Pienet kysymykset

sevuu
Pyörä:
husqvarna sms4
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
9.10.2011 23:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut sevuu » 15.8.2014 1:19

Paussiman jokasessa jarrussa minkä oon tähän mennessä purkanu se tappi on ollu irtonainen (mikä siis painaa työ/pää sylinterii) eli kyllä se mäntä palautuu. 2011 hussen etujarrus ainaki on siel sisäl jousi mikä painaa sen männä ulospäi. Jos sen tapin pää on kupera ja sylinterissä vastapuoli on kovera ni sit sen pitääki olla irti. Saa korjata jos joku purkanu 06 hussen jarrun eikä asia ookkaa näin :)
- jossei tiedä voi arvata
K3du
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE Ex: Yamaha wr 125x, Rieju mrt 50 power up
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
8.7.2013 23:45
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut K3du » 17.8.2014 0:46

Moro! Pitäs detsin putkeen joku aine saaha pintaan kun meinaa alkaa ruostumaan, mutta en haluais maalata putkea mustaks. Onko kellään tietoa kuumakestolakasta, onko mistään kotosin tai saako sellasta edes mistään :s Netissä kyllä kyseisestä tuotteesta löytyy enemmän ja vähemmän tietoa, mutta en mistään löytäny kyseistä ainetta myynnistä.
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut JusHond » 18.8.2014 7:20

sevuu kirjoitti:jushond jos on tilaa ni ota lukkopihdeil kii ja vedä ulospäin samalla ku pyörität auki tai jos saa ruuvaril kammettuu ulospäi. Auttaa jos kierteet p*skna tietenki jos mutteri toisella puolella pyörii ympyrää ni oo mitä hyötyy :D kattelet mitä siel o takan ja vähä järkeilet ni eiköhä se lähe :nörtti:


Pihdeillä koitin vetää vaan ei auttanut.. Ruuvarille ei oo tilaa että sais kammettuu ulospäin. Eikä vittu edes sinne taakse näe kun se kate muotoutuu silla vittumaisesti siihe... :D Lisää hyviä ideoita? :roll:
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 18.8.2014 11:13

Poraa pultti läpi. Ne on jotain alumiinipaskaseosta, niin menee helposti.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut JusHond » 19.8.2014 19:07

Joo kyllähän se nyt lähti.. :D tai siis ruuvinkanta lähti ja sai katteen pois, mutta siis itse pultin kierre jäi sinne kierteeseen :D mitenköhän tuon selittäisi... Voin laittaa kuvaa. Vaan seuraava propleema on se miten katteen saa takaisin kiinni :lol:
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 19.8.2014 19:59

Ne kierreosat on monesti irroitettavia, sellasia samantapasia ku on esim mustekynässä se klipsu.

Yks mahdollisuus vois olla vaikka, että otat raakasti kierretapilla sen pultin pois sieltä. Siis sorvaat sen pois.

Tämä edellyttää, että poraat niin suurella poralla, kuin mahdollista pultin keskelle rei'än ja lähdet siitä hinkkaa pois sitä.

Toinen mahdollisuus on nyt alkaa tekee siihen jälkeä, koloa vaikka talttameisselille.

Kolmas, että poraat siihen kolon ja hakkaat torxi pään siihen, sit sillä koittaa pois.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2014 15:16

Mitä kannattaa tehdä, kun tuppi pyörii puolesta välistä ympyrää jos vähäsen nykäsee?
Päästä ottanut sen verran asfaltti-ihottumaa että nyt märällä säällä taitaa päästää välistä vettä..
Onko jotain CRC:n tapaista jota pistää, vai kannattaisko ottaa tuppi irti, kuivata ja laittaa takas ja jotain teippiä vaikka halkeamiskohtaan?
Alkoon_
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 125 -09
Liittynyt:
27.5.2012 10:20
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Alkoon_ » 26.8.2014 16:31

Nyt tarvis vähän apua. Eilen vaihdoin Fanticciin kireämmät kytkinjouset (sama kone mikä yamaha wr yms.) ja laitoin kasaan, niin rupes ajossa haisemaan sellanen paskanen käry ja kytkin alkoi luistamaan.

Periaatteessahan kytkinjousia vaihtaessa ei itse kytkimeen kosketa, joten todennäköisesti kytkimen luisto johtuu jostain muusta, eikö? Laitoin entisen Motorexin ölpän tilalle Castrollin 10w-50 öljyä, mitä en ollut aikaisemmin tuossa koneessa käyttänyt. Päättelin, että ehkäpä luisto johtuu öljystä, joten googletin nopeasti ja jollakin oli ilmeisesti ollut samaa ongelmaa (http://r125forum.com/threads/changing-c ... -easy.467/ (heti ketjun alussa)).

Onko kellään täällä ollut kytkimen kanssa ongelmaa tuolla Castrollin 10w-50 täyssynteettisellä öljyllä? Onko nyt edessä varma kytkinlevyjen vaihto, vai selviäisikö pelkällä öljyjen vaihdolla. Ei huvittaisi sitten heittää uusia öljyjä mäkeen, jos levyt pitää varmasti vaihtaa. Vituttaa, että tuollasen takia joutuu osia tilaileen. Vai olenko voinut mahdollisesti kusta jotain tossa jousten vaihdossa?
Kaikki hauska on kiellettyä.
-Suomen tieliikennelaki
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 26.8.2014 17:05

Blacklake kirjoitti:Mitä kannattaa tehdä, kun tuppi pyörii puolesta välistä ympyrää jos vähäsen nykäsee?
Päästä ottanut sen verran asfaltti-ihottumaa että nyt märällä säällä taitaa päästää välistä vettä..
Onko jotain CRC:n tapaista jota pistää, vai kannattaisko ottaa tuppi irti, kuivata ja laittaa takas ja jotain teippiä vaikka halkeamiskohtaan?


Otat tupin irti, kuivaat sen ja katot sen tangon suht puhtaaksi, näytät ehkä vähän hiomapaperia karhentaaksesi sitä.
Laitat sen sikamassalla kiinni, ei takuuvarmasti liiku. Eli sikamassaa tupen pohjalle ja vähän vaikka sormella levität sen tasaisesti joka kohtaan. Lyöt tangon päähä ja pyöräytät 360 astetta, että liima varmasti leviää tankoonkin ja puristelet vähän kiinni.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut tallirotta » 26.8.2014 18:22

Onko mahdollista laittaa samurai 110cc myllyyn 140cc-150cc sylinteri mutta pitää 110 kansi ?
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Aplaja » 26.8.2014 19:11

Vaihdetaanko venttiilivarrenkumet venttiilikopan kautta? Miten saa venttiilijousen irroitettua ilman sitä irroittajaa?
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
ChopperMan
Pyörä:
Nykyinen Rieju MRX 125 EX.Yamaha DT 125 06 Mikilon 125->250cc, Honda Shadow 125 vm.99
Paikkakunta:
Stadin hoodseilla asustan
Liittynyt:
16.4.2013 20:04
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut ChopperMan » 31.8.2014 16:38

Pyörä Rieju MRX ja ei lähde käyntiin. Pyörä alkoi pätkimään ajossa ja sitten sammui, lähti kuitenkin uudestaan käyntiin, mutta jatkoi pätkimistä ja loppuen lopuksi sammahti. Kotona putsasin kaasarin (oli täynnä paskaa), mutta ei kuitenkaan lähtenyt enää käyntiin. Olisko tulpassa vika vai staattori, puola tai CDI?

E: ei anna minkäänlaista kipinää.

Käytetään sitä muoks nappia tuolta viestin oikeasta yläkulmasta rattaan alta.

Haamu
Topsi
Pyörä:
Suzuki PV 80cc, Suzuki PV 50cc, YCF 125cc,
Liittynyt:
31.8.2014 18:35
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Topsi » 31.8.2014 18:38

Mun tarvis siirtää runkonumero rungosta toiseen. Ostin motonetistä meistit mutta niillä en saanut kunnon jälkeä aikaan.

Onko kellään vinkkejä miten toteuttaa tai tietoa voisko tuon teetättää jossain?
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Aplaja » 31.8.2014 22:58

ChopperMan kirjoitti:
ChopperMan kirjoitti:Pyörä Rieju MRX ja ei lähde käyntiin. Pyörä alkoi pätkimään ajossa ja sitten sammui, lähti kuitenkin uudestaan käyntiin, mutta jatkoi pätkimistä ja loppuen lopuksi sammahti. Kotona putsasin kaasarin (oli täynnä paskaa), mutta ei kuitenkaan lähtenyt enää käyntiin. Olisko tulpassa vika vai staattori, puola tai CDI?


E: ei anna minkäänlaista kipinää.

Itsellä sama pyörä ja teki tuota kun bensaletku oli mutkalla, jolloin pyörä ei saanut bensaa ja pätki. Tulpan vaihdoin ja venttiilit säädin, mutta ei ollu tosiaan niissä vikaa. Kokeilin puolanki vaihtaa, mutta ei vaikuttanut joten olisi ylimääräisenä jos tarviit. Vaihda ainakin letku tarpeeksi paksuun, jäykkään ja pitkään niin silloin ei ainakaan tuossa ole vikaa.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
ChopperMan
Pyörä:
Nykyinen Rieju MRX 125 EX.Yamaha DT 125 06 Mikilon 125->250cc, Honda Shadow 125 vm.99
Paikkakunta:
Stadin hoodseilla asustan
Liittynyt:
16.4.2013 20:04
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut ChopperMan » 1.9.2014 21:08

Tulpan tosta äsken vaihdoin eikä edelleenkää anna kipinää ja kyl mä tota bensaletkua jo ehdin ihmetellä, ku oli niin mutkalla. Tässä jos sais pyörän vaikka talliin niin sais noi sähköt kuntoon (ei siis vilkut eikä äänimerkki toimi). Ja Aplaja, laittelen vaikka sitte YV jos on puolalle tarvetta =)