Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 5.8.2012 20:05

Hohhoijjaa, otappa silmä käteen ja katso millä puolella seikkailet... Se mopos ei koskaan tuu kiihtymään reippaasti, joten anna suosiolla olla vakiovälit tai jos yli 65kmh kulkeva mopo pelottaa niin sama laittaa kuristukset takaisin paikoilleen ja tyytyä lailliseen 45kmh nopeuteen ja siihen ettei pippeliä ja egoa enää kasvata "tehokas" mopo.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 5.8.2012 20:59

Mikä hitto tuota detsiä vaivaa, kun pienemmillä kierroksillä täyskaasukiihtytyksillä kuuluu "MOOOO", sitten kun kun kierrokset nousee, vetää jotenkin, mutta kaasua löysäämällä vetää saman verran. 8t kierrosten jälkeen rupee pätkimään sairaasti, eikä ajosta tule mitään, mutta puolikaasulla ei pätki ollenkaan... Apuja kiitos, kun rupee oleen raivostuttavaa kun ei voi kiihyttää täysillä, eikä voi käyttää loppukaasua juuri ollenkaan... Imukaula ehjä, tiivisteet juuri vaihdettu ja uudehko putsari joka
pesty liasta, pääsuuttimena 270. Kokeiltu myös 250 suutinta, pitkälti sama homma.

! Kerran kun koho jäi jumiin, eli kaasari tulvi, detsi kierti ihan hyvin ja puhtaasti täyskaasullakin! Kuitenkin savuttaa jonkun verran, eli aika rikkaalla. Ilmanottoaukkoa suurennettu n. 70% normaalista.
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 5.8.2012 21:18

Ootko kokeillu millälailla vetää ryyppy päällä?
Itse koittaisin nostaa neulaa pykälällä ja laittaa vaikka 290 pääsuuttimeksi.
Kyllä se varmaan kuitenkin laihalla käy vaikka savuttaisikin.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 5.8.2012 21:25

No ryyppy päällä veti ennen paremmin, mutta nykyään en oikeestaan oo huomannut ryyppy päällä eroa paljoakaan, eli veto pysyy samana ja pätkii... Eikai sen nyt noin isoo suutinta pitäs vaatia kun on vakiokaasari, kuriton vakioputki, ainut ero läpät ja ilmanputsarinreikä suurennetu... Kokeiltava kai sitten.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 5.8.2012 22:30

Heiheiehei! Bensapinta on varmaan liian matala! Lataa haynesin manuaali ja säädä koho sen mukaan. Ei muuta ja uskallan (en ihan) lyyä pikkurillin pantiksi siitä.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 5.8.2012 22:36

Mites se bensanpinta pääsee muuttumaan? :)
Sen pienen klipsun voi ottaa pois mikä säätelee sitä paljonko uimuri nousee.
Testattu juddu.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.8.2012 0:20

Se sun pieni klipsushan vaikuttaa juurikin siihen missä asennossa kohon pitää olla että neulaventtiili sulkeutuu. En ottais koko härdelliä klipsua pois vaan mieluummin säätäisin bensapinnan oikean korkuiseksi.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 6.8.2012 7:53

Sitä säädettiin ihan taivuttamalla? Kokeilen ensin ainakin nostaa neulaa, vaihdan tulpan oikeaksi ja vaihdan alkup. CDI-boksin ja katson mitä tapahtuu. Kokeilin kyllä tukkia ilmansaantiakin, mutta ei toiminu ollenkaan hyvin...



E; Niin ja miten tuo ryyppy toimii tässä DT;n mikunissa? Ymmärrän kyllä että rikastaa seosta, mutta kuinka? Sulkeeko ilmanottoa, vai virtaako bensa eri reittejä?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 6.8.2012 14:38

Joo taivuttamalla ja kokeiltu on että vaikka klipsun taittais ihan pystyyn niin ei pääse aukeamaan liikoja.
Ja se ryyppy kääntää sellasen laipan keskelle kaasutinta että rajottaa ilman saantia = rikastaa seosta.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 6.8.2012 15:11

Elikkäs käy laihalla täyskaasulla. Kumma juttu kun suutin kuitenkin jo 270. Kai se +80% suurennettu ilmanotto vaikuttaa jotain. Tosiaankin 250 pääsuuttimella kierti ryypyllä ylhäällä paljon paremmin, ilman ryyppyä kaasuttaessa "MOOO"..
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 6.8.2012 15:38

Siis jos sul o avarrettu siitä ilmanputsarin päältä normaalia rankemmin ni ei kyllä 270 riitä millään.. Kolmesatasta kiinni.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.8.2012 15:55

No jos bensapinta on aivan liian matalalla niin se säätäminen on oikeasti aivan mahdoton homma ja nyt puhuu sitten kokemus.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 6.8.2012 16:04

Noniin eli ottaa sen klipsun pois tai vääntää ihan pystyyn niin saa ainakin bensaa ja ei kumminkaan tulvi ylitse.
Edelleenkin kokeiltu juttu :D
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 6.8.2012 16:17

Kokeilen ensin sillä isommalla suuttimella , josko vois jättää kohon säätämiset sikseen, kuitenkin testauksessa koho jumitti, eli kaasari tulvi aika reippaasti.

Kuinka paljon isompi suutin yleisesti talviajoa varten laitetaan, riittääkö 10 numeroa?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.8.2012 17:07

Eipä sitä voi sanoa suoriltaan, tapauskohtaista. Joskus ei tarvi suurentaa ja joskus tarvii.