Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29

ViestiKirjoittanut Masse^ » 9.8.2010 23:28

difiCa kirjoitti:
IRideRieju kirjoitti:Aateltiin kavereiden kanssa lähteä Pori-Tornio-Tukholma reissulle kevareilla. 1600km :) Sen jälkeen laivalla Tukholmasta Turkuun ja takaisin ajaen Poriin, pääseekö kaksi 16-vuotiasta ja 17 vuotias laivalla Turkuun kevareiden kanssa?

Eipä taida päästä kun ilmankaan kevaria ei pääse, tuskin ne prätkät asiaa muuttaapi... Eli joku vanhempi mukaan, teidän tapauksessa tarvittanee joku yli 20- tai 21-vuotias (en muista ikärajoja valvojille ihan tarkkaan) ku ei oo omat porukat kyseessä, jos on sukulainen ni valvojan pitää muistaakseni olla vaan 18.

..risteilyillä, reittimatkoilla ei vastaavia ikärajoja ole. Ainakin itse pääsin nyt kesällä 17-vuotiaana käymään Tallinnassa (2x reittimatka, kavereilla päiväristeily :D) kavereiden kanssa, ihmettelen jossei vastaava onnistuisi myös ruotsinlaivoilla..
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
D.Gpr
Pyörä:
Derbi gpr 125
Liittynyt:
9.6.2009 19:12

ViestiKirjoittanut D.Gpr » 10.8.2010 0:08

No sit täytyy kysellä viel jostai miten pääsis ton Tukholma-Turku välin tulemaan.
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07

ViestiKirjoittanut Markuss » 10.8.2010 11:32

On hyvä ainaki ottaa joku vanhempien suostumus mukaan.
Suzuki GSF Bandit 600S
TgNox
Pyörä:
675
Liittynyt:
17.3.2007 11:34

ViestiKirjoittanut TgNox » 10.8.2010 15:57

Päiväreittimatkoille riittää, että olet 15 ja on huoltajien matkustuslupa. Eli lähtö tukholmasta aamulla. Jos on yön laivalla niin sitten 18/21 päivästä riippuen. Yöristeilyllä ulkopuolisen valvojan täytyy olla 30 ja perheenjäsenen 18/21.
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 10.8.2010 17:15

Mainow kirjoitti:
IRideRieju kirjoitti:Aateltiin kavereiden kanssa lähteä Pori-Tornio-Tukholma reissulle kevareilla. 1600km :) Sen jälkeen laivalla Tukholmasta Turkuun ja takaisin ajaen Poriin, pääseekö kaksi 16-vuotiasta ja 17 vuotias laivalla Turkuun kevareiden kanssa?

Toinen huomattava seikka on se, että visa electronit ei käy ulkomailla.

AI ei vai? Mulla on visa käynyt jenkkilässä ja saksassa. Se vaihtelee käsittääkseni mistä pankista tuon ottaa.
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29

ViestiKirjoittanut Masse^ » 10.8.2010 17:23

Eiköhän se vaihtele myöskin paikasta jossa yrittää maksaa ;) Pointtina tais kuitenkin olla että sen varaan ei kannata pelata..
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
Alkuteos
Pyörä:
Kawasaki Z750R
Liittynyt:
17.6.2010 14:51

ViestiKirjoittanut Alkuteos » 27.8.2010 12:27

Ainakin OP pankin Visa electron toimii tukholmas. Ettäs tiijät
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 2.9.2010 23:16

Kannattaa lähinnä varmistaa jo suomessa se electronin toimivuus + kulut mitä saattaa tulla ulkomailta ostettaessa.
http://tonyyqi.kuvat.fi
-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
11.5.2009 23:06

ViestiKirjoittanut -Masi » 14.11.2010 7:03

Parin kaverin kans suunniteltu et lähettäis kiertämään Suomea ens vuonna kun kevarikortti taskussa mutta menee vaan niin pirun tiukoille ajokelien kans. 7.9 tulis 16w täyteen ja eikös se oo kuukausi kolmion kans ajoa määrätyllä alueella? Ei taideta päästä ens kesänä reissuun, mopolla kun ei jaksa kauas lähteä :(
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !
Miikka^
Pyörä:
YZF-R125 -08, S1 -9?
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
6.10.2007 18:00

ViestiKirjoittanut Miikka^ » 14.11.2010 16:59

Joo vähintään 1kk kolmion kanssa ajeltava.
Pewl
Pyörä:
TM
Liittynyt:
4.10.2009 19:33

ViestiKirjoittanut Pewl » 14.12.2010 10:36

MItäs täällä ollaan mieltä siitä että onko täysin luotettavaa lähteä pitkälle matkalle _uudella_ tt hussella tai mitolla, verrattuna vaikka yamahan wr:ään ja yzäriin tai vaikkapa tuohon uuteen kotari dukeen? :)

Ens kesänä pyörän osto edessä ja himottais lähtee pitkälle matkalle mut samalla tehokin kiinnostais, siis isompi teho mikä lähtisi vaikkapa wr:ästä :D mielipiteitä? Ja kuinkahan perseestä mahtaa olla ajaa kyykyllä 500km päivässä..
Desmosedici
Pyörä:
Cagiva Mito, Motorhispania
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
20.9.2008 22:21

ViestiKirjoittanut Desmosedici » 14.12.2010 11:06

Pewl kirjoitti:MItäs täällä ollaan mieltä siitä että onko täysin luotettavaa lähteä pitkälle matkalle _uudella_ tt hussella tai mitolla, verrattuna vaikka yamahan wr:ään ja yzäriin tai vaikkapa tuohon uuteen kotari dukeen? :)

Ens kesänä pyörän osto edessä ja himottais lähtee pitkälle matkalle mut samalla tehokin kiinnostais, siis isompi teho mikä lähtisi vaikkapa wr:ästä :D mielipiteitä? Ja kuinkahan perseestä mahtaa olla ajaa kyykyllä 500km päivässä..


Mitolla ainakin ihan mukavaa päästellä menee. Kerran ajanu lähemmäs tuhat kilometriä päivän aikana ja ei siinä tuu muutakun ranteet kipeeks mutta siihen tottuu viikossa parissa. Esim 300km menee ihan kevyesti vaikka ilman taukoja. Suosittelen.
Kaikki on mopoja, kunnes tulee Desmosedici.
Pewl
Pyörä:
TM
Liittynyt:
4.10.2009 19:33

ViestiKirjoittanut Pewl » 14.12.2010 22:48

Desmosedici kirjoitti:
Pewl kirjoitti:MItäs täällä ollaan mieltä siitä että onko täysin luotettavaa lähteä pitkälle matkalle _uudella_ tt hussella tai mitolla, verrattuna vaikka yamahan wr:ään ja yzäriin tai vaikkapa tuohon uuteen kotari dukeen? :)

Ens kesänä pyörän osto edessä ja himottais lähtee pitkälle matkalle mut samalla tehokin kiinnostais, siis isompi teho mikä lähtisi vaikkapa wr:ästä :D mielipiteitä? Ja kuinkahan perseestä mahtaa olla ajaa kyykyllä 500km päivässä..


Mitolla ainakin ihan mukavaa päästellä menee. Kerran ajanu lähemmäs tuhat kilometriä päivän aikana ja ei siinä tuu muutakun ranteet kipeeks mutta siihen tottuu viikossa parissa. Esim 300km menee ihan kevyesti vaikka ilman taukoja. Suosittelen.


Mito juuri mulla ostoslistan kärjessä. Mutta mitä tykkäätte bensakuluista 2 tahtikevarilla kun matkaa ajatte? Tiettyhän rahalla saa mut silti. Että onko mitään järkeä heittää kesällä lapinreissua Mitolla tai Hussen sms:ällä kun kilometrejä tulee helposti lyhyessä ajassa lähemmäs 3000?
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29

ViestiKirjoittanut Masse^ » 14.12.2010 22:57

En lähtis hussella lappiin, tankilla pääsee kuitenkin vaan reilusti alle 150 km ja lapissa bensa-asemia ei ihan joka nurkalla kuitenkaan taida olla. Mitossa taitaa olla hieman isompi tankki ja pienempi kulutus, mutta silti ite ottasin kyl ehkä esim. yzf-r:n useamman tuhannen kilometrin lenkille ;)
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
Pewl
Pyörä:
TM
Liittynyt:
4.10.2009 19:33

ViestiKirjoittanut Pewl » 14.12.2010 23:17

Masse^ kirjoitti:En lähtis hussella lappiin, tankilla pääsee kuitenkin vaan reilusti alle 150 km ja lapissa bensa-asemia ei ihan joka nurkalla kuitenkaan taida olla. Mitossa taitaa olla hieman isompi tankki ja pienempi kulutus, mutta silti ite ottasin kyl ehkä esim. yzf-r:n useamman tuhannen kilometrin lenkille ;)


Yzf varmaan juuri se paras matka ajoon mutta kun haluaa pyörältä jotain muutakin kuin pientä kulutusta niin mito vois olla aikast hyvä :) (offtopic?) Itseä kun haluttaa sekä huviajelu pyörällä jossa on tehoa ja se pitkä matka-ajo ;)