Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 11.7.2011 18:27

Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 11.7.2011 18:33

Blacksmith kirjoitti:Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Jos jätät kurilaipan alas, ei nouse. Jos laitat laipan yläasentoon, lisääntyy kulutus reippaasti.
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 11.7.2011 18:48

Esajuppeli kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Jos jätät kurilaipan alas, ei nouse. Jos laitat laipan yläasentoon, lisääntyy kulutus reippaasti.

Entä tehot jos jätän laipan alas?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 11.7.2011 20:32

Blacksmith kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Jos jätät kurilaipan alas, ei nouse. Jos laitat laipan yläasentoon, lisääntyy kulutus reippaasti.

Entä tehot jos jätän laipan alas?
Tehoa on 7800rpm asti yhtä paljon kuin TT:ssä. Minulla oli RAVEn vaijeri poikki (eli laippa alhaalla), 7800 jälkeen on reippaasti laimeampi kuin TT, mutta parempi kuin vakio. Oikeilla säädöillä tehollisia kierroksia n. 9000-9500 asti, tehoa pitäisi olla suunnilleen 20-22 heppaa. TT:ssä n. 28 takarenkaalta.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Topsa- » 12.7.2011 18:50

Kellään tarvetta RS:n pytyn alatiivisteille, olisi 5 eri paksuista, yksi näyttää siltä että saattaa olla käytetty, muut on uusia. Löytyy myös kannen kumirengastiiviste ja jotain muuta pientä, halukkaalle voin ottaa kuvan, halukas "ostaja" maksaa vaan postimerkin :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 19.7.2011 22:00

Kysyisin vielä, että kun laittaa tuon tehtaan TT-putken ja kaasarin TT-setin ja jättää sen kurilaipan alas ni onko hyvä ajettavuus vai joutuuko ajamaan kokoajan piikillä tms..

Eroaako edes paljoa vakiosta kun liikkeessä sanottiin ettei ole paljoa vaikutusta jollei osta ravea? :s
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut HeGee` » 20.7.2011 16:36

no eihön siinä oikeastaan ole kunnon piikkiä, niin eipä sillä piikillä tarvi ajella :lol:

eipä tuo pelkkä putki kauheasti lisätehoa tuo, rave vain tilaukseen, hopi hopi
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Engram
Pyörä:
Aprilia RS 125 (vm. 2006)
Liittynyt:
27.6.2011 22:48
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Engram » 24.7.2011 17:16

Engram kirjoitti:Rupesin tuossa kartoittamaan TT-projektia vähän tarkemmin ja tutkin tuota pyörää, ja huomasin, ettei pari asiaa täsmää.

Vasemmalla puolella rungossa kun on se tarra, jossa on moottorin osat lueteltu, niin pakoputki pitäisi olla ZD41019 tai ZD41020, mutta pakoputkesta löytyy merkintä ZD41021. Tietääkö joku, onko tämä TT-putki?

Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytäny TT-putken mallinumeroa vai mikä ikinä onkaan. Änkän ainoastaan, ja se minulla on vakio nähtävästi.
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Lulz » 26.7.2011 2:24

Engram kirjoitti:Rupesin tuossa kartoittamaan TT-projektia vähän tarkemmin ja tutkin tuota pyörää, ja huomasin, ettei pari asiaa täsmää.

Vasemmalla puolella rungossa kun on se tarra, jossa on moottorin osat lueteltu, niin pakoputki pitäisi olla ZD41019 tai ZD41020, mutta pakoputkesta löytyy merkintä ZD41021. Tietääkö joku, onko tämä TT-putki?

Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytäny TT-putken mallinumeroa vai mikä ikinä onkaan. Änkän ainoastaan, ja se minulla on vakio nähtävästi.

Nopean googletuksen perusteella taitaa olla tehtaan TT-putki, (21kW, katillinen versio) mutta varmaksi en mene sanomaan...
hosuli
Liittynyt:
1.8.2011 14:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut hosuli » 1.8.2011 14:25

Nyt en enään käsitä. Onks sillä mitään eroo että tyhjentääkö sen vakio putken vai ostaako siihen teharin? No teharissa on jännemmät äänet mut tuoko se muka tehoo sen enempää kun se tyhjennetty vakio pönttö? Eikös tehari oo ihan samallaine putki mut vaan tehtaalla tehty kuristamattomaks, vai missä sitten tehdäänkään. Eli onko sillä mitään väliä tyhjennetäänkö se putki autotallissa vai tehtaalla? Ja jos sillä nyt sitten on jotain väliä nii saisko perustelujen kera ja mikä putki olis paras vaihtoehto? kiitän
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut HeGee` » 1.8.2011 16:25

tyhjennetty tehtaan putki ja kuriton vakioputki ovat ihan samanlaisia. jos puhut oikeasta teharista etkä tehtaan tt-putkesta, niin tehari ottaa paremman piikin
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
vollukka1234
Liittynyt:
10.5.2011 23:41
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut vollukka1234 » 2.8.2011 1:11

oon harkinnu et ostaisin räsän niin onko se sit kuin laiska vakiona ja jättääkö se jonku vakio cbr:n ym.? Ja veikkaan että en saa virittää nii ois kiva tietää millanen se on vakiona.
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut HeGee` » 2.8.2011 11:22

onhan siinä ne täydet 11kw, ja jättelee cebarin
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
hosuli
Liittynyt:
1.8.2011 14:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut hosuli » 3.8.2011 0:11

No ihan oikeesta teharista tässä nyt puhuin. Eli miks se tehari ottaa "paremman piikin" mikä ero sillä muka on tuohon vakio pönttöön? muu kun että vähän eri pellistä valmistettu.
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Lulz » 3.8.2011 1:19

hosuli kirjoitti:No ihan oikeesta teharista tässä nyt puhuin. Eli miks se tehari ottaa "paremman piikin" mikä ero sillä muka on tuohon vakio pönttöön? muu kun että vähän eri pellistä valmistettu.

Erilainen paisari?