A1-kortti

PeeÄm
Liittynyt:
13.3.2013 19:38
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut PeeÄm » 7.10.2013 10:31

Eli voinko lähteä ajamaan heti hyväksytyn inssin jälkeen,vai pitääkö pyörämuutoskatsastaa pois opetuskäytöstä(muutoskatsastettu opetuskäyttöön opetusluville).
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Fooni » 7.10.2013 11:22

Inssi kun on hyväksytty niin heti ajamaan vaan. Kolmio pois, ei tarvi sen kummempia tehdä pyörälle.
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut sampul1 » 7.10.2013 20:03

Mulla ois tässä viikonpäästä inssi... Mitä pitää muistaa? :P Pään pyöriitelyt, (lievä) alinopeus, hidasta risteyksiin, katso suojatiet?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 7.10.2013 21:04

Hmh, itse vaikka syyllistyinkin tuohon lievään alinopeuteen, niin jälkikäteen ajateltuna tuohan on siis aivan perseestä. :D Jos parhaan mahdollisen inssin haluaa, niin nafti rajoitusten mukaan, uhkarohkea voi vetää hiukka ylikin. Inssi voi siis tulkita ton hidastelun vähän epävarmaksi ajoksi (Noh, mitä tuossavaiheessa voi odottaakkaan, mutta...). Tosiaan pää saa pyöriä ihan reilusti.
Aina, kun epäilyttää, että pitääkö käyttää vilkkua --> Käytä. Näin neuvo opettaja mulle.
Suojatiet huolella, älä vahingossakaan mene tekeen äkkijarrutusta suojatien eteen.

Mulle vähän sätti inssi tosta, ku pyöräilijä oli tulossa vasemmalta suojatielle (Olin kääntymässä vasemmalle, huomioinut pyöräilijän), punnitsin tilanteen niin, että luikasen tuosta ripeästi, koska nopeessa jarrutuksessa mahdollinen pyörän kaatuminen + peräänajo. :lol: Hyväksy vastauksen -> Ei virhettä. :)

Eipä kait tuossa mitään erityistä, kylmän viileesti pudottelet kylänraitilla, niinkuin aina ennenkin. Unohdat sen hiillostavan auton siellä takana. ;)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut riksu26 » 7.10.2013 23:11

Ainekin minun ajo-opettaja sanoi, että ajat olosuhteitten ja oman uskalluksen mukaan, koska se rajoitus on vain maksimi mitä tiellä saa ajaa.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 7.10.2013 23:19

Ghostly.K kirjoitti:Mulle vähän sätti inssi tosta, ku pyöräilijä oli tulossa vasemmalta suojatielle (Olin kääntymässä vasemmalle, huomioinut pyöräilijän), punnitsin tilanteen niin, että luikasen tuosta ripeästi, koska nopeessa jarrutuksessa mahdollinen pyörän kaatuminen + peräänajo. :lol: Hyväksy vastauksen -> Ei virhettä. :)

Itse melkein käännyin jalkakäytävälle. :roll: Tuli vähän noottia, mutta läpi pääsin.
A2 ikää odotellessa. :seko:
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 8.10.2013 7:14

riksu26 kirjoitti:Ainekin minun ajo-opettaja sanoi, että ajat olosuhteitten ja oman uskalluksen mukaan, koska se rajoitus on vain maksimi mitä tiellä saa ajaa.


Ehkä ei pitäisi sanoa tätä, mutta niinhän lukee laissakin.Nopeus säädettynä ajo-olosuhteet huomioon ottaen. (Lue: sanatarkkaa sitaattia en muista)

Oletko ikinä huomannut, että taakses kertyy nopeesti jonoa, jos ajat esimerkiksi 35/40? Tämä lisää osaltaan turhia ohitteluja, turvavälejä sekä rasittaa kanssaliikennöitsijöitä vallan helvetisti. Allekirjoittanutkin on syyllisynyt tuohon perässä hinaamiseen, kuitenkin pyrin aina pitämään ne omat (sekä takanaolevan) turvavälin kunnossa.. :roll:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
<Tero>
Pyörä:
Beta RR 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
1.12.2012 1:15
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut <Tero> » 8.10.2013 11:11

Mulla jäi vielä vähä askarruttamaan, että vaikka ne poliisit ei mulle mitään papereihin merkinnytkään mistään kuulusteluista, ajokielloista tai suorituskielloista, ja jos eivät kirjeelläkään ilmoita tai pyydä mitään, ja menen ensi keväänä kysymään kevarikorttilupia, antaako poliisitäti ollenkaan niitä nähtyään jostain mun rekisteristä että on kortitta-ajo 6kk sitten? Sori vähä pitkä lause :lol:
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut sampul1 » 13.10.2013 22:04

Huomenna inssi, viime hetken vinkkejä? :D Alkaa vähitellen kuumottamaan :P Kato suojatiet, käännä päätä kattoessas, oikeasta reunasta oikeaan reunaan, vasemmasta vasempaan, vilkku-peili-vilkaisu, nopeus mittarin mukaan tai hieman alle...? Mitä vielä?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Aplaja » 13.10.2013 22:40

Otat rennosti niin läpi se menee. Muista myös, että voivat hylätä inssin jos esimerkiksi takkia auki tai hihna löysällä.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Fooni » 13.10.2013 22:42

Ota iisisti ja varo peuroja.
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut sampul1 » 13.10.2013 22:43

Fooni kirjoitti:Ota iisisti ja varo peuroja.


Aivan varmasti. :lol:
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Aplaja » 13.10.2013 22:43

Joo kannatta niitä metsänreunoja silmäillä. :D
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut sampul1 » 13.10.2013 22:47

Tätä menoa pitää varmaan nickikin vaihtaa Mr. Peuraksi. Ja oho, lainasin tossa äsken edellsitä viestiä. :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Helvetinhedelmä
Pyörä:
DT 125x '06, DT 125R '90, Monkey jne.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.4.2012 14:44
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Helvetinhedelmä » 14.10.2013 15:28

Mulle ainakin sanottiin että vilkku pitäis laittaa aiemmin päälle vaikka laitoin kauan ennen risteystä päälle :nörtti: