TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

696 16%
1809 41%
1886 43%
Ääniä yhteensä : 4391
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 28.7.2010 16:57

pöö-mies kirjoitti:
Abellardo kirjoitti:Kysymykseni ei sitten ollenkaan kuulu tähän topiciin, mutta tarvitsen todella nopean vastauksen. Eilen kävin ottamassa -07 Cagivastani kurit pois ja tein sen TT:ksi. Mutta tänään isoveljeni joka on vakuutuksien myyjä jutteli isäukkoni kanssa ja kertoi että jos mällään pyörän vakuutus ei maksa mulle tapahtuvia tapaturmia mutta ilkivallan, muille sattuneen jutut mun toimesta ja sun muut hommelit. Ja nyt isäukko aikoo laittaa pyörän takaisin A1 tehoihin. Onko kellään kokemusta TT pyörällä mälläämisestä ja miten vakuutus on hommat hoitanu? Poliiseja emme pelkää :)


JOs oikein muistan totesin sulle "tällä pyörällä ei saa ajaa enää tieliikenteessä,ilman pyörän muuttamista alle25kw:ks, jotenmullahan ei ole mitään vastuuta, MUISTA SE! ja enpä oo kertaakaan kuullu et sitä ois tarkistanu onks pyörä a1 vai tt... varsinkaa ku sulla sitä ei ulkoapäi näy!


Eipä ne kolaritilanteissa ala kattelee, että onko putkessa hitsisaumaa, vai onko putki krominen supertehari.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
Emp0
Pyörä:
DT125R, DT50R
Liittynyt:
7.5.2010 20:20

ViestiKirjoittanut Emp0 » 29.7.2010 2:34

AAte kirjoitti:
pöö-mies kirjoitti:
Abellardo kirjoitti:Kysymykseni ei sitten ollenkaan kuulu tähän topiciin, mutta tarvitsen todella nopean vastauksen. Eilen kävin ottamassa -07 Cagivastani kurit pois ja tein sen TT:ksi. Mutta tänään isoveljeni joka on vakuutuksien myyjä jutteli isäukkoni kanssa ja kertoi että jos mällään pyörän vakuutus ei maksa mulle tapahtuvia tapaturmia mutta ilkivallan, muille sattuneen jutut mun toimesta ja sun muut hommelit. Ja nyt isäukko aikoo laittaa pyörän takaisin A1 tehoihin. Onko kellään kokemusta TT pyörällä mälläämisestä ja miten vakuutus on hommat hoitanu? Poliiseja emme pelkää :)


JOs oikein muistan totesin sulle "tällä pyörällä ei saa ajaa enää tieliikenteessä,ilman pyörän muuttamista alle25kw:ks, jotenmullahan ei ole mitään vastuuta, MUISTA SE! ja enpä oo kertaakaan kuullu et sitä ois tarkistanu onks pyörä a1 vai tt... varsinkaa ku sulla sitä ei ulkoapäi näy!


Eipä ne kolaritilanteissa ala kattelee, että onko putkessa hitsisaumaa, vai onko putki krominen supertehari.

^Näin se menee, huoletta voi ajaa TT:llä.
Hosulius
Pyörä:
DT 125X
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.4.2009 19:17

ViestiKirjoittanut Hosulius » 29.7.2010 11:32

Ja jos sen teharin mällää siinä kolarissa, niin vakuutuksen piikkiin uusi tulemaan. Ainakin näin yksi tuttu taisi tehdä, jos vaan oikein muistan mitä se mulle sanoi.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 29.7.2010 16:55

AAte kirjoitti:Eipä ne kolaritilanteissa ala kattelee, että onko putkessa hitsisaumaa, vai onko putki krominen supertehari.

Todella harvoin alakaa, mutta jos onnettomuus johtuu juuri siitä että pyörä on ylitehonen, niin voipi olla eri ääni kellossa. Esim. kuolonkolareissa tutkivat aina.

Hosulius kirjoitti:Ja jos sen teharin mällää siinä kolarissa, niin vakuutuksen piikkiin uusi tulemaan. Ainakin näin yksi tuttu taisi tehdä, jos vaan oikein muistan mitä se mulle sanoi.

Juju onkin katos siinä, että sulla on moottoripyörä kevytmoottoripyörän vakuutuksilla, ja näin ollen vakuutuksyhtiö voi kieltäytyä korvaamasta yhtään mitään tai periä korvauksia takaisin jälkikäteen. Eli TT piikillä kevarin vakuutuksilla teet vakuutuspetoksen, joten tuskin ne sulle uutta teharia kustantaa. ;)
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
kimbee
Pyörä:
mara 125
Liittynyt:
18.6.2009 11:14

ViestiKirjoittanut kimbee » 29.7.2010 17:31

khor kirjoitti:
AAte kirjoitti:Eipä ne kolaritilanteissa ala kattelee, että onko putkessa hitsisaumaa, vai onko putki krominen supertehari.

Todella harvoin alakaa, mutta jos onnettomuus johtuu juuri siitä että pyörä on ylitehonen, niin voipi olla eri ääni kellossa. Esim. kuolonkolareissa tutkivat aina.

Hosulius kirjoitti:Ja jos sen teharin mällää siinä kolarissa, niin vakuutuksen piikkiin uusi tulemaan. Ainakin näin yksi tuttu taisi tehdä, jos vaan oikein muistan mitä se mulle sanoi.

Juju onkin katos siinä, että sulla on moottoripyörä kevytmoottoripyörän vakuutuksilla, ja näin ollen vakuutuksyhtiö voi kieltäytyä korvaamasta yhtään mitään tai periä korvauksia takaisin jälkikäteen. Eli TT piikillä kevarin vakuutuksilla teet vakuutuspetoksen, joten tuskin ne sulle uutta teharia kustantaa. ;)

Riippuu varmasti vakuutusyhtiöstä ym. maksaako vai ei, mutta itel kun tehari kolaris meni kasaa ni teharin ne mulle sit ostikin. Oli viel ensiks ostanu vakioputken siihe, mut kun mainitsin et tehari pitäs saada nii sellasen ne sitte ostikin.
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 3.8.2010 13:42

TT RGF. Virit pakoaukon ohjaimet käytössä, tehtaan putki ja Iridium tulppa
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03

ViestiKirjoittanut aeroxman » 8.8.2010 13:55

Niin mutta entä jos vetää esim jonkun tuntemattoman A1 kevarin kans nurin ja itselläsi on TT, mutta kaveri huomaa että oli hänen vikansa, mutta on niin kusipäinen että kailottelee poliisille huomatessaan sinulla olevan TT.. itseäni tämä tilanne kyllä mietityttäny. Haistattaako poliisit tälle A1 ja antaa asian olla vai kuuluuko heidän sitten loppujen lopuksi tarkistaa tilanne, että onko kyseessä TT...? ei nyt itseäni niin hirveästi kiinnostava juttu, mutta aina ollut sellainen että mitenhän tässsä tilanteessa menettelisi :)
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 8.8.2010 14:21

aeroxman kirjoitti:Niin mutta entä jos vetää esim jonkun tuntemattoman A1 kevarin kans nurin ja itselläsi on TT, mutta kaveri huomaa että oli hänen vikansa, mutta on niin kusipäinen että kailottelee poliisille huomatessaan sinulla olevan TT.. itseäni tämä tilanne kyllä mietityttäny. Haistattaako poliisit tälle A1 ja antaa asian olla vai kuuluuko heidän sitten loppujen lopuksi tarkistaa tilanne, että onko kyseessä TT...? ei nyt itseäni niin hirveästi kiinnostava juttu, mutta aina ollut sellainen että mitenhän tässsä tilanteessa menettelisi :)

Ja mistähän se tuntematon tyyppi keksis että sul on TT? Ei sitä ulospäin taida nähä.
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03

ViestiKirjoittanut aeroxman » 8.8.2010 15:48

Pöndeix kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:Niin mutta entä jos vetää esim jonkun tuntemattoman A1 kevarin kans nurin ja itselläsi on TT, mutta kaveri huomaa että oli hänen vikansa, mutta on niin kusipäinen että kailottelee poliisille huomatessaan sinulla olevan TT.. itseäni tämä tilanne kyllä mietityttäny. Haistattaako poliisit tälle A1 ja antaa asian olla vai kuuluuko heidän sitten loppujen lopuksi tarkistaa tilanne, että onko kyseessä TT...? ei nyt itseäni niin hirveästi kiinnostava juttu, mutta aina ollut sellainen että mitenhän tässsä tilanteessa menettelisi :)

Ja mistähän se tuntematon tyyppi keksis että sul on TT? Ei sitä ulospäin taida nähä.

Huomaisitko itse TT ja A1 eron? Anteeksi sanojen asetteluni teksitssä näköjään, eli entä jos se on sellainen jonka _HUOMAA_ ulkoapäin olevan TT (tehoputki siinä varmaankin sitten olisi?) Niin kai sillä A1 tyypillä olisi sananen poliisille sanottavaa, JOS poliisi ei itse tarkista onko kyseessä TT.. kuten ei yleensä niin teekkään.
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55

ViestiKirjoittanut Ogww » 8.8.2010 17:01

Jos on A1-kuskin vika niin se on aivan sama kuinka paljon tehoa toisella on.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 11.8.2010 18:09

varmaan viritetyn puolelle menee, Vhm kansi ja Hgs putki :roll: :)
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 12.8.2010 16:34

HVA WR, tehtaan TT putkella :) Mut pitää kuristaa katsastukseen :s
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
;D
Liittynyt:
26.6.2007 7:39

ViestiKirjoittanut ;D » 16.8.2010 10:17

millaiset sakot tulee jos jää kiinni kevarikortilla TT-kevarin ajamisesta?

Mitä siitä tulee? Sakot, uudelleen katsastus?
Ostetaan tehoputki DT:seen! KUNNOLLA EI VÄLIÄ (kuha ei reikii, ISOJA klommoja)!
Hinta maksimissaan 50e+postit. YV:llä tavoittaa.
Myös holkki, sisähalk 25mm, ulkohalk 28mm etsinnässä
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 16.8.2010 12:01

;D kirjoitti:millaiset sakot tulee jos jää kiinni kevarikortilla TT-kevarin ajamisesta?

Mitä siitä tulee? Sakot, uudelleen katsastus?


Sakot se pieni murhe, ei kovin suuret ole. Kortti lähtee ja suorituskieltoa pamahtaa korttiluokan ylityksestä.

Mahdollisuutesi jäädä kiinni on yksi kuudesta miljoonasta
http://tonyyqi.kuvat.fi
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05

ViestiKirjoittanut Jupezki » 22.8.2010 16:09

tonyyqi kirjoitti:
;D kirjoitti:millaiset sakot tulee jos jää kiinni kevarikortilla TT-kevarin ajamisesta?

Mitä siitä tulee? Sakot, uudelleen katsastus?


Sakot se pieni murhe, ei kovin suuret ole. Kortti lähtee ja suorituskieltoa pamahtaa korttiluokan ylityksestä.

Mahdollisuutesi jäädä kiinni on yksi kuudesta miljoonasta


Miten se sit on kun saa sen 12 kk suorituskieltoo, nii tarkoittaako se sitä että ei saa suorittaa vuoteen mitään ajokorttia vai edes aloittaa seuraavan ajokortin hommaamista? Esim. Sinä syntymäpäivänä kun täyttää 17 vuotta, jää kiinni TT:llä ajamisesta ja saa 12kk suorituskieltoo, ei saa käydä B-kortin teoriakoetta vai ei saa edes aloittaa käymään teoria/ajotunneilla?