TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

696 16%
1809 41%
1885 43%
Ääniä yhteensä : 4390
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut luxus16 » 19.3.2015 19:34

Millasta sanktiota saa jos jää kiinni täystehosesta 2 T kevarista?
Elohopea
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.3.2015 19:53
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Elohopea » 20.3.2015 10:18

Hyvin harvoin jää kiinni, mutta sakkoa tulee ja kilvet lähtee, ja joutuu muutoskatsastaa A1:ksi.
duddedoida
Liittynyt:
17.3.2015 4:15
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut duddedoida » 22.3.2015 3:53

Saattaa olla offtopic mut en löytäny muutakaa topiccia. Elikkä meneekö tehot yli 11w jos on tehari kiinni? Aattelin ostaa YZF-R jossa on tehari kiinni mutta aion suorittaa kortin opetusluvalla ja pitäs olla 11kw tai alle. En haluaisi ottaa pois koska kortin jälkeen aion kuitenkin pistää teharin takas
Fantic Caballero
Liittynyt:
28.3.2015 14:29
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Fantic Caballero » 28.3.2015 14:36

Voiko uuden nelari kevarin sisäänajaa tehoputkistolla vai pitääkö se sisäänajaa vakioputkistolla?
Juketius
Pyörä:
Honda CRF250Lsm
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
30.11.2014 21:55
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Juketius » 3.5.2015 23:02

Eli olis tarkotuksena lyödä omaan derbiin 166cc kiinni ja ajella sitten a2 kortilla sillä. Onko pyörä mahdollista katsastaa a2 luokkaan että vakuutuksien kanssa ei tulis ongelmia? Tulisko loppupeleissä kalliimmaks kuin isompi pyörä ja sen vakuutukset?

en keksinyt missä kysyä niin pistin tänne, pahoittelut jos on väärä paikka
"Koht tulee lumet ni pääset vetää lintassa" -Poliisi-setä
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.5.2015 18:40

Luulis olevan mahdollista. Kyllä lähes kaikki kevarit voi muutoskatsastaa A2.
Mutta ihmettelen ratkasuas ajella A2 kortilla melko lussulla pyörällä kun saisi niin paljon isompaakin alle. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Jagroan
Liittynyt:
30.6.2015 20:20
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Jagroan » 14.7.2015 15:16

Onko tää nyt niinkuin tottakaan, et 84% motot.netin kevarikuskeista ajaa laittomalla pelillä, tai haluaisi ajaa sellaisella?

Eikö se 11 kW ihan oikeasti riitä normaaliin ajeluun vai mikä on syynä?

Ymmärrän kyllä ajatusmallin, että tehoa ei koskaan ole tarpeeksi, silti harkitsen piikin ostamista, vaikka korttina on isoA.
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut ma$$i » 15.7.2015 0:11

Suuri osa ajaa 2T piikillä ja sillä asiaa selitetäänkin paljolti. Oletko ikinä ajanut kuristettua 2 tahti piikkiä? Kokemus ei ole kovinkaan miellyttävä. Kone on kuristettu liialti ja se ei tee hyvää silleei aloiteta paskamyrskyä tästä. Moni poistaa kuristukset jotta pyörän todellinen luonne pääsisi esiin ja toimisi kuten se on suunniteltukin - eli ilman kuristuksia. Tottakai mainitsemasi tehonlisäys on myös otettava huomioon. Kaikki 2T pyörät ylittävät tehoiltaan sallitun 11kw kuristusten poiston jälkeen helposti. Kuristetulla 2T piikillä ei kannata ajella, jos sitä harkitsee kannattaa se nelari ostaa mieluummin.

Nykynelarit ovat vain vähän kuristettuja jos vaikka vertaa 2T pyöriin. Tästä johtuu että niistä löytyy heti tuo sallittu 11kw. Moni vaihtaa vapaavirtaavamman äänenvaimentimen alkuperäisen ompelukoneen tilalle äänien vuoksi. Näinkin pieni lisäys nostaa teholuokan 11 kw yläpuolelle, tosin todella vähän mutta nyt pyörän voi lukea viritetyksi. Tottakai nelareistakin löytyy kuristuksia joita poistellaan, esimerkiksi erilaisia sähkökikkoja ja sähköisiä rajoituksia. Kaikki nämä poistetaan usein jotta pyörä toimisi paremmin ja KUTEN SE ON SUUNNITELTU = ilman kuristuksia.

Omasta mielestäni tuo 16% jotka ajavat vakiolla on yllättävän suuri osuus ja olisin luullut että useampi ajaisi TT llä tai viritetyllä, sillä nämä 16% eivät siis ole tehneet pyörilleen mitään, hädin tuskin koskeneet niihin . Heti kun siihen jotain tekee, on se lähes tulkoon laskettavissa virityksiksi
Jagroan
Liittynyt:
30.6.2015 20:20
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Jagroan » 15.7.2015 0:39

ma$$i kirjoitti:Suuri osa ajaa 2T piikillä ja sillä asiaa selitetäänkin paljolti. Oletko ikinä ajanut kuristettua 2 tahti piikkiä? Kokemus ei ole kovinkaan miellyttävä. Kone on kuristettu liialti ja se ei tee hyvää silleei aloiteta paskamyrskyä tästä. Moni poistaa kuristukset jotta pyörän todellinen luonne pääsisi esiin ja toimisi kuten se on suunniteltukin - eli ilman kuristuksia. Tottakai mainitsemasi tehonlisäys on myös otettava huomioon. Kaikki 2T pyörät ylittävät tehoiltaan sallitun 11kw kuristusten poiston jälkeen helposti. Kuristetulla 2T piikillä ei kannata ajella, jos sitä harkitsee kannattaa se nelari ostaa mieluummin.

Nykynelarit ovat vain vähän kuristettuja jos vaikka vertaa 2T pyöriin. Tästä johtuu että niistä löytyy heti tuo sallittu 11kw. Moni vaihtaa vapaavirtaavamman äänenvaimentimen alkuperäisen ompelukoneen tilalle äänien vuoksi. Näinkin pieni lisäys nostaa teholuokan 11 kw yläpuolelle, tosin todella vähän mutta nyt pyörän voi lukea viritetyksi. Tottakai nelareistakin löytyy kuristuksia joita poistellaan, esimerkiksi erilaisia sähkökikkoja ja sähköisiä rajoituksia. Kaikki nämä poistetaan usein jotta pyörä toimisi paremmin ja KUTEN SE ON SUUNNITELTU = ilman kuristuksia.

Omasta mielestäni tuo 16% jotka ajavat vakiolla on yllättävän suuri osuus ja olisin luullut että useampi ajaisi TT llä tai viritetyllä, sillä nämä 16% eivät siis ole tehneet pyörilleen mitään, hädin tuskin koskeneet niihin . Heti kun siihen jotain tekee, on se lähes tulkoon laskettavissa virityksiksi


Tää itseasiassa selittää asian aika kivasti, kiitokset siitä.

Eli jos haluttais 11 kW mukavia 2-tahti pelejä pitäis niiden olla jotain 80cc, että toimisivat niin kuin suunniteltu.

Itseänikin ottaa päähän kuristukset, jotka sotkee laitteen alkuperäisen luonteen. Kuristukset pystyttäisiin ainakin nykyisissä ruiskukoneissa toteuttamaan ruiskukartan muutoksella siten, että tehoa rajoitetaan vain tuohon 11 kW, mutta luonne säilyisi lähes muuttumattomana. 2-t vehkeissä ei tosin taideta paljon ruiskua vielä käyttää.

Kaikkein hauskimpia A1- tehoisia pyöriä taitavatkin olla juuri vajaa tehoiset reilusti alle 11 kW pelit kun niitä ei ole tarvinnut rajoittaa. Tämä siis moottorin luonteen kannalta.
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
skopojätkä
Liittynyt:
19.4.2014 17:26
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut skopojätkä » 9.9.2015 15:28

Onko 2-tahtista täystehoa kevaria mahdollista saada a2 luokkaan?
Kuinka monimutkainen rulianssi se olisi?
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 16.9.2015 19:34

Eihän se muuta kun penkkipaperit ja niitten kans katastamaan. Papereihin tulee maksimiteho (kW) ja tämän 11 kW ylittäessä vaikka 50cc moottoripyörä tarvii A2 tai A kortin
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois