Ostan kevarin, mutta minkä?

Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 30.4.2014 19:01

http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1660607
Osaisko porukka valaista miksi ketään ei tunnu kiinnostavan? Hintaa ei mielestäni ole liikaa, onko aika vaan sitte väärä?
Kuva
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut aksim97 » 30.4.2014 22:14

Ittee on kyl useeseen otteeseen noi kiinnostanut, mut ei oo tullu kertaakaa ostettuu. Kai se monelle on tuntematon ja kuullostaa kiinalaiselta ja pitkähintaselt tietenki ku aatellaa kiinalaiseks..
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sampul1 » 1.5.2014 0:07

Kyllähän tollasella ihan ajelis, asia myyntipuhe ainakin. :)
Ite vaan tuli ostettua Varadero, ku matkaa tuun taittamaan. Toi vois hyvinkin olla vaihtoehto, jos en olis Hondamiehiä. :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut aksim97 » 8.5.2014 0:38

Hohhoijjaa, niin kai sitä uudella pyörällä kuukauden jakso ennen kun alko taas armoton nettimotosurffailu... :D
kai se olis kerran elämässä se yzfr koettava vaikkei ehkä 7tkm ajetusta 2013 cebarista vaihtamisessa mitään järkeä ole.
Mun puolesta saa yyveenä tarjota vaikka vaihossa alle 20tkm ajettuja Yamaha Wr tai Yzfr.
Onhan noita pyöräuutuuksiakin kuten ktm rc125 vissiin tulossa, mutta niihin ei taida rahkeet riittää... :D
Nuo pyöräuutuudet olis just sitä kaivattua vaihtelua kun on yzfr jälkeen kaikkea koettu.. :|
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
harkitseva
Liittynyt:
12.5.2014 18:10
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut harkitseva » 12.5.2014 18:26

Hei! Itse olen tällä foorumilla ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa. Tämän sivun löysin, kun olin hetkenverran netissä pyörinyt kevaria etsien.
Olen siis päättänyt, että pyörän pitää olla malliltaan kyykky . Nelitahtinen sellainen, koska itse en pidä huoltamisesta, enkä pidä(enkä osaa) öljyillä läträämisestä. -Toki voisi opetella, jos siitä sattuisi pitämään... Pyörällä ajelesin kouluun ja takaisin (n.7km suuntaansa) Sekä myös pidempiä, n. 200-500km matkoja. Budjettina on 2000€. Pääasiassa ajelen asfalttia, mutta myös soralla jonkin mittaisia pätkiä.Ehdotuksia pyörän merkistä ja mallista otetaan ilomielin vastaan. Kiitos jo etukätee!
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut jonicc » 12.5.2014 18:32

Noilla kriteereilla oma valinta olis suoraan Honda CBR. On ns. ikiliikkuja, ei tarvii huoltoja pahemmin miettiä ja tommoset matkat pitäis sujuu ihan vaivatta. Hiekkatiellä käyttäytymisestä en tiedä, mutta varmasti parempi kuin esim. Yamaha yzf-r125. Nettimotoa selaamaan vaan, varmasti löytyy jokin hyvä!
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 12.5.2014 18:39

Tässä tullaan taas mieltymyksiin sit.

Jos lähdetään peruskriteereistä liikkeelle, niin ok. Sulla vaihtoehdot on käytännössä CBR ja YZF-R. Näistä kahdesta menee täysin arpapeliksi, kummasta sattuu tykkäämään. Oma valinta oli jälkimmäinen, enkä ole katunut päivääkään. Mielestäni Yamaha on onnistunut ajoasennon ja ajovakauden kanssa. Varsinkin 2-päällä mielestäni YZF vie voiton aika selkein tuloksin.

Ehkä nostaisin nyt pöydälle vielä Jammun uuden mallin MT-125? Kotarilta Duke?

Sorateille voisivat olla vähän mieluisampia, kuin em. puhtaat katupyörät.

E: No hups. hinta vähän heilahti. Kuitenkin näin jälkiviisaasti olis ollu ainakin allekirjoittaneella ehkä halvempi ostaa se uus pyörä ja myydä käytettynä pois sit..
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
harkitseva
Liittynyt:
12.5.2014 18:10
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut harkitseva » 12.5.2014 18:44

Selvä. Nettimoton uumenia lähden tästä penkomaan. Hondan cbr rää itsekkin olin katsellut. Toisena vaihtoehtona itsellä oli varadero. Taidan tuohon cbr rään päätyä, kerrankun sitä suositellaan. Ja mitä itse olen siitä lukenut niin bensaa ei kulu kuin 3-4 L satasella. Tuota taloudellisuutta ja helppohoitoisuutta haen. Kiitos nopeasta vastauksesta!
harkitseva
Liittynyt:
12.5.2014 18:10
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut harkitseva » 12.5.2014 19:03

Tuli jo näköjään toinenkin vastaus. Aktiivista porukkaa :)
Ennenkuin tuon pyörän ostan niin tottakai kokeilen asennon ja istuskelen siinä jonkin aikaa. Jos tuntuu että jostain alkaa paikka puutumaan tai joku paikka alkaa hangata, niin mielummin jätän ostamatta(ellei asiaa saa pienellä laitolla kujtoon), koska itse olen mukavuudenhaluinen ja heti menee nautinto ajamisesta, jos istuin ei ole hyvä.
Itse olin jotenkin ajatellut, ettei paljoa vaikuttaisi istuuko siinä päällä yksi vai kaksi, mutta kyllä kai sekin pitää miettiä. En usko, että kovin usein tulen porukkaa kuskaamaan, mutta täytyyhän sitä aina joskus. Jos lähtee vaikka kalaan johonkin kauemmas, niin ei mene matka pilalle, kun kaveri roikkuu siellä perässä... Hyvä pointti, täytyy tuotakin asiaa vielä miettiä. Mitä nyt äkkiseltään googletin, niin omaa silmää eniten miellyttää tuo yamahan mt125. Uutena hinnatkin vain aika korkeat.
Kyselisin että mitkäs muuten ovat sellaisia vauhteja näillä pyörillä, ettei tarvitse konetta rääkätä. Mietin vain noita matkavauhteja, kun olisi mukava jos pääsisi kulkemaan tuota 100km/h. En ole ajatellut että lähtisin pyörää virittelemään, että ihan vakioista kyselen.
Kiitos vastauksesta sinullekkin!
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 12.5.2014 19:17

Joo, eli tosiaan nelari kestää sen nk. "kovankin" luukutuksen ihan huoletta. Motarinopeuksiinkin päästään näillä vehkeillä, eli normi maantiellä pystyy tarpeentullen jopa ohittamaan.

Mullahan kävi oman pyörän kanssa silleen, että kun ekana päivänä kortin saaneena kelasin sen n. 500km mittariin, niin selkä meni kipeäksi. Seuraavana päivänä vielä vähän, mutta se jäi siihen, eli käytännössä kroppa haki sen ajoasennon, tottui siihen ja se on hyvä nyt. Taas talven jälkeen (mopo) hyppäsin pärrän selkään uudestaan, niin sama juttu. Ekan päivän oli selkä kipeenä ja taas, ku asentoon tottu niin hyvä.
Myöskään pitempää matkaa ajaessa ei juuri tiedosta asiaa ollenkaan.

Itse ajoin viimekesänä n. 1 700km lenkin omalla jammulla, eikä oikeasti kyllä pahaa sanottavaa matka-ajosta. Edes takapuoli ei puutunut!! Kuskin päästä kiinni, kuinka paljon maantietä pyörälle syötät. :) En tiedä olisiko tuohon selkäongelmaan auttanut nostaa kädensijoja 5 cm. Tuo voisi olla tasaista nopeutta ajaessa aika valtti, koska voisi nousta tavallaan "suoralle" selälle istumaan, pitäen samalla kaasua. Mullon liika lyhyet kädet. :D

Sulla kannattaa lukea tietopankista pointteja pyörän valitsemiseen. Näin karkeasti tässä yritän jakaa:

2T/4T? [lue:huolto, kulutus, ajomatkat, viritys, NOPEUS?]
Ajoasento?
Ulkonäkö?
Kyyditseminen?
Offroad/street/sekasikiö?

Tuo MT-125 on tosiaan Jammun aivan uunituore yksilö, jonka takia hinnat saattaa olla ehkä hieman korkeahkot. Ehkä vähän varovaisuudella lähtisin liikenteeseen, lastentauteja voi olla liikenteessä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.5.2014 18:48

Pitäiskö tähän ny vielä sössötellä jotain kommenttia? :)

Komppaan Ghostlya, et tutkimustyötä kannattais ehdottomasti tehdä ennalta. Jopa viäntää simppeli laskentataulukko parille vaihtoehdolle, et paljonko kulutuserot ym. maksaa, ja myös jokin kulu pyörään kiinni lyödylle pääomalle (esimerkiks 30% "poisto" hankintahinnasta/jäännöksestä per vuos, mihin sitte mahtuu arvonalennusta ja odottamatontakin rahanmenoa) tai talvisäilärillekin jos ei ole sopivaa omaa tilaa. Tietopankissahan alkaa olla ihan komiasti aineistoa, ja jos puhut vieraanmaankieltä ni kummasti löytyy vaikka ja mitä tietoa maailmalta. Haluat kai kuitenki pyörän millä voi lusia ihan ok sen 2 vuotta, ja mieluiten vielä sellasen missä silmä lepää?

Komppaisin Ghostlya myös siinä, et 2T:ta ei pitäis dumpata "ilman muuta". Ajat kuitenki vaan 7km per suunta arkiajoa, eli esimerkiks vesijäähyinen alumiininelari ei ehdi tolla matkalla lämmetä täysin. Mainituista pyöristä Yzä on tunnetun herkkä kulumaan jos sitä revittelee pannu alilämpöisenä, ja isot V2-Hondat (itelläni Shadow) todellakin nokeentuu tollasessa aika helpolla nuhaisiks. Melkeinpä tosiaan menisin ilmajäähynelariin, tai juurikin 2-tahtiseen. 2T:n etu on, koska mikään kone ei tykkää vajaalämpöisenä ajamisesta eli kuluu, että hoonaus+männänvaihto entistää sen aika hyvin ja halvalla (alakerta tosin voi kaivata uusimista, mikä on vähä hintavampaa). Nelaria et halua "entistää"... serious money! :eek:

Niin, se fyffe... Budjetista 2.000€ täytyis varmaan maksaa kunnolliset ajokamppeet ja varautua että ostettu pyörä kaipais jarrupalaa, kumesta, tai vaan tuoreet öljyt (koneen henkivakuutus). Hankinta on vasta pääsylippu, ne todelliset kulut iskee sitten käytön aikana. Sanotaan vaik jokainen kaatuu ainakin kerran ennenku viisastuu (mikä ei ole kiva jos ajat muoviluodilla... rits-ruts, ja sataset pyöri silmissä). Melkeinpä menisin (meninkin piruuttani) katsomaan 1.000€ hintaluokan pyöriä. Tyylin sijaan voisit kans miettiä minkälaista jobia pyörän pitää pystyä tekeen... siis pieneen arkiajoon ja satunnaisiin jo suht reippaisiin (500km, hey) matkoihin ei tarvi olla hieno kyykky, vaan jotku muutkin tyylit kelpais.

Cebari on ny aika peruspullavalinta, ihan ok varmaan jos sul on mittaakin alle 180cm. Korstolle moni kevari alkaa olla aika nafti. Yzä olis kuulemma kiva ajaa, mut sen kone on vähä vaikea, ja malli vaihtu just, eli Mk.I:n hinnat varmaanki dyykkaa jatkossa. Suht kestävän ja perushyvän sporttisen 2T:n saisit uudemmasta NSR:stä joista näly joitain päällepäin siistejä olevan tonnin hujakoilla. Mitä niis kone on syöny on tietysti eri juttu. NSR kulkee ihan kivasti (erityisesti jos se einy ihan ole A1-laillinen ;) ) ja on yllättävän pätevä reissupyöränäkin - muun muassa ajettu useita Rautaperseajoja eli yli 1.600km alle vuorokaudessa. 2T lutraa toki aika vapaamielisesti bensan kanssa, mut sun perusajo on kuitenki aika lyhyttä et onkohan niin väliä? Jos hyvän löytäisit... pari RG-Suizaa näky, Tezareita ku meren mutaa, mut pitäisin NSR:ää allround parempana.

Korstompana, ja jos uskaltautuisit vähä marginaalisempiin malleihin, vois ajatella Hyon Comettia, mis on hauskasti hörpöttävä V2 ja kilohinta pohjamudissa (pyörä painaa siis reilusti). Sachs XTC:tä ainaki ite oon puolivakavissani silmäilly... tosin en tiedä kuin moni oikeesti viihtyy paukkukovan raaserin puikoissa (aika vähät vuosikiometrit monissa - eikö ajo ole maittanu?), tai mitä hysteerisiä kotauksia pyörä tai kuski saa jos lähet jäykänkovalla raaserilla soralle. Paljo kysymysmerkkejä XTC:ssä on (muun muassa et katteita on heikko saada jos droppaat sen), mut toisaalta kylillä mennään "Dzarmo, mikä TOI on?". En itekään tuntenu pyörää ennenku viimeks - oliko tässä topikissa - tuli puhe siitä, eli aika näyttävä ja iso pyörä aika järkevään hintaan. Nää nyt vaan esimerkkinä: en tiedä tulisitko onnelliseks Hyon tai XTC:n kanssa. Pikkasen eppäilen. Quannonista, Derbeistä tai mitä muita näky tonniluokassa en osaa sanoa...

Toinen linja olis mennä työhevosiin, eli ykspyttysiin järkipyöriin. Tonnin pyynti oli esim. 15tkm ajetussa 2009-mallin Yammu YBR:ssä, eli suht tuore vähän ajettu siisti peli mikä aika varmasti pörisee ilman huolen häivää sen 2 vuotta, Kulutus on 2l/100km pinnassa. Hondan CBF olis samantyylinen, ja ajettavuus kuuluu olevan siinä eri kiva. Vähän nössöpyöriltä ne ehkä tuntuu, mut jobi hoituu varmasti ja halvalla mikä on pirun kova argumentti ku rupeet ajatteleen asioita. Variaatio olis simppeli sinkkuenska (on monesti samaa moottorisukua) millä kalareissut ja arkiajo hoituu... matkailussa enska tosin ei taida olla kovin pätevä. Ja jos taas matkat ei ole vain suunnitelmia vaan oikeesti ajaisitkin paljon ja kauas, niin Varre on sellaseen kyl hieno (tai Shadow, jos haluut saman koneen... muutama siisti nimittäin juuri nyt tarjolla selvästi alle torihintojen), mut sellasta en ostais alussa mainituista syistä ellet oikeesti tarvi isoa hulppeeta mukavuuslaitosta. Tos seisoo just ikkunan alla musta uudemmanmallinen Varre, mitä oon ohi kulkiessa vähä silmäilly (joo hitto, taas tätä kevätkuumottelua et josko uutta pyörää kesäks.... ei siit taida koskaan päästä eroon ;) ).

Jåå, et tällainen romaani tällä kertaa...
tonzaaton
Liittynyt:
20.5.2013 15:41
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut tonzaaton » 14.5.2014 22:15

Joo o pikkuhiljaa pitäis ruveta kevaria hommaamaan ja yamaha wr on ehdottomasti suosikki. Noista puhutaan paljon että rupee syömään öljyä ja leipassu mutta outoa minusta tässä on se että kukaan olisi ikinä kertonut että näin olisi käynyt omalle pyörälle, aina kuulee vaan huhupuheita. Eli uskaltaako tuollaista 15-20 tkm ajettua vakiokuntoista wr:ää ostaa jos löytyy todisteet huolloista. Ei huvittaisi ruveta heti remppaamaan pyörää..
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut AceFin » 14.5.2014 22:23

Kyllä tällä foorumilla on esimerkkejä leiponeista pyöristä, ei se pelkkää huhupuhetta ole. En suosittelisi ostamaan noi paljon ajettua pyörää pelkästään jo siksi, että sellaisen eteenpäin myyminen >25tkm ajettuna on hyvin vaikeaa. Muutenkin mäntä menee vaihtoon melko varmasti kymppitonnin sisällä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Lexi » 15.5.2014 15:11

Ootkos katsonut noita muita minarelli koneisia? Husqvarna SMR, HM CRM, Fantic, Rieju Marathon jne. Niissä erona ruiskun tilalla kaasari, joten koneet luultavasti säilyneet parempana kun ei ole laihalla käyvää ruiskua. Sekä tietysti paremmat iskunvaimentimet, joten ottaisin noi pyörät harkintaan.
harkitseva
Liittynyt:
12.5.2014 18:10
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut harkitseva » 15.5.2014 16:46

Kiitos vstauksestasi mustavi! Tuosta 2t vai 4t, niin mitä olen lueskellut niin nelitahti sopisi itselle paremmin. Tosin, jos valitsisi 2t, niin olisi paljon isompi valikoima pyöriä ja huoltoa osaisi itsekin tehdä? Tehojakin olisi enemmän, mutta pitääkö sinne vaihdella tai lisätä niitä öljyjä? Itse en noista öljyistä tiedä suunnilleen mitään. Olisi mukava jos joku voisi sivistää... Ja olen kuullut, että myös osat kuluvat 2t nopeammin, siitähän männän vaihdosta sun muusta tuossa viestissäsi mainitsitkin.
Ja kyllä, haluan pyörän joka kestää ja onhan se ulkonäkökin yksi valintakriteeri.
Itsellä on pituutta 170cm, niin ei tarvitse miettiä, että mahtuuko noihin prätkiin... pitää vaan miettiä, ettei ole liian iso ja että jalat ylttävät maahan. :)
Tuo yamahan ybr miellyttää ainakin omaa silmää. En ollut ennen tuotakaan pyörää katsellut. Cbf pyörää sensijaan olen katsellut ja sekin tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, ehkä vähän paremmalta kuin tuo ybr. Ybrrällä olisi varmaan kivempi ajella noita lyhyitä matkoja, jotka kuitenkin ovat suurin osa ajosta. Mitä vähän selailin niin ei tunnu pahalta tuollainen 9t km ajettu cbf hintaan 1400€.
Ja kyllä sillä kevarilla ajelisin ihan oikeasti niitä pitkiäkin matkoja esim. mökille. Olisihan tuo varadero sellaisille matkoille mukava. Liikaa vaihtoehtoja... :|