ma$$i kirjoitti:Suuri osa ajaa 2T piikillä ja sillä asiaa selitetäänkin paljolti. Oletko ikinä ajanut kuristettua 2 tahti piikkiä? Kokemus ei ole kovinkaan miellyttävä. Kone on kuristettu liialti ja se ei tee hyvää silleei aloiteta paskamyrskyä tästä. Moni poistaa kuristukset jotta pyörän todellinen luonne pääsisi esiin ja toimisi kuten se on suunniteltukin - eli ilman kuristuksia. Tottakai mainitsemasi tehonlisäys on myös otettava huomioon. Kaikki 2T pyörät ylittävät tehoiltaan sallitun 11kw kuristusten poiston jälkeen helposti. Kuristetulla 2T piikillä ei kannata ajella, jos sitä harkitsee kannattaa se nelari ostaa mieluummin.
Nykynelarit ovat vain vähän kuristettuja jos vaikka vertaa 2T pyöriin. Tästä johtuu että niistä löytyy heti tuo sallittu 11kw. Moni vaihtaa vapaavirtaavamman äänenvaimentimen alkuperäisen ompelukoneen tilalle äänien vuoksi. Näinkin pieni lisäys nostaa teholuokan 11 kw yläpuolelle, tosin todella vähän mutta nyt pyörän voi lukea viritetyksi. Tottakai nelareistakin löytyy kuristuksia joita poistellaan, esimerkiksi erilaisia sähkökikkoja ja sähköisiä rajoituksia. Kaikki nämä poistetaan usein jotta pyörä toimisi paremmin ja KUTEN SE ON SUUNNITELTU = ilman kuristuksia.
Omasta mielestäni tuo 16% jotka ajavat vakiolla on yllättävän suuri osuus ja olisin luullut että useampi ajaisi TT llä tai viritetyllä, sillä nämä 16% eivät siis ole tehneet pyörilleen mitään, hädin tuskin koskeneet niihin . Heti kun siihen jotain tekee, on se lähes tulkoon laskettavissa virityksiksi
Tää itseasiassa selittää asian aika kivasti, kiitokset siitä.
Eli jos haluttais 11 kW mukavia 2-tahti pelejä pitäis niiden olla jotain 80cc, että toimisivat niin kuin suunniteltu.
Itseänikin ottaa päähän kuristukset, jotka sotkee laitteen alkuperäisen luonteen. Kuristukset pystyttäisiin ainakin nykyisissä ruiskukoneissa toteuttamaan ruiskukartan muutoksella siten, että tehoa rajoitetaan vain tuohon 11 kW, mutta luonne säilyisi lähes muuttumattomana. 2-t vehkeissä ei tosin taideta paljon ruiskua vielä käyttää.
Kaikkein hauskimpia A1- tehoisia pyöriä taitavatkin olla juuri vajaa tehoiset reilusti alle 11 kW pelit kun niitä ei ole tarvinnut rajoittaa. Tämä siis moottorin luonteen kannalta.
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94