 16:10

ViestiKirjoittanut _tatuu_ » 29.4.2010 23:02

Baw33 kirjoitti:Siis vittu saat sen helposti sieltä, ku otat taskulampun käteen ja katot sinne kampikammion pohjalle. Sit tökkään magneettisella ruuvvarilla siihen ja nostat sen pois. Jossei onnistu, suhauta paineilmalla sinne ni se lentää ulos sieltä. Älä kuitenkaan laita naamaa eteen ettei satu.. Ja paineilmalla saa kampikammion niin puhtaaks kun sen tarttee olla. ;)

E: ja se kampikammio on umpinainen tila, ei voi jäädä minnekkään jumiin tms.. Tulee kyllä pois sieltä kivuttomasti.


ei oo kyl mitää paineilma laitet mut jos jollain pumpul sit koittais jos ei onnistu ruuvimeisselil :D mut kiitti neuvoist :)
ali-375
Pyörä:
mopo. mbk x-limit 50cc
Liittynyt:
25.7.2008 12:57

ViestiKirjoittanut ali-375 » 30.4.2010 9:33

_tatuu_ kirjoitti:Miten saan koneen helpoiten auki silleen että nään kokonaan kampiakselin ja olisi mahdollista se irroittaa? :) kyseessä peugeot xps 04 ja kone siis am6.. tippu männän sokka sinne niin pitäis saada pois se sieltä :D


Itellä kun tippu sokka alakertaan niin otin koneen irti moposta,
käänsin ympäri ja ravistelin männänsokan pois. tarvittaessa voit huuhdella kampikammion
pienellä määrällä bensaa.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 30.4.2010 22:38

Tosiaan kannattaa ens kerralla laittaa rättejä tai teipata kampikammion aukko umpeen, niin ei tarvi tällasista murehtia. Onpahan idioottivarma.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
_tatuu_
Pyörä:
Yamaha YBR 125 cc -05, Peugeot XPS SM 50cc -04, Yamaha Aerox 50cc -02
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.6.2009 16:10

ViestiKirjoittanut _tatuu_ » 1.5.2010 1:10

joo eiköhän tästä opittu jotain.. :D huomenna yritän noukkia sitä sieltä :D
Omenapora
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
11.4.2007 14:52
2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Omenapora » 6.5.2010 16:51

Tässä olis tarkotus alotella Hussen SM:n -04 koneremonttia niin olisko jotain vinkkejä koskien juuri hussen moottoria, ekan sivun vinkit jo lukasinki läpi. Kiertokanki pitää vai koneistamolle viedä että saa oikein?

Nim. Ekaa kerta koneremonttia aloittamassa.
Teemu-DT125RE
Pyörä:
Yamaha DT125RE -04, Honda Monkey -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.5.2010 14:50

ViestiKirjoittanut Teemu-DT125RE » 13.5.2010 15:15

Nyt tarvittis saada äkkiä selville DTn kannen kiristystiukkuudet? Manuaalista en löytäny.
Teemu-DT125RE
Pyörä:
Yamaha DT125RE -04, Honda Monkey -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.5.2010 14:50

ViestiKirjoittanut Teemu-DT125RE » 13.5.2010 15:45

Teemu-DT125RE kirjoitti:Nyt tarvittis saada äkkiä selville DTn kannen kiristystiukkuudet? Manuaalista en löytäny.


Löytykin jo. Jos muilla tarvetta nii tuolta löytyy koneen räjäytyskuvat ja kiristystiukkuudet.

http://www.bikepics.com/members/gifue/9 ... 520344&s=0
aikavaikee
Pyörä:
Yamaha DTX 125 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
28.9.2009 17:00

ViestiKirjoittanut aikavaikee » 11.6.2010 22:22

Mistähän saa laakereita yamaha dt 125, muualta kuin yamahan liikkeistä?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 11.6.2010 22:24

Mitähän laakereita sais olla? Petilaakereita saa stormista, 30e kpl. Ja muita laakereita voi mettästää lähimmästä laakeriliikkeestä. :)
aikavaikee
Pyörä:
Yamaha DTX 125 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
28.9.2009 17:00

ViestiKirjoittanut aikavaikee » 11.6.2010 22:25

Kaikki laakereita, eli niitäkin :D Mut mistäs sen tietää että mitä ne laakerit on? joku koodihan niissä kaikissa on :nolo:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.6.2010 22:33

aikavaikee kirjoitti:Mut mistäs sen tietää että mitä ne laakerit on? joku koodihan niissä kaikissa on :nolo:

http://www.pohjanlaakeri.fi/sivu/fi/tuo ... ypeittain/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein