Poliisit

Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 4.12.2013 14:51

xS4vo kirjoitti:Itellä oli 115@80 joskus ennen talvea ja poliisit oli sen verran kilttejä eikä vienyt korttia :D

Itellä oli 117@80 keskinopeusmittariin 300 metrin matkalta ja melko vilkas liikenne. Minimi päiväsakot eli 115€ ne siitä kirjoitti. En sitten tiiä miten olis käyny jos olis tutkaan tolla vauhdilla vetäny tai pienemmällä tiellä, kyseessä oli kumminki 4 kaistainen tie.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut AceFin » 4.12.2013 14:53

Eihän se mittaustapa rangaistukseen vaikuta, tavallaanhan on jopa pahempi jos keskinopeusmittari näyttää 115 km/h kuin että tutka näyttäisi saman lukeman, kun tutka näyttää kuitenkin vain hetkellisen nopeuden. Varmaankin just nelikaistasuuden takia noin pienet sakot.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
yhh0k8
Liittynyt:
28.11.2013 21:39
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut yhh0k8 » 4.12.2013 16:41

mulla oli melkein saman verran ylitystä(35) samanlaisella mittaustavalla @40 normi 2kaistasella ja samanverran tuli sakkoakin (minimi)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Stål » 4.12.2013 18:00

BjarneNyholm kirjoitti:Nyt tämmönen kysymys: tuossa kun minut pysäytettin tuon ylinopeuden takia niin mittasivat dB:t ja nyt kun vähän tutkin asiaa niin löyty tämmöinen netistä:

Jotta paikallaanmittaus olisi pätevä, edellytetään ainakin seuraavia asioita:

-Direktiivin mukainen kalibroitu mittalaitteisto
-Direktiivin mukaiset mittausolosuhteet
-Tieto moottorin maksimikierrosluvusta
-Keino todentaa kierrosluku mittauksen aikana
-Käsitys siitä, miten mittaus suoritetaan (mikrofonin sijainti, moottorin kierrosluku mittauksen aikana jne.)
-Tieto paikallaanmittauksen raja-arvoista (vaihtelevat pyöräkohtaisesti; vakioputkien raja-arvo kirjattu tyyppikilpeen, mutta hyväksytylle tarvikeputkelle sama arvo ei automaattisesti päde)


Mutta suurin osa näistä ei päde poliisin suorittamassa mittauksessa, elikkä:

-kevarissa on tyyppikilpi jossa lukee sallitut Db:t tietyillä kierroksilla, mutta ei ollut minkäänlaista kierroslukumittaria tms. jolla poliisit olisivat voineet tarkistaa kierrokset mittausken aikana.
-Ei ollut tietoa moottorin maksimikierrosluvusta.

Mites tästä edetään? Kannattaako valittaa?

No tää riippuu siitä että mistä poliisi kirjoitti sakon. Jos siis dB-luvun perusteella kirjoitti sakkoa ja/tai vei kilvet niin valitusta vaan. Mutta esim mulla mitattiin kesällä dB:t. Ei oo kotarissa kiekkamittaria niin mittasivat tyhjäkäynnilta ja kirjoittivat sitten putken e-hyväksynnän puuttumisesta sakon. Siinä ei oo mitään valittamista...
Husaberg FS 570
hysqq
Liittynyt:
26.12.2012 18:39
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut hysqq » 4.12.2013 21:23

Jostain moottoripyörä lehdessä joskus luin, että jos ei ole kierrosluku mittaria niin äänet mitataan tyhjäkäynnin tuntumasta. Näin siis sanoi joku moottoripyörä poliisi.

Ja tuossa samassa tekstissä oli myös paljon ohjeita miten mittaus suoritetaan esim. mittauspaikan tausta melu oltava vähintään 10db pienempi kuin mitattavan pyörän äänitaso. Jos lyötyy ylitystä, pitää tehdä kolme uutta peräkkäistä mittausta ja niiden mittausten tulokset on pysyttävä 2 db sisällä toisistaan. Mittaussarjojen välillä mittari pitää kalibroida siihen tarkoitetulla laitteella. Ja poliisin pitää lisätä mittaus tulokseen 3 db varmuun vähennys ja muista eu direktiiveista tyyppikilven lukemaan lisätään 5 db.

On siis aika suuri todennäköisyys että poliisi ei tee kaikkea ohjesääntäjen mukaan, joilloin voi tunkea putkeen käpyjä ja vaatia uusinta mittausta. :D
Viimeksi muokannut hysqq päivämäärä 4.12.2013 21:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Karaikun » 4.12.2013 21:33

No nämä poliisit kaasutteli kyllä aika paljon ilman minkäänlaista kiekkamittaria....
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 5.12.2013 16:27

Mitä lukee sakossa?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 8.12.2013 17:24

Jaaha lähteeköhän nyt sitte kortti perkele... 3 sakot vuoden sisään 4 kahen vuojen :(
Eilen illalla tuli rikesakko ylinopeuesta 69@50 115e ja noi 2 muuta vuoden sisään oli yks rikesakko takarenkaan sileydestä ja toinen päiväsakko takarenkaan sileydestä ja kilven kulmasta.. Mahtaakohan tulla trafilta kirjettä?
Sakkoja sakkoja
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 8.12.2013 17:29

Paikallinen poliisilaitos se kirjeellä tai puhelimella lähestyy.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Jebex » 9.12.2013 14:26

Ja varaudu siihen että yhteydenotto voi olla vasta keväällä ajokauden alussa 8)
-HenQ-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2010 19:09
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut -HenQ- » 9.12.2013 21:22

Kertokaas nyt viisampina. Eli 28.4.2013 poliisi kävi testaamassa kotaria ja kierrätteli. Vietiin pyörä laitokselle, jossa käytettiin putki irti ja todettiin että ei kuria. Penkitystä ei ole siis missään vaiheessa tapahtunut. Poliisilla on vain olettamus että pyörä on TT.

Nyt muuan viikko takaperin tuli lappu, jossa kerrotaan että minut on määrätty ajokieltoon ja suorituskieltoon tekoni takia. Miten tässä nyt menetellään kun on autokoulu jo käynnissä ja tammikuussa täytän vuosia. Minun mielestäni heillä ei ole mitään laillisia oikeuksia määrätä suorituskieltoon, koska pyörästä ei ole ikinä mitattu dynossa tehoja.

Poliisi kertoi kun sakkoa kirjoitteli keväällä, että ei lähde kortti eikä tule suorituskieltoa, mutta tänään soitin jollekkin korkeampiarvoiselle herralle laitokselle, joka kertoi että antaa minulle suorituskiellon ensi huhtikuuhun teostani ja ettei partiopoliisilla ole sananvaltaa tälläisissä tapauksissa.
-HenQ-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2010 19:09
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut -HenQ- » 9.12.2013 22:01

-HenQ- kirjoitti:Kertokaas nyt viisampina. Eli 28.4.2013 poliisi kävi testaamassa kotaria ja kierrätteli. Vietiin pyörä laitokselle, jossa käytettiin putki irti ja todettiin että ei kuria. Penkitystä ei ole siis missään vaiheessa tapahtunut. Poliisilla on vain olettamus että pyörä on TT.

Nyt muuan viikko takaperin tuli lappu, jossa kerrotaan että minut on määrätty ajokieltoon ja suorituskieltoon tekoni takia. Miten tässä nyt menetellään kun on autokoulu jo käynnissä ja tammikuussa täytän vuosia. Minun mielestäni heillä ei ole mitään laillisia oikeuksia määrätä suorituskieltoon, koska pyörästä ei ole ikinä mitattu dynossa tehoja.

Poliisi kertoi kun sakkoa kirjoitteli keväällä, että ei lähde kortti eikä tule suorituskieltoa, mutta tänään soitin jollekkin korkeampiarvoiselle herralle laitokselle, joka kertoi että antaa minulle suorituskiellon ensi huhtikuuhun teostani ja ettei partiopoliisilla ole sananvaltaa tälläisissä tapauksissa.


Jatkoa vielä sen verran, että sakot tuli ja kilvet otettiin ja käskettiin katsastaa uudelleen. Sakot on maksettu ja käytin pyörän katsastusasemalla, jossa sain kilvet takaisin ja todettiin, että poliisin kirjaamat asiat on laitettu kuntoon.
Alkoon_
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 125 -09
Liittynyt:
27.5.2012 10:20
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Alkoon_ » 10.12.2013 0:32

Vai että noinkin voi käydä 8o . Itellä ei oo tollasesta kokemusta, joten ihan mutulla heitän:

Soitat sinne kyttikselle ja kysyt, onko heillä antaa jotain konkreettista näyttöä, että kötömissä oli sillä hetkellä yli 11kW/ yli 125cc. Luultavasti sanovat, että ei ollut kuria putkessa. Sanot asialliseen sävyyn, että pyörä oli kuristettu vaikkapa ilmanotto puolelta, eikä ollut yli sallittujen, vaadit korttia takaisin. Vaikea sanoa miten käy tossa, mutta kannattaa yrittää.

Ei heillä ole mitään dynolappusia(?) tms, niin eiväthän he oikeastaan voi todistaa mitenkään, että olisi ollut laittomasti tehoa. Kilvethän tosta joo voi ottaa rakenteellisen muutoksen takia, muttei korttia.
Kaikki hauska on kiellettyä.
-Suomen tieliikennelaki
hysqq
Liittynyt:
26.12.2012 18:39
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut hysqq » 10.12.2013 11:12

Missäs kohtaa kotarin vakio putkessa on kuri? Hussessa kuri on ainaki keskellä putkea et sitä ei voi nähä. En tiiä onnistuisko mutta laitat vakioksi ja soitat poliisille ja sanot että ei ole todisteita ja vaadit korttia takasi+suoritus kieltoa pois ja jos vievät penkkiin niin kas kummaa lähteekin yhtäkkiä lailliset tehot. :D
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Poliisit

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 10.12.2013 16:03

Eikös ne EXC:n vakioputken kurit oo siellä sisällä eikä mopotyyppisesti alkukäyrässä? :eek: Laitoksella otettu putki irti, kurkattu alkukäyrään ja todettu viritetyksi? Kannattaa kyllä todellakin soitella asemalle ja selvittää asia. Pyörästä ilmeisesti vietiin kilvet silloin huhtikuussa kun todettiin täystehoiseksi, oliko se koko kesän kilvettömänä vai katsastitko sen ja on nykyään kilvissä? Minkäverran tuli sakkoa kun todettiin täystehoiseksi? Ihmeen kauan tuossa kyllä meni että asiasta tuli lappu kotiin.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita