Piikin rekisteröinti.

SMink
Pyörä:
Yamaha WR 180cc -09. Ruoska super 9 -01
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.2.2012 0:53
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut SMink » 2.4.2012 18:43

JamppaT kirjoitti:Oman weeran katsastus opetuskäyttöön kesti sellanen 5 sekuntia ku kaveri käveli kerran pyörän ympäri. Pyörään ei koskettu ja tota auton ja piikin välistä yhteyttä ei tarkisteta. Periaatteessa riittää, että kolmio kiinni. Näin ainakin Vantaalla kehän autokatsastuksessa.

No hyvä, samaan katsastusmestaankin ollaan menossa
Buffalo
Liittynyt:
14.9.2010 18:50
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Buffalo » 2.4.2012 18:49

Täytyykö opetusluvalla opettajan kulkuneuvossa olla se kolmio? Vai riittääkö vain jos oppilaan kemmussa on? Ja onko kokemuksia paljon A-katsastuksessa maksaa tuo opetuslupakatsastus?
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 2.4.2012 19:02

Ei tarvitse olla opettajalla mitään kolmiota. Eiköhän se maksa siellä A-katsastuksessakin sen n. 40€

Itekin kävin tuolla Kehän autokatsastuksessa ja siellä vaan kiersi pyörän ympäri ja kysy et toimiiks kaikki vilkut ja valot.
zelgre
Pyörä:
Honda NSR 125 -93
Liittynyt:
16.1.2012 0:23
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut zelgre » 3.4.2012 21:24

Kuinka tarkasti katsastusasemalla tutkitaan pyörä? Harjoitusluvilla korttia hommaamassa, pitäis katsastaa.

Täystehonen -93 NSR, pääseekö läpi?

Pyörässä kiinni xenonit ja vilkkupeilit, xenonit irti, entä peilit?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 4.4.2012 0:12

Ei harkkaluville tartte katsastaa. Vilkkupeilitki on lailliset jos on e-hyväksytyt ja näkyvyys ja etäisyys säädökset täyttyy. Ja inssissä ei oo väliä kuha on suunnillee laillisen näkönen ja ei oo teharia, tosin sekään ei kaikkia kiinnosta. Ja xenonit jos ei oo siniset ja säädetty päin persettä ni ei niistä yleensä valiteta vaikka laittomat onki.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
tombee_95
Liittynyt:
27.9.2010 19:33
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut tombee_95 » 4.4.2012 21:29

mitä kaikkee vaatis et sais kilvet 89vm cagiva frecciaan.sain kaverilta semmose ja se oltii vissii poistettu rekisteristä ku lohko menny paskaks ja n3-5vuotta seissy.rekisteriote löytyy ja saan luovutuspaperit viel ni riittääkö ku vaa vie katastettavaks ja paljo maksais suunillee?
VihainenLintu
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 4T -05, Jincheng Monkey x2, -07 & -08
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
13.9.2009 13:23
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut VihainenLintu » 5.4.2012 23:18

Itellä rattilukossa jotain vikaa, toivottavasti ei sitä kato. :D Tuleeko sanomista jos ei oo takaheijastinta ja oliko sivuheijastimetki lain mukaa pakolliset, mopossa muistaakseni on, entä moottoripyörässä?
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 14.4.2012 14:05

Joo-o tuli ostettua tossa syksyllä joku läjä tezari, en tiiä miksi ostin...Sitä tässä ny talven remppaillu mutta rupes vähä mietityttää toi tieliikennekuntoon saanti...
Eli siis omistajalla ei ollut papereita mutta tehtiin luovutus todistus että se on sen mulle luovuttanut.
Ei myöskään siis kilvissä ollut. Ilmeisesti on ollut alle 6 vuoden sisällä kilvissä, mutta ei kuitenkaan niin lähiaikoina et vois hakee vaa kilvet konttorilta.
Nii mitenhköhä mahtaakohan tolla luovarilla edes saada paperit ja kilpiin?
Ja mites jos on käyny niin hassusti että on myös se luovari mennyt katoamaan :eek:
Ei taida tulla tosta pelistä enää mitään... :(
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 14.4.2012 17:00

Käy kokeilemassa! Ainakin rovaniemellä k1-katsastajilla on paljon nopeampaa/jouhevampaa (nussivat vähemmän pilkkua) käydä. Jos eka paikassa ei onnistu, niin käy kokeilemassa toista asemaa ;)
viritysvelho
Pyörä:
Daelim Roadwin ja Derbi Paddock ja Honda Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
6.3.2010 4:35
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut viritysvelho » 16.4.2012 1:34

Morjens mietin tossa mites toi kilven hommaus menee kun olen tossa katellut yhtä kotaria pyörä ei ole kilvissä mutta paperit löytyy ja pyörä on ollu enduro käytössä vanhalla omistajalla niin mitäs se rekisteröiminen tulisi maksamaan?

Saisin kyllä kaverilta a1 putken ja suuttimet yms kurit lainaksi ja ostaisin vain peilin ja vilkut ja kilventelineen lainaisin kaverilta niin nuo kulut jäävät minimaalisiksi.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 16.4.2012 11:44

Verot parisataa ja rekisteröinti katsastus jonku 100-200, et kyllä jos osia ei lasketa ni viidellä sadalla pitäs pärjätä. Mutta siinä on se ongelma et jos se on liian vanha ni ei saa enää kilpiin ku päästörajat muuttunu, eli varmistele maahantuojalta tai katsastuskonttorilta onnistuuko ennenku ostat.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
viritysvelho
Pyörä:
Daelim Roadwin ja Derbi Paddock ja Honda Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
6.3.2010 4:35
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut viritysvelho » 16.4.2012 16:43

No pyörä on vm2006 et eiköhän sen saa kilpiin ja päästöjä tuskin tarvii vai mitata? Miten ne verot määräytyy onko ne joku prosentti pyörän nykyisestä arvosta/osto hinnasta vai arvioiko joku sen?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 16.4.2012 16:54

Juu, eiköhän noin uusi pitäisi saada rekisteriin taisi olla 2005 vanhin mitä saa.

Päästöjä ei konttorilla mitata, mutta pyörän tulee täyttää tämänpäivän vaatimukset eli euro3 ja tarpeeksi vanhat ei sitä täytä, tarvitset tyyppihyväksyntä-todistuksen ja verot menee jotenkin prosenttien mukaan mikäli pyörä on tullin mukaan käytetty eli kilometrejä vähintään 6 tuhatta ja ikää vähintään 6kk eli tunteja eivät huomioi mikä on hömöä.

Kato tullin sivuilta lisää tai googlaa punakilpi pyörän rekisteröinti ni löytyy lisää tietoa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
ebindeedee
Pyörä:
Yamaha WR 125x -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.2.2012 13:56
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut ebindeedee » 17.4.2012 20:39

Torstaina muutoskatsastus. Tartteeko siellä olla auto millä opetetaan mukana vai kelpaako, että vain piikki ajetaan sinne? Ja jos tarttee olla auto pitääkö siinäkin olla jotain lisävarustetta?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 17.4.2012 21:54

Ei tartte olla opettajan kalustoa mukana, ainoo minkä saattavat kattoa on se puheyhteys opettajan ja oppilaan välillä ja sitäkään ei aina tehdä, muuten se on vaan piikin tarkistus et se on liikennekelpoinen.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa