Ostan kevarin, mutta minkä?

Kemmumies1
Liittynyt:
12.8.2013 20:40
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kemmumies1 » 1.9.2013 0:26

siinä teille hieno wr :lol:
Kuva
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Vs: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut AceFin » 1.9.2013 0:37

zuffe kirjoitti:Wr parempi kovemmissa nopeuksissa painonsa takia?
Hirveä weerakuume itellä mutta nelarihusse ois kanssa hyvä vaihtoehto.
Ei ole mitään eroa vakaudessa hussen ja weeran välillä. Kesällä kävin yhden weerakaverin kanssa 1600km reissulla ja välillä vaihdettiin pyöriä. Ainoat erot olivat ajoasennossa, molemmat huomattiin että hussella ajaessa pysyy selkä paremmin suorassa, mutta ei kummallakaan selkä tule kipeäksi. Kulutuserot pyörillä oli desin verran per 300km, kulutus riippui siitä kumpi ajoi edellä. Molemmat kulkivat tasaisella n. 105 gepsiin, kummassakin pyörässä oli avarampi änkkä ja hussessa vielä alkukäyräkin vaihdettu. Sanotaan tähän vielä, että husse kulki suuttimen vaihdon jälkeen 111 gepsiin tavallisessa istuma-asennossa.

Sinulle sanoisin, että käy koeajamassa molemmat ja päätä sitten kumman ostat. Hussesta saa vähän paremman hinnan kun myy eteenpäin, mutta toisaalta käytetyt myös maksavat enemmän. Jos vaan satunnaisesti käyt jollain polulla ajamassa, niin ei sillä alustojen erolla ole kovin suurta merkitystä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
rasse92
Liittynyt:
24.8.2013 0:23
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut rasse92 » 1.9.2013 15:09

Itsellä myös kevarin hankinta keväällä tulossa. Näitä olen miettinyt:
YZF-R125
Yamaha Wr
Husse Sms
Derbi DRD
Mikäs noista oli paras ominaisuuksiltaan?
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 1.9.2013 15:43

Hussen ottaisin kyl ite, ylhäällä onkin kerrottu miksi. Alusta on parempi kuin Yammuissa ja katteet ei maksa paljon mitään. Kahdella WR:llä (enska ja smoto) ja kolmella eri YZF-R:llä oon ajanu ja voin kyllä sanoa että huonolla ja hyvällä yksilöllä on aivan erilaista ajaa, jos käytetyn meinaa hommata.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sampul1 » 1.9.2013 16:52

HusQ tai Derbi.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Jaage1
Liittynyt:
15.6.2010 10:40
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Jaage1 » 3.9.2013 21:39

Ite oon ollu erittäin tyytyväinen yzäriin kaikinpuolin. Kulutus, ajettavuus ym. hyvällä mallilla. Autonhankinnan takia kuitenkin luovuttava omasta pyörästä. Tallista löytyy, on powercommanderit, teharit ja kaikki.
valtsu25
Pyörä:
KTM EXC 125 -09 [EX]Yamaha WR 125x -12[EX]Derbi drd xtreme -12
Liittynyt:
7.8.2012 19:39
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut valtsu25 » 6.9.2013 0:05

Terve, itellä pyörii päässä sama kysymys, niinkuin varmasti monella muullakin. Eli 2t vai 4t? :D Oon ollu pitkään 2t kannalla, mut nyt rupesin kortin lähestyessä miettimään asiaa uudelleen. Onko esim. 2t husse oikeesti sen arvone? Kiihtyykö ja kulkeeko nii paljo enemmä ku nelari? Ku mietin et kyl voisin ostaa sen nelarinki, mutta haluisin sitä voimaa ja nopeutta, että onko 2t sitte ainoo vaihtoehto? Sori vhä sekava teksti, yrittäkää saada selvää :) Kiitos vastaajille jo etukäteen.
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut ottopoika » 6.9.2013 0:48

Ite ostin nelarin sen takia kun itse maksan bensat ja muut kustannukset.
Tosi tyytyväinen oon ollu, mutta kyllä sitä tehoo kaipais lisää.
Jos on rahaa bensoihin ja osaa itse (tai joku tuttu) huoltaa niin kyllä se 2t olisi hyvä, mutta noita 2t husseja on tosi vaikee saada myytyä sitten pois kun niitä on niin paljon, mutta kyllä sen myydyksi saa kun pitää hyvässä kunnossa ja pistää hinnan tarpeeksi alas.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sampul1 » 6.9.2013 7:19

4t on voimaa,2t on ylivoimaa! Tämä on täysin totta. Itsellähän kaikki vehkeet ovat 4t, kukkaro antaa myöten paitsi jos joku leviää :lol:. Osta joku DT, se on hjuva kompromissi, pitkät huoltovälit ja vähäinen kulutus :3
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Gooby » 6.9.2013 17:41

Jep, itekkin oli juuri kesän aikana tehtävä sama päätös, ja päädyin sitten lopulta DT: seen. Ei tosiaankaan mikään tehokkain 2-tahti, mutta huoltovälit on pitkät ja kulutus kohtuullista (nätillä ajolla n. 5l/100km). Kuitenkin 125cc nelarit pesee tälläkin mennentullen, eikä 2-taheista SM Hussekaan nyt niin kauheasti ole edellä.

Joku 180cc pytyllä varustettu nelari vois kans olla varmasti hyvä vaihtoehto, mutta niillä sitten on hintaa aika paljon ja käytettynä ei oikeen tahdo löytyä kohtuu hintasia yksilöitä.

Mutta DT:tä kyllä suosittelen, juurikin kohtuullisten ylläpitokustannuksien takia, ja kuten todettu, niin kyllä näistä enemmän sitä kaipaamaasi voimaa ja nopeutta löytyy kuin nelareista. ;)
valtsu25
Pyörä:
KTM EXC 125 -09 [EX]Yamaha WR 125x -12[EX]Derbi drd xtreme -12
Liittynyt:
7.8.2012 19:39
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut valtsu25 » 7.9.2013 1:06

Joo, kiitos vain vastaajille. Rupesin nyt kattelemaan noita dt:itä ja mietin et saaks noihi varaosii enää mistää ku ei enää tuota pyörää tehä?
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 7.9.2013 1:13

Yamaha Centteriltä saa ainaskin jos ei muualta löydä
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 7.9.2013 10:07

Multakin +1 Detsille! Keväällä 11tkm nelarilla ajelun jälkeen vaihdoin kakstahtiin enkä oo katunu. Osia saa kyllä tosiaan Yamaha-liikkeistä ja ulkomailta. Derbi GPR:ssä on sama kone eli koneen osia löytyy aika hyvin käytettynä, tuorevoitelua voi käyttää (toisin kuin hussessa), kaikenlaisia putkia on tarjolla (athena, dep, turbokit, gianelli, arrow, doma jne) ja on tuo ulkonäöltäänkin todella mukavan näköinen omaan silmään 8) Penkki on tosi mukava kun vertaa noihin "enemmän kisatyyppisiin smotoihin" eli just husset, aprilia sx jne.

Kahdella SM hussella ja yhdellä WR hussella oon ajanu ja ne on kyllä kivoja värkkejä mutta kyllä silti DT on se itelle paremmin sopiva :) Detsi on kyllä kohtuullisesti ajettuna helpompi myydä eteenpäin, välillä on nettimotossa oikein pulaa siisteistä kohtuuhintaisista yksilöistä, husseja taas on vaikka kuinka paljon tarjolla.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Tino_M
Pyörä:
Husq SM 125, Suzuki PV, Ex Beta rr 50
Liittynyt:
27.6.2010 21:19
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Tino_M » 7.9.2013 12:34

Kyllä se hymy nousee korviin kun pääsee antamaan jenkaa 2-tahti pyörälle soratiellä ;)
Konkeli, se kaksipyöräisistä luotettavin. Hussen saa ostaa poies ;) http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 5/id34893/ http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1627255
Alkoon_
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 125 -09
Liittynyt:
27.5.2012 10:20
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Alkoon_ » 7.9.2013 13:04

Täänne vois itekkin kyllä laittaa kokemuksia. Eli toi kaks- vai nelitahti ongelma on varmaan joka toisella piikki-ikäisellä, et oo ainoa. Itse ostin keväällä Hussen Wr:n ja ihan tyytyväinen oon ollut, mutta nyt vaihtuu nelariin kyllä.

Tehoahan tosta löytyy ihan tarpeeksi, enkä oo oikeastaan koskaan kaivannut lisää huipputehoa (no ok, joskus miettinyt miltähän tuntuisi jos ois 30 heppaa ja 500 kuutiota enemmän), alaväännöt sitten eri juttu. Mutta tuohon omasta muelestä ne hyvät puolet jäävätkin. Hyvin on Husse toiminut, ei oo siitä kiinni vaihtaminen. Ei oikeastaan koskaan mitään varsinaista vikaa, aina pelkkiä kulutusosia mennyt.

Se, joka mulle sanoi, että 2 tahdit radalle ja nelarit kadulle, oli täysin oikeassa. 2t:n äänet ovat korvia repivät (puhun siis omasta pelistä, aina helkutin moinen meteli vaikka villat oli kunnossa), bensaa ja ölppää kuluu, moottorijarrun puute on perseestä kaupungissa, matkaa on paska ajaa yms.

Varmaan paras on ensiksi ostaa 2t, jonka jälkeen vaihtaa nelariin, jos siltä tuntuu. Nelarin jos ostaa ensiksi, niin koko ajan mielessä pyörii, että pitäsköhän vaihtaa 2 tahtiin, niin saisi tehoa (kavereiden mukaan, ei omaa kokemusta :D ). Sitten kun 2t:stä vaihtaa nelariin, niin tietää, että ei se ruoho oo vihreempää aidan toisella puolella, näin ainakin itse ajattelisin. Muutenkin, 2t:n teho tulee piikissä hemmetin paskasti katuajoa ajatellen. Tehot helkutin korkeilla kiekoilla ja tulee tosi aggressiivisesti ulos, eikä tehoalueella voi oikein ajaa tasakaasulla.
Epäilemättä Detsi on varmaan hyvä kompromissi, mutta Sm Husseista varoituksen sana: osta mielummin suoraan Wr, jos mahdollista. Ei turhia menoja haittaavia sähköjä hajoamassa ja tehot ei lopu.

No, onneksi sitten vuoden päästä isompaa alle, niin ei tartte alaväännöistä kärsiä enää, eikä tehon puutteesta ;)
Kaikki hauska on kiellettyä.
-Suomen tieliikennelaki